• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb net een rio volt aangeschaft maar dat monster VREET batterijen! nou ben ik op zoek naar goede oplaadbare en liefst die ook nog lang meegaan.
weet iemand welke ik het beste kan nemen?
tnx

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Er zijn er van 1500mAh, daar moet je dan naar zoeken. Op DPreview (ja echt) staat in een "Glossary" een stukje over batterijen, zeer interessant :)

Bericht hierboven

• johnny.xxx
ik heb er nu ook van 1600mA gevonden, die zijn inc. lader en 1800mA zonder, in ieder geval tnx

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
1900 mAh van GP

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:57

Paladin

Play Ball!

enne waar kopen jullie die dingen want ik wil ook wel zo'n setje voor mijn expanium want de batterijen vliegen er door heen.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• johnny.xxx
ik heb gewoon op de site (van GPPOWERPACK) een postcode sjek gedaan, en ik kwam uit bij de groot electronica, leiden. 58.95 voor een lader en 4X een 1600mA
best te doen dus :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:45
Gaan deze ongeveer net zo lang mee als normale batterijen? Mijn Kodak DC 3800 slurpt mijn oplaadbare leeg met een foto of 5, met normale haalt tie de 30 ofzo (oplaadbare zal wel niet leeg zijn maar onder zijn totale capaciteit zitten ofzo)

Flickr | Lego collectie

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:48
Ik dacht dat 'normale' batterijen iets van 2500 waren.

Maar is er niet iets fout met je camera? 5 is wel extreem weinig... Ik haal met m'n 1100 batterijen in een Fuji 2400 iets van 180-200 opnamen.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op woensdag 08 augustus 2001 21:02 schreef TAG_Speedy het volgende:
Gaan deze ongeveer net zo lang mee als normale batterijen? Mijn Kodak DC 3800 slurpt mijn oplaadbare leeg met een foto of 5, met normale haalt tie de 30 ofzo (oplaadbare zal wel niet leeg zijn maar onder zijn totale capaciteit zitten ofzo)
Zou het kunnen zijn dat de batterijen niet helemaal goed meer zijn?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Speedy
  • Laatst online: 18:45
Zou misschien kunnen, heb wel het LCD schermpje van de camera gebruikt (zal ook veel stroom nemen), maar dat deed ik met de normale ook. 200 pics met 1 set batterijen, gebruik je zeker niet de LCD functie?

Flickr | Lego collectie

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:48
Soms wel, soms niet. Net zoals de flits: soms wel, soms niet.

Waar ik nu trouwens aan denk he: het LCD scherm mijn camera (Fuji 2400) is enorm bagger (55K pixels), dat zal misschien ook wel schelen: hij hoeft ook maar weinig pixels aan te sturen.

Eigenlijk wil ik binnenkort eens die 'standaard'-test van DPreview nadoen, maar ja, tijd he? :)

• witchdoc
  • Laatst online: 14-03 17:22
terug naar batterij'en pls :)

Wie heeft welk merk batterij met hoeveel mAh waar precies gevonden?

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

een gouden tip die sommigen niet weten ivm oplaadbare batterijen.
Laadt batterijen ENKEL en alleen op als ze volledig ontladen zijn (ze moeten LEEG zijn) :)
wanneer je ze oplaad , laadt ze dan ook VOLLEDIG op. Dus geen halfuurtje ofzow :)

Hierdoor gaan batterijen langer mee.

En indien iedereen dit reeds wist : mijn excuses ... Het was maar een tip ;)

ps : ik heb Varta batterijen 1400 maH

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:44
En batterijen nooit in ontladen toestand bewaren, dit verkort de levensduur en capaciteit flink.

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 17:08

gpex

Pex voor intimi

Op donderdag 09 augustus 2001 16:22 schreef skeletonman het volgende:
een gouden tip die sommigen niet weten ivm oplaadbare batterijen.
Laadt batterijen ENKEL en alleen op als ze volledig ontladen zijn (ze moeten LEEG zijn) :)
wanneer je ze oplaad , laadt ze dan ook VOLLEDIG op. Dus geen halfuurtje ofzow :)

Hierdoor gaan batterijen langer mee.
Wat ik begrepen heb geldt dit dus alleen voor NiCd batterijen, NiMh hebben dit probleem dus niet ('memory effect')...

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Verwijderd

Voor batterijen kun je best bij de plaatselijke fotozaak langsgaan. Daar heb ik mijn batterijen ook gehaald. Daar zijn ze (tenminste bij mij in de buurt :) ) te kust en te keur, inclusief of exclusief lader...

• Petuhr
  • Laatst online: 15-03 13:08

Petuhr

FreeBSD

Heb zelf 1200mAh Philips oplaadbare liggen (Ni-MH).

M'n minidisk doet met 1 batterij zo'n 5 uur er op...

Met een duracell batterij doet hij het maar 1 uur...

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 13:27 schreef psygho het volgende:
1900 mAh van GP
mee eens

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ansmann 1800...met een ansmann snellader...weer vol in 3 uurtjes;)

Waarom doen mijn smileys het niet????

xMouse

• witchdoc
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:29 schreef xMouse het volgende:
spatie voor en na de smiley zetten

• cbrandts

cbrandts

Thanx
:o

xMouse

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op vrijdag 10 augustus 2001 18:29 schreef xMouse het volgende:
Ansmann 1800...met een ansmann snellader...weer vol in 3 uurtjes;)

Weer een fout van vele gebruikers :)
Hoe trager je de batterij oplaadt hoe beter voor de batterij ! Als je aan snel-laden doet, vermindert dit de levensduur !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 17:08

gpex

Pex voor intimi

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:21 schreef skeletonman het volgende:

[..]

Hoe trager je de batterij oplaadt hoe beter voor de batterij ! Als je aan snel-laden doet, vermindert dit de levensduur !
Hoe traag is traag?

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• cbrandts

cbrandts

Welke NiMH batterij en oplader moet ik nemen ?

Heel belangrijk is de combinatie van batterij en oplader. Omtrent een NiMH batterij moet de capaciteit zo hoog mogelijk gekozen worden, uitgedrukt in mAh. ( 1 mAh = 1/1000 ampere per uur )
Met de laatste ontwikkelingen van de NiMH fabrikanten ligt deze capaciteit momenteel tussen de 1600 a 1800 mAh.
Goede NiMH batterijen zijn merken zoals GP en Ansmann, die deze capacteit ook werkelijk weten te realiseren.
Let op, er zijn helaas ook de nodige onbekende (veelal chinese) merken met een opschrift van 1600 mAh en hoger, die nauwelijks hoger komen dan 300 mAh.

Met een goede NiMH batterij ben je er nog niet. Even zo belangrijk is een goede oplader, die naadloos aansluit op de batterij.
Deze oplader moet de volgende 4 fasen goed weten te beheren t.w.:

1- Gedeeltelijke ontlading. ( Gehele ontlading is catastrofaal voor NiMH )
2- Snelle oplading tot de vereiste spanning en capaciteit. Minder dan 1 uur.
3- Oplading tot de maximale capaciteit.
4- Het constant houden van de maximale capaciteit (Druppel of Trickle lading)

Dit proces moet gaan zonder oververhitting van de batterijen.

Bovengenoemde fasen moeten manual in- en uitgeschakeld kunnen worden.
Bijvoorbeeld alleen fasen 2.
Waarom fasen 2 ?
Omdat je heel vaak, binnen een uur, opgeladen batterijen ter beschikking wil hebben.

Tot op heden zijn er helaas maar een paar fabrikanten in de wereld die een oplader maken, die hieraan voