Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenWolf
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-09-2020
Voor mijn werkgever zou ik een jaar naar het buitenland (Zweden) gaan met mijn gezin. we zouden 1 augustus vertrekken, maar door de onzekerheid en het niet kunnen vinden van geschikte woonruimte hebben we het besluit genomen om niet te gaan. Hoofdrede hiervoor is helaas Corona.

In de aanloop hiernaartoe ben ik vanaf oktober 2019 met een regelmaat van 2 weken thuis, 1 week zweden mijn werkzaamheden daar opgestart. Buiten alle kosten die hiervoor gemaakt zijn (hotel, vluchten, eten) heb ik geen andere vergoeding afgesproken met mijn werkgever.

Nu is het plan B om mij vanaf dat het weer mogelijk is week op week af naar Zweden te sturen om mijn werk daar voort te kunnen zetten. Ik ga werken bij een bedrijf die we hebben overgenomen en daar als interim logistiek manager de bedrijfsprocessen, software, logistiek en transport op orde brengen.

Nu wil ik een voor het Plan B een vergoeding per dag vragen aan mijn werkgever. In eerste instantie heb ik dat niet gedaan omdat het grotere doel was om daar een jaar te gaan wonen met mijn gezin. Hiervoor zou mijn werkgever alle kosten voor op zich nemen. Nu het alleen mijn persoon is die week op week af gaat en de belasting op mijn gezin groot wordt, lijkt het mij reëel om hiervoor een vergoeding te vragen. Ik denk zelf aan € 85,- tot € 100,- per dag

Hebben jullie hier ervaring mee en wat zal een reële vergoeding zijn netto per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-06 15:37
Ervaring mee bij een grote werkgever. Dit betrof een vergoeding van €45 per nacht (niet thuis slapend tussen 2300 en 0600) plus normale onkostenvergoedingen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 01:22
Ben je al voor deze werkgever vaker naar het buitenland geweest? Waarom was het vanaf oktober 2019 wel acceptabel voor je (d.w.z. geen extra vergoeding) en nu wel?

Gezien je verantwoordelijkheden/rol, zou ik denken dat deze werkzaamheden/omstandigheden al verwerkt zitten in je salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenWolf
Ms teggink

Het was wel acceptabel omdat ik het zag als investering voor het jaar weg. Mijn vrouw heeft hiervoor vrije dagen voor opgenomen en voor mijn vrouw gaat het ook consequenties hebben voor haar werk als ik week op week af ga.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:20
Bij ons krijg je 1,2% per dag van je bruto maandloon indien er overnacht wordt. Bij iedere 7 aaneengesloten dagen wordt dit 10%.

Voorbeelden:
  • 3 dagen (2 overnachtingen) = 3 * 1,2% = 3,6%;
  • Werkweek = 5 dagen (4 overnachtingen) = 5 * 1,2% = 6%;
  • 10 dagen (9 overnachtingen) = 1 * 10% + 3 * 1,2% = 13,6%.
  • 20 dagen (19 overnachtingen) = 2 * 10% + 6 * 1,2% = 27,2%
EDIT: Wel goed om te vermelden is dat alle kosten gedekt worden met de company creditcard. Dus ontbijt, lunch, diner, tussendoortjes, taxi, bar/borrel en ook bijvoorbeeld entertainment op een vrije dag. Zo ben ik wel eens naar dragraces en een voetbalwedstrijd (AC Milan) geweest.
Ik houd daarbij voor mezelf aan: "Zou ik dit van mijn eigen geld ook doen?" en ik heb daardoor nog nooit gehoord dat mijn uitgaven te hoog waren.

[ Voor 35% gewijzigd door Repsect op 01-07-2020 12:50 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenWolf
Respect.

Dat percentage wat je noemt is dat dan Netto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 22:06
Ik heb even gekeken hoe het bij ons is, specifiek voor Zweden.
Wij zouden op doordeweekse dagen ~75 euro netto krijgen
En op weekend dagen ~150 euro netto + een vrije dag (per dag dus 2 voor een weekend)

Let op hiervoor moet je wel zelf je eten/drinken kopen.
Hotel en vlucht worden uiteraard vergoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:45
Wij kregen bij mijn vorige club volgens mij 45 euro per dag.
Bij mijn huidige club is buitenland veel minder frequent en is er geen vergoeding.

