Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pi4 start niet op, wat kan ik nog doen om te debuggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ThaStealth
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 20:08
Mijn nieuwe RPI4 start niet meer op, het rode lampje brand continue, het groene lampje flikkert kort en gaat dan niet meer aan. Er is geen duidelijke knippercode te ontdekken, ik heb een filmpje gemaakt: https://imgur.com/ShS1CJ9.

Hij heeft in het begin wel doorgestart, maar via de HDMI kabel heb ik nooit beeld gehad. In het begin knipperde de groene led langer door. Als ik de SD kaart eruit haal dan krijg ik de 4x knipperende groene led (wat erop duid dat hij geen OS kan vinden)

De PI is met een officiele Raspberry USB 3 kabel aangesloten.
Verder heb ik ook nog een andere MicroSD kaart geprobeerd met de officiele RPI flasher tool.

Internet geeft niet erg veel hulp, de sequentie kan ik niet terugvinden.

[Voor 5% gewijzigd door ThaStealth op 01-07-2020 09:22]

Mess with the best, die like the rest

Alle reacties

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Is er niet iets met de HDMI kabel wat ervoor zorgt dat er geen beeld komt? Misschien dat je daar nog iets kan testen?

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je al een andere powersupply geprobeerd?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ThaStealth
Jivebunny schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:18:
Is er niet iets met de HDMI kabel wat ervoor zorgt dat er geen beeld komt? Misschien dat je daar nog iets kan testen?
Ik heb geen HDMI kabel aangesloten (bij een PI3 start hij gewoon door met dezelfde SD card)
Question Mark schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:20:
Heb je al een andere powersupply geprobeerd?
Ik heb een reguliere USB3 kabel geprobeerd, geeft hetzelfde effect

• jeroenikke
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18:52
Let ook op dat de RPI4 standaard maar naar 1 hdmi poort beeld stuurt (de poort het dichtst bij de power plug)

• smekkos
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07:50
ThaStealth schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:23:
[...]

Ik heb geen HDMI kabel aangesloten (bij een PI3 start hij gewoon door met dezelfde SD card)

[...]

Ik heb een reguliere USB3 kabel geprobeerd, geeft hetzelfde effect
Een Pi4 heeft een betere voeding nodig als een Pi3B.
Minimaal 3A.

En flash een schone installatie van Raspberry Pi Desktop.

• ThaStealth
smekkos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:29:
[...]

Een Pi4 heeft een betere voeding nodig als een Pi3B.
Minimaal 3A.

En flash een schone installatie van Raspberry Pi Desktop.
Ik heb deze voeding gebruikt:

En daarna nog een reguliere USB3 kabel, beide geven hetzelfde effect, het kan inderdaad zijn dat ze beide te weinig stroom leveren, maar dan zou ik andere effecten moeten zien (rode led die niet aangaat, knippert, etc volgens internet).

Ik heb verder al een schone install van Raspbian geprobeerd (zowel de minimal als de desktop versie)

[Voor 5% gewijzigd door ThaStealth op 01-07-2020 09:35]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True