Ik ben voornemens 6*8 zonnepanelen 300/325Wp te plaatsen in onze wei, in oost/west opstelling, weinig last van schaduw en op 135m afstand van de meterkast. Er ligt nu een 5x 6mm2 kabel en een ethernet kabel in een mantelbuis naar buiten tbv de omvormer, welke ik bedacht had in de garage, 35m van de meterkast en 100m van de 48 panelen. Is dat handig of is het beter de omvormer dichterbij de panelen (dus ook in de wei waar het ook koeler is) ?
De gehele set moet ik nog aanschaffen met frames voor een plat-dak-constructie 6 rijen van 8 op 1,5m hoogte zodat onze schapen//ponies er onder kunnen schuilen. Zijn hiervoor nog tips?
Als gezegd heb ik weinig schaduw (alleen bij zon op/ondergang). Kan ik dan een seriële aansluiting kiezen of toch beter parallel aangesloten panelen?
De gehele set moet ik nog aanschaffen met frames voor een plat-dak-constructie 6 rijen van 8 op 1,5m hoogte zodat onze schapen//ponies er onder kunnen schuilen. Zijn hiervoor nog tips?
Als gezegd heb ik weinig schaduw (alleen bij zon op/ondergang). Kan ik dan een seriële aansluiting kiezen of toch beter parallel aangesloten panelen?
:strip_exif()/f/image/zEIjX9TSS3qKr0nySCXoVUOa.jpg?f=fotoalbum_large)