Dit is over het algemeen gewoon in de CAO of bedrijfsspecifieke voorwaarden geregeld, heb je daar al gekeken?
Als je bij een grote club werkt dan kan ik me voorstellen dat ze geen uitzonderingen willen maken (ze zien de rest al komen...). Wellicht is er een eenmalige bonus af te spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:37
Ik hoef zelf op het moment niet in het buitenland te werken dus ik kan even niet vertellen wat bij ons de norm is, maar ik weet dat een goede vriend die vaker in het buitenland werkt altijd €45 per dag krijgt. Ligt wel in lijn met wat andere mensen hier zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:47
KoenWolf schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 06:30:
Voor mijn werkgever zou ik een jaar naar het buitenland (Zweden) gaan met mijn gezin. we zouden 1 augustus vertrekken, maar door de onzekerheid en het niet kunnen vinden van geschikte woonruimte hebben we het besluit genomen om niet te gaan. Hoofdrede hiervoor is helaas Corona.

In de aanloop hiernaartoe ben ik vanaf oktober 2019 met een regelmaat van 2 weken thuis, 1 week zweden mijn werkzaamheden daar opgestart. Buiten alle kosten die hiervoor gemaakt zijn (hotel, vluchten, eten) heb ik geen andere vergoeding afgesproken met mijn werkgever.

Nu is het plan B om mij vanaf dat het weer mogelijk is week op week af naar Zweden te sturen om mijn werk daar voort te kunnen zetten. Ik ga werken bij een bedrijf die we hebben overgenomen en daar als interim logistiek manager de bedrijfsprocessen, software, logistiek en transport op orde brengen.

Nu wil ik een voor het Plan B een vergoeding per dag vragen aan mijn werkgever. In eerste instantie heb ik dat niet gedaan omdat het grotere doel was om daar een jaar te gaan wonen met mijn gezin. Hiervoor zou mijn werkgever alle kosten voor op zich nemen. Nu het alleen mijn persoon is die week op week af gaat en de belasting op mijn gezin groot wordt, lijkt het mij reëel om hiervoor een vergoeding te vragen. Ik denk zelf aan € 85,- tot € 100,- per dag

Hebben jullie hier ervaring mee en wat zal een reële vergoeding zijn netto per dag?
Kan je niet beter vragen om een in verhouding "lage" loonsverhoging. Stel dat je die 85/100 bruto per dag krijgt, lijkt mooi geld. Een verhoging in salaris neem je de rest van je leven mee in cao verhogingen, pensioen enz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Bij ons is het zo dat wij daggeldvergoeding krijgen volgens deze lijst https://www.caorijk.nl/ca...buitenlandse-dienstreizen

Stockholm zou dus 101 euro per dag zijn rest van zwede ln 95. In die 101/95 euro zit dan ook wel het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

Bij ons ook dagvergoedingen voor incidentele reis, plus vergoedingen voor reistijd en tijd voor tijd (omdat je in het buitenland nu eenmaal (veel) meer uren maakt.
Echter, dat is indien de reizen incidenteel zijn.
Ik heb jouw specifieke situatie niet aan de hand gehad maar wel eens een vergelijkbaar aanbod gehad (en niet op ingegaan) maar ik weet dat er in onze bedrijfstak wel degelijk afspraken gemaakt kunnen worden voor dit soort situaties, afhankelijk van de salarisschaal.
Dus boven een bepaalde schaal heb je dit min of meer te accepteren, onder die specifieke schaal is er sprake van compensatie.
Dit soort zaken zou ik gewoon met je HR afdeling bespreken, daar zijn ze voor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
KoenWolf schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:11:
Respect.

Als het gaat over lonen/weddes wordt er nooit in Netto gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:10

Barrycade

Through the...

