[pw] "Invalid Date" melding in pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 09:14
Bij nieuwe items (op dag van toevoeging in ieder geval) wordt de date range in de grafiek niet goed weergegeven. Mijn inziens zou dit een range van 1 dag moeten zijn (van 1 juli tot 1 juli in dit geval). Zie ook onderstaand screenshot van de Synology DS220+ pricewatch pagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcLYo66V9FRQnjzvjcJNcYpgK2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRYknME9A3fFsSGDwSiHUntb.jpg?f=fotoalbum_large

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:35

DaFeliX

Tnet Devver
Dank je wel voor je melding.

Dit probleem hoort niet voor te komen. Er is een check die controleert of er genoeg data is, en alleen dan probeert ie een grafiek te tekenen. Deze check kijkt echter niet naar de datapunten zelf, maar hoeveel tijd er tussen het eerste en het laatste datapunt zit. Dit is een snelle actie, maar kan voor false-positives zorgen als er twee datapunten zijn waarbij het eerste datapunt in een ver verleden ligt.

Ik heb nu een extra check ingebouwd die na het ophalen van de data ook echt controleert of er tenminste 3 datapunten zijn. Zijn er minder dan 3 datapunten, dan stopt ie alsnog met het tekenen van de grafiek. Dit lost dit probleem op.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet