iMac 27" late 2014 SSD temperatuur sensor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankiejee
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-11-2024
Hoi, Ik heb een Samsung Evo 860 in mijn iMac gezet. Omdat er een speciale kabel verkocht wordt om de temperatuur sensor door te verbinden de volgende vraag;

Ik lees op internet veel mensen (vooral oudere topics) dat de fans op volle snelheid gaan draaien als de harde schijf vervangen wordt door een SSD omdat de temperatuur sensor ontbreekt.

Nu heb ik deze speciale kabel niet gebruikt, en lees ik gewoon een temperatuur uit met MacFan voor de samsung evo SSD. Mijn fans lopen ook op normale snelheid.

Is dit probleem niet meer relevant of leest MacFan app de temperatuur verkeerd uit en moet ik de kabel wel gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWbq2tKtskr7qpfKFifdAdxHoJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z32mgJU6lckQ8ZvaCiLg38ry.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door frankiejee op 01-07-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Macs Fan Control leest de normale temperatuur uit.

In de oudere, dikke iMacs had je óf een speciale kabel nodig óf je kon het contact van de temperatuursensor kortsluiten. Vooral de 2011 machines waren wat lastiger, daar werd de temperatuur via de SATA kabel doorgegeven. Dat zijn dan ook de modellen waar een aparte kabel van bijvoorbeeld OWC de oplossing bieden.

Uiteraard kun je met een stukje software de ventilator voor de harde schijf wel een stuk langzamer laten draaien, zeker in het geval van een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-05 07:22
Ik heb heel wat iMacs voorzien van een ssd en heb altijd de temperatuur kabel kortgesloten. Een ssd geeft namelijk geen tot nauwelijks warmte, dus voor de werking van je iMac maakt het ook niet uit.