Zou even afwachten wat Corona doet in Zweden, week op week af gaat met de huidige 14 dagen quarantaine na aankomst uit Zweden beetje vreemd uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:42
Welke afspraken je ook maakt, zorg dat je goed afspreekt wat er wel of niet betaald dient te worden met die extra vergoeding. Is dat puur extra buiten alle andere kosten of wordt er verwacht dat er ook nog ontbijt/lunch/avondeten of andere zaken (hogere telefoonkosten o.i.d.) van betaald wordt?
Bij mijn huidige werkgever moet je dat namelijk zelf betalen (hotel is met ontbijt, zonder ontbijt krijg je 5 euro extra vergoeding). Maar rekening houdend met het feit dat je op hotel altijd moet "uit eten" en ook lunch niet zelf gaat meenemen, heb je altijd hogere kosten dan normaal. Die 35 euro is bij ons dan gelijk weg.

Mijn vorige werkgever had dat 20 jaar geleden al veel beter geregeld (al was dat zowat het enige dat ze goed regelden :) ). Daar kreeg je omgerekend een 30 euro onkosten vergoeding per dag om o.a. eten mee te betalen. Moest je toen wel bonnetjes voor binnenbrengen o.w.v. belastingen. Daarnaast kreeg je ook nog eens 20 euro per dag netto o.w.v. het feit dat je op familiaal en sociaal vlak toch zaken moet opofferen.

Maar nu we toch over vergoedingen bezig zijn, heb je al laten uitrekenen hoe het zit met je belastingen?
Geen idee hoe het zit met belastingverdragen tussen NL en SE. Maar als je ook belasting zou moeten afdragen in SE, moet je werkgever wel zorgen dat je netto minimaal hetzelfde loon overhoudt dan wanneer je enkel in NL belasting zou betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:48
cadsite schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Als het gaat over lonen/weddes wordt er nooit in Netto gesproken.
Bij dit soort vergoedingen kennen veel bedrijven juist wel een netto-regeling. Waar nodig wordt het bedrag dan door de salarisadministratie gebruteerd.

Bij de werkgever waarvoor ik regelmatig in hotel verbleef, was de vergoeding voor binnenlands 'overblijven' netto 25 euro per nacht, voor buitenlands verblijf 35 euro per nacht. Kosten hotel op basis van volpension werden door de werkgever vergoed. Dus afgezien van een versnapering tussendoor of afzakken aan de bar was de vergoeding echt een extraatje voor het ongemak van verblijf elders.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:08

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Respect.

Het percentage over bruto is (nagenoeg) hetzelfde percentage over netto... Dat is nou exact wat zo prettig is aan een percentage; het is altijd relatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
Ivow85 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:03:
[...]

Bij dit soort vergoedingen kennen veel bedrijven juist wel een netto-regeling. Waar nodig wordt het bedrag dan door de salarisadministratie gebruteerd.
Dat kan gewoon niet juist gebeuren.
Als je in dat kalenderjaar een kind krijgt, trouwt, een hypotheek aangaat, scheidt,... dan heeft dat rechtstreeks invloed op netto/bruto verhouding. Dat kan HR gewoon niet weten, tenzij ze een glazen bol hebben.

Wat wel waarschijnlijk is, is dat dit betaald wordt als "onkostenvergoeding", en dan is bruto=netto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:44
KoenWolf schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 06:30:

Ik heb nooit zo'n strak schema gehad, maar wel een baan met meer dan 50% travel, wat in de praktijk er op neer kwam dat ik regelmatig meerdere weken non-stop weg was. Geen extra vergoeding, wel iedere cent die je onderweg uitgeeft expensebaar (dus ook de, fuck het is vrijdag avond en er is niets te doen hier dan maar m'n andere te veel reizende mede hotel bewoners de hotel bar leeg drinken)

Het hangt er veel vanaf waar je zit en vanwaar je komt. Ik kreeg zelf een promotie naar een rol waar dit schema bij hoorde, dus het extra salaris bij de rol was voor mij die compensatie.

