Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Computer valt uit bij sommige spellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SupremeTim
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20-01 20:52
Als ik Dead By Daylight speel en ik vind een match dan valt mijn computer zomaar uit, ik heb al wat research gedaan en t helpt als ik de graphics op low zet, maar nu begint het ook met Star Wars Battlefront 2, dat ie af en toe uitvalt, en ik ben nu bang dat t met steeds meer spellen gaat gebeuren, nu zeggen sommige mensen online dat het kan liggen aan mijn voeding, dat ik die moet vernieuwen, maar ik dacht ik vraag het even hier voor de zekerheid.

Mijn specs zijn:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-7500 Boxed€ 238,37€ 238,37
1MoederbordenGigabyte GA-B250M-D3H€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSamsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 64,51€ 64,51
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 103€ 33,95€ 33,95
1MuismattenSharkoon 1337 Gaming Mat XXL€ 16,95€ 16,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 72,95€ 72,95
1VoedingenCorsair CX450M€ 66,04€ 66,04
1Solid state drivesCrucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,77

Alle reacties

• jenk
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-04 12:57
Na 2 jaar kreeg ik ook ineens het probleem dat alleen bij sommige spellen de pc helemaal uit viel.
Soms pas na een uur of zo spelen.
Door dingen uit te sluiten (met testprogramma's) bleven de videokaart of de voeding over.
Ik heb toen allebei de onderdelen in overleg naar de webshop teruggestuurd omdat er nog garantie op zat en zij kwamen tot de conclusie (door bij hen te testen) dat het de voeding was.
Heb toen een nieuwe voeding gekregen en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:31

Detmer

Professioneel prutser

Zijn de temperaturen tijdens het spelen wel in orde? Minder zware instellingen betekent ook dat het systeem minder warm wordt.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Operations
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-06 00:49
Het kan aan een heleboel dingen liggen o.a. de temperatuur, voeding, geheugen of drivers. Je zal systematisch de onderdelen een voor een moeten gaan controleren cq. uitsluiten. Welkom in de wereld van "Troubleshooting" :) zoals @jenk ook al aangaf.

Hoe zit het met de airflow in je kast? Heb je voor en achter een ventilator zitten? Staan die de juiste kant op? Een ventilator heeft een push en een pull kant. Lucht moet er voor in en achter uit, of van onder naar boven (even simpel gezegd). Als je de zijkant van de kast eraf laat, doet het probleem zich dan ook voor?

Heb je de hoeveelheid stof in je ventilatoren (o.a. van je videokaart) bekeken en eventueel schoon gemaakt?

Heb je het geheugen al getest met bijvoorbeeld memtest86?
Kan je makkelijk aan een andere (goede) voeding komen om te testen? Even lenen bijvoorbeeld.

Als je een benchmark test doet, dan kan je ondertussen de CPU en videokaart temperatuur in de gaten houden.

Benchmark software (voor video):
https://benchmark.unigine.com/heaven
Deze test moet je continue kunnen laten lopen, als hij terug springt naar Windows dan is het niet in orde. (Of hij moet aan het einde van de cycles zijn uiteraard)

Temperatuur kan je hiermee in de gaten houden:
https://openhardwaremonitor.org/

CPU Stress test:
Prime95

CPU temp check:
https://www.alcpu.com/CoreTemp/

Er is uiteraard veel meer software beschikbaar. Maar nu heb je een idee waar naar moet kijken dan wel zoeken.

Is je Windows al 10 jaar oud of heb je recent een schone installatie gedaan?

Heb je in je eventlog (Windows knop + R en dan eventvwr intikken) gezocht naar errors? Dit is wel wat moeilijker dan de bovenstaande checks. Je kan het best even googlen hoe en waar je moet kijken.

Ik weet overigens niet of dit topic open zal blijven.... Van dit soort topics zijn er via de search best een "paar" te vinden. Een "paar" als in tientallen misschien zelfs inmiddels al wel honderden ;)

[Voor 80% gewijzigd door Operations op 30-06-2020 23:10]

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- Optane 900P 480GB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True