Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

aansluiten 2e OUD scherm met enkel VGA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JWL92
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 16:58
Zoals velen zit ik al fftjes thuis, en begin me te vervelen.
In het verleden een tijd met 2 VGA schermen gedraaid (2x 1366*768), alleen sinds ik n 1050ti heb zonder vga aansluiting ben ik terug gegaan naar een enkel (1080p144hz) scherm maar zou graag weer een 2e aansluiten om series/films/youtube/twitch op af te spelen terwijl ik n spelletje speel of n beetje zit te browsen op m'n hoofdscherm.

Ik zoek een?
DVI-D of HDMI naar VGA adapter (van hdmi/dvi videokaart naar vga scherm)
Wat ik al gevonden heb, is dat ik een actieve adapter nodig ga hebben. Maar wanneer weet ik zeker dat wat ik bestel daadwerkelijk werkt? En welke van de 2 zou de beste optie moeten zijn?

Wat is je budget?
Zo min mogelijk :P onder de prijs van een "nieuw" schermpje, anders schiet t zijn doel voorbij!
Als ik bijv bij bol.com kijk zie ik opties van 3.55 tot 40 eu+ wat mij n behoorlijk verschil lijkt. Reviews zijn wisselend en betwijfel wat daarvan betrouwbaar is. Bij alternate begint het daarintegen pas vanaf 18 euro voor een dvi-d naar vga of 20 voor hdmi van bijv club 3d met een enkele review.
voorbeelden:
https://www.bol.com/nl/p/...XLlJog_0_3.4.ProductTitle
https://www.alternate.nl/...pter/html/product/1354311?
https://www.alternate.nl/...duct/1470130?event=search
Als ik 16 euro kan besparen is dat natuurlijk mooi meegenomen :)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang t maar werkt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
GPU: pricewatch: Inno3D GTX 1050 Ti (1-Slot-Edition)
1e scherm AOC G2460F (1080p 144hz) aangesloten via display port
2e monitor die ik aan wil sluiten is een oude Dell met enkel VGA 1366*768
vrij op de videokaart zijn DVI D duallink en HDMI 2.0b

Beste antwoord (via JWL92 op 02-07-2020 17:09)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die dingen van 3 euro krijg je ook bij Dell en HP laptops meegeleverd en dat werkt gewoon. De rest is commercieel plus merkje etc.
Je kunt je er bijna geen buil aan vallen, zeker niet voor minder dan 5 euro.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die dingen van 3 euro krijg je ook bij Dell en HP laptops meegeleverd en dat werkt gewoon. De rest is commercieel plus merkje etc.
Je kunt je er bijna geen buil aan vallen, zeker niet voor minder dan 5 euro.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:19
Welke cpu en moederbord heb je?

• JWL92
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 16:58
Een msi b250i pro met een pentium g4560 (ik weet t, budget buildje), maar naar mijn weten niet relevant.

@The Eagle
3,55 haal ik liever n lekker pizzatje van dan dat ik t weggooi aan 'n mogelijk niet werkend stukje plastic :P
Maar als het precies de zelfde dingen zijn zal het idd wel goed komen

[Voor 48% gewijzigd door JWL92 op 30-06-2020 21:08]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:19
JWL92 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:01:
Een msi b250i pro met een pentium g4560 (ik weet t, budget buildje), maar naar mijn weten niet relevant.
Noem het maar niet relevant. Voor hetzelfde geldt heb je een mobo met VGA uitgang en kan je de monitor daarop aansluiten zonder adapter. In dit geval voegt het niets toe omdat er een DVI-D en HDMI op zit, hetzelfde als op de videokaart.

• The Eagle

The Eagle

JWL92 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:01:

@The Eagle
3,55 haal ik liever n lekker pizzatje van dan dat ik t weggooi aan 'n mogelijk niet werkend stukje plastic :P
Maar als het precies de zelfde dingen zijn zal het idd wel goed komen
Als het het niet doet stuur je het terug op basis van de WKOA en haal je alsnog een pizza. Snap niet dat je over een par euro zo moeilijk doet. Wil je nou twee schermen aansluiten of niet :?

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True