Als het, zoals in jouw situatie, tijdelijk is dan is een dergelijke vergoeding reeel: Thuis draait alles door, alleen met 1 persoon minder, dus dat kost ook geld. En na twee keer ken je het hilton stockholm ook wel (Wel een goede, mooi uitzicht op 't water, goed ontbijt) dus ga je sowieso maar extra werken.

Ik zou ook goed letten op dat je echt alles in de expenses zet. Veel mensen zijn te bescheiden hier in, maar ook dat biertje in de hotel bar, of dat broodje op 't vliegveld. Vanaf dat je in de auto stapt totdat je thuis komt ben je voor werk onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn voorvoorvorige werkgever hanteerde de tarieven uit de overheidsstandaard ( https://www.rijksoverheid...land+per+1+april+2018.pdf )

Daar staat voor Zweden (Stockholm) een dagvergoeding (anders dan logies) van 117 euro per dag, waar je dan dus wel van moet eten. Dit is dan ook de vergoeding die je belastingvrij kan ontvangen. Let wel: Zodra je dan ook bonnen gaat declareren is de dagvergoeding niet meer belastingvrij.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand voor dienstreizen een vaste extra vergoeding kreeg anders dan bovenstaande. Dat is ook lastig, want je extra vergoeding komt standaard in de hoogste belastingschaal én je kan het zien als onderdeel van je functie (en opbouw van je carriere, nooit zoveel geleerd als bij mijn internationale rollen)

[ Voor 62% gewijzigd door pagani op 01-07-2020 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:20
Respect.

Nee, dat is een bruto vergoeding bij ons.

Wel goed om te vermelden is dat alle kosten gedekt worden met de company creditcard. Dus ontbijt, lunch, diner, tussendoortjes, taxi, bar/borrel en ook bijvoorbeeld entertainment op een vrije dag. Zo ben ik wel eens naar dragraces en een voetbalwedstrijd (AC Milan) geweest.
Ik houd daarbij voor mezelf aan: "Zou ik dit van mijn eigen geld ook doen?" en ik heb daardoor nog nooit gehoord dat mijn uitgaven te hoog waren.

Ik heb dit ook even toegevoegd aan mijn originele post.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 11:41
Die €30-45 vergoeding die hier genoemd wordt is best laag voor een land als Zweden, zeker als je daar ook eten van moet betalen. Supermarktprijzen liggen vaak al 30% hoger dan NL. Aangezien je niet zelf kunt koken, ben je aangewezen op restaurants. Een biertje kost ook zomaar €7-€8.
Reken ook sportschoolkosten mee. Iedere dag in het hotel eten is funest voor je gezondheid (vet en zout, ook de salades).
Ik zou richten op minimaal 90-100 euro inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
cadsite schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Dat kan gewoon niet juist gebeuren.
Als je in dat kalenderjaar een kind krijgt, trouwt, een hypotheek aangaat, scheidt,... dan heeft dat rechtstreeks invloed op netto/bruto verhouding. Dat kan HR gewoon niet weten, tenzij ze een glazen bol hebben.

Wat wel waarschijnlijk is, is dat dit betaald wordt als "onkostenvergoeding", en dan is bruto=netto.
Daar kan en gaat een salarisadministratie natuurlijk geen rekening mee houden. Daarom is loonheffing ook een voorheffing.

Ze zullen deze brutering maken op basis van de gegevens die bekend zijn bij de werkgever (bruto jaarloon + percentage bijzonder tarief wat daarbij hoort). Deze brutering zal op de loonstrook dan ook gewoon een netto vergoeding van dat bedrag teweeg brengen en daarmee heeft de werkgever/salarisadministratie ook aan hun taken voldaan.

Overigens kun je deze vergoeding niet netto als onkostenvergoeding uitbetalen. Dat kan alleen als er directe kosten tegenover staan. (WKR buiten beschouwing gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ehrm, je mag de dagvergoeding (die ik hierboven noem) volgens het Reisbesluit Buitenland gewoon netto uitkeren. Dat is een regeling puur om de rompslomp van honderden bonnetjes declareren te vermakkelijken. Voor Zweden kun je dus (als je verder niets declareert) een dagvergoeding van 117 euro netto krijgen. Je hoeft níets te bewijzen qua kosten, enkel dat je daadwerkelijk in het buitenland bent geweest voor werk (maar dat is voor overige belastingaspecten ook van belang)

[ Voor 21% gewijzigd door pagani op 01-07-2020 14:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 20:44
Er worden hierboven nogal wat dingen door elkaar gehaald.Excuses voor de lap tekst, ik heb even wat dingen uiteen gezet, reis zelf ondertussen al grofweg 10 jaar frequent voor de zaak.

Ten eerste heb je je onkostenvergoeding (los van tickets en hotel) en hierin zijn grofweg 2 mogelijkheden:
- Alles is declarabel op de credit card van de zaak (100% vergoeding) en daar moet je dan ook gewoon gebruik van maken. Zoals iemand hier boven ook al zei, dat betekent dus ook het extra biertje op vrijdag avond omdat je in de hotelbar zit er niets anders te doen is. Als je werkgever daar moeilijk over gaat doen is het tijd voor een andere werkgever. Uiteraard is het allemaal wel binnen grenzen en werkt het principe 'dit zou ik van mijn eigen geld ook zo doen" meestal prima
- Tweede mogelijkheid is een dagvergoeding, dan krijg je een bedrag (100-115 euro) om iedere dag je natje en droogje van te regelen. Dit lijkt veel, maar in de praktijk gaat het snel op. Als je veel in je eentje bent en geneigd bent om even snel iets goedkoops te gaan halen kan het in je voordeel werken, echter moet je er niet van uit gaan dat dit A. compensatie is voor het niet thuis zijn of B. dat je hier structureel veel aan over houdt.

Ten tweede heb je een extra vergoeding voor het werken in het buitenland. Ook hier heb je weer heel veel factoren die meespelen.
Toen ik zelf begon met veel reizen heb ik aan HR voorgesteld om mijn salaris dusdanig te verhogen zodat ik boven de overwerkgrens uit zou komen (dat je geen overuren meer mocht declareren). Hier wilde ze niet in mee gaan en vervolgens heb ik een jaar lang tijdens al mijn dienstreizen (zelfde frequentie als jij alleen meestal een stuk verder weg (latijns amerika voornamelijk) overuren geschreven. Aan het einde van het jaar had het mij een flinke som geld opgeleverd en kwam de werkgever niet meer weg met het voorstellen van mijn oorspronkelijk voorstel tot loonsverhoging.

Als je het gelijk voor elkaar krijgt inderdaad gewoon inzetten op een hoger loon.
1 op de 3 weken weg per maand zijn een dag of 7/8 per maand. Met je eigen voorstel van 100 euro per dag betekent dit een loonsverhoging van 700-800 euro per maand. Ik weet niet wat je huidige salaris is en wat je verhogingenpatroon en/of beloftes zijn geweest aangaande de verzwaringen van je functie. Maar dat is zeker niet onmogelijk, helemaal niet als je bereid bent dit in 2 of 3 stappen te accepteren.

Tot slot is reizen voor de zaak niet voor iedereen en moet je het al helemaal niet doen als je er alleen maar meer geld mee wilt verdienen. Het vraagt een flinke investering zowel van jezelf als van je gezin. Uit je verhaal maak ik op dat je het afgelopen jaar al wat ervaring er in hebt opgedaan.

Succes in ieder geval met het werk daar, uiteindelijk is wonen & werken in het buitenland een overgetelijke ervaring die je altijd met je mee draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:05
Zoals de persoon hier boven al zegt:
Dagvergoeding voor dagelijkse kosten, je gaat niet koken op de hotelkamer dus 40 euro ben je al kwijt aan avondeten. Dan de rest nog. Ik wil best mijn eigen broodje smeren maar dan moet er ook ergens een koelkast zijn....

Daar bovenop nog een 'ik ben van huis en mijn partner zit eenzaam thuis' toeslag. Dit kan geld zijn als je graag een nieuwe auto wilt of vrije dagen wanneer je na afloop op vakantie gaat. Ik rekende altijd 100.- per dag, dus ook maandag/vrijdag als je vroeg het vliegtuig in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-06 19:36
Hier ook heel veel ervaring met reizen voor de zaak.
Ik kreeg afhankelijk van de bestemming een dag bestedings budget netto uitgekeerd voor eten, taxi vertier etc. (Hierbij hoefde ik dus geen bonnetjes te bewaren) In landen als Zweden / Noorwegen kan je hier aardig wat aan overhouden als je niet elke avond biefstuk hoeft in het restaurant. Daarbij een extra toeslag van 75 euro bruto per nacht weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Hier ook veel ervaring.

Alle uitgaven gaan op de CC. Wil ik ook geen gezeik over hebben. 1 keer gehad, manager op HR afgestuurd met de mededeling om het te regelen.

Daarnaast een dagvergoeding waar ik niks mee doe (linea recta naar de spaarrekening).

Bij een goed jaar (zoals 2019) kan dat wel oplopen tot 5000-6000 netto. Maak goeie afspraken, je bent wel gewoon van huis, mag iets tegenover staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groezle
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:59
Bij mijn werk kreeg je een dagvergoeding als je langer dan 5 werkdagen in het buitenland verbleef. Daggeld was iets van ~65 euro netto voor een oost-europees land. Daarnaast werd vervoer/verblijf ook vergoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Buiten wat iedereen al heeft aangegeven heb je natuurlijk wel wat overwicht in de onderhandeling. Ze willen jou immers op die plek hebben om het te regelen. Maar daar moet je niet arrogant over gaan doen anders spelen ze dat snel tegen je uit.

Mijn voorstel zou zijn om je werkgever te vragen om een (tijdelijke) compensatie voor deze tijd te verzorgen. Je kan immers niet bij je gezin zijn en maakt extra kosten om je leven in de weken dat je in zweden bent aangenaam te maken voor jou en je familie. Laat je werkgever maar met een eerste bod komen en bereken zelf alvast wat voor onkosten je zou hebben die je vergoed wil worden (buiten hotel e.d. kan dit sport en entertainment zijn, maar ook mobiel+internet voor dat land.

Je werkgever zal je waarschijnlijk wel tegemoet willen komen zeker aangezien je minder kosten maakt met de verhuizing. Ik ga er dan wel vanuit dat je werkgever hier al kosten voor zich nam om dit te regelen + verhuiskosten te vergoeden.

Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenWolf
Bedankt voor de reactie tot nu toe. Ik heb hier zeker wat aan. Tot nu is alles betaald van elke reis en met de CC van de zaak heb ik altijd alles betaald. Het gaat voor mij echt om een extra vergoeding omdat ik het werk in Zweden wil afmaken, maar daarbij me bewust ben dat ik mijn gezin extra belast. Ik vind dat hier een goede vergoeding tegenover moet staan.

De teleurstelling van het niet verhuizen met het gezin is groot. De extra vergoeding moet voor mij goed zijn om mijn gezin wat ruimte te geven en een extra stimulans om dit project goed af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
KoenWolf schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:45:
Bedankt voor de reactie tot nu toe. Ik heb hier zeker wat aan. Tot nu is alles betaald van elke reis en met de CC van de zaak heb ik altijd alles betaald. Het gaat voor mij echt om een extra vergoeding omdat ik het werk in Zweden wil afmaken, maar daarbij me bewust ben dat ik mijn gezin extra belast. Ik vind dat hier een goede vergoeding tegenover moet staan.

De teleurstelling van het niet verhuizen met het gezin is groot. De extra vergoeding moet voor mij goed zijn om mijn gezin wat ruimte te geven en een extra stimulans om dit project goed af te ronden.
Wie heeft de keuze gemaakt om niet te gaan verhuizen ? Kwam die vanuit jou of je werkgever?

Dit heeft natuurlijk wel invloed op je onderhandelings positie. Overigens is het slecht onderhandelen als je niet durft weg te lopen ;)

Wat de rest hier zegt, zou voor een vaste onkosten vergoeding gaan (ook wel per diems genoemd). Scheelt je een boel gezeik met bonnetjes etc.
Pagina: 1