Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cpu en mobo upgraden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Omg3keerd
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 26-01 15:35
Goedemorgen!

Ik zoek een?
Upgrade voor mijn 2400g en MSI A320m

Wat is je budget?
Tussen de 300 en 400 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zie vaak de ryzen 5 3600 voorbij komen als goede CPU en als mobo de MSI B450 Gaming plus MAX.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je de pc gebruikt Ik gebruik de pc voornamelijk voor gamen en browsen.

Mijn huidige setup is;

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 144,60€ 144,60
1MoederbordenMSI A320M-A PRO M2€ 63,66€ 63,66
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Ti Windforce OC 6G€ 299,-€ 299,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 64,90€ 64,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 122,73€ 122,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 694,89

Beeldscherm
Een 27 inch 1440p Ilyama scherm. (Kwam ik voor weinig tegen na aankoop van mijn 1660ti)

Waarom ik nog niks gekocht heb?
Ik lees de laatste tijd beetje mee met BBG en Gathering en daar lees ik dat het merk vd RAM sticks soms bepalend kan zijn. Ik zie regelmatig de AsRock B450m voorbij komen als perfect bordje. Alleen zie ik op de fabrikant site niet mijn ram sticks als "ondersteund" staan.

Wanneer er iets onduidelijk is, hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:33
Waarom had je in eerste instantie een cpu met iGPU gekocht als je een losse videokaart hebt?

Welke behuizing heb je, want de -m wijst op een uATX.
Een 3600 is een grote sprong vooruit, daarmee kan je lange tijd vooruit.
Moederbord hangt af van welke behuizingmaat je hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Alleen zie ik op de fabrikant site niet mijn ram sticks als "ondersteund" staan.
In dat geval zul je of een moederbord moeten vinden waar je RAM op de support lijst staat, of nieuw RAM moeten kopen. Helaas zijn de CPU/mobo combies met Ryzen nogal kieskeurig in welk RAM je gebruikt. Geheugen dat niet op deze lijst staat kan instabiel en random crashes veroorzaken. Ik kwam bijv. mijn BIOS nog geen eens lekker in. Je doet er dus goed aan om er zeker van te zijn dat je dat typenummer ram hebt mocht je het tegen komen op zo'n lijst.

Overigens kun je de oude mobo/cpu/ram combinatie prima verkopen op V&A en wat je er dan voor vangt is mooi mee genomen :) Het is namelijk nog best wel redelijk om in een budget PC te verwerken.

[Voor 20% gewijzigd door n9iels op 01-07-2020 08:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:39

TMV

Where did that damn icon go?!?

n9iels schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:43:
[...]

In dat geval zul je of een moederbord moeten vinden waar je RAM op de support lijst staat, of nieuw RAM moeten kopen. Helaas zijn de CPU/mobo combies met Ryzen nogal kieskeurig in welk RAM je gebruikt. Geheugen dat niet op deze lijst staat kan instabiel en random crashes veroorzaken. Ik kwam bijv. mijn BIOS nog geen eens lekker in. Je doet er dus goed aan om er zeker van te zijn dat je dat typenummer ram hebt mocht je het tegen komen op zo'n lijst.

Overigens kun je de oude mobo/cpu/ram combinatie prima verkopen op V&A en wat je er dan voor vangt is mooi mee genomen :) Het is namelijk nog best wel redelijk om in een budget PC te verwerken.
- nevermind - had te snel gelezen, eens met @n9iels !

[Voor 33% gewijzigd door TMV op 01-07-2020 09:36]

• Omg3keerd
99ruud99 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:40:
Waarom had je in eerste instantie een cpu met iGPU gekocht als je een losse videokaart hebt?

Welke behuizing heb je, want de -m wijst op een uATX.
Een 3600 is een grote sprong vooruit, daarmee kan je lange tijd vooruit.
Moederbord hangt af van welke behuizingmaat je hebt.
Bedankt voor je antwoord.

Omdat ik de mobo, cpu en voeding voor prikkie kon overkopen en dat mijn entree was in pc gaming..

Mijn behuizing is een be quite! b500. Groot zat wel denk ik.

• Omg3keerd
n9iels schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:43:
[...]

Dat is zeker een goede tip. Ik zal ze te koop aan gaan bieden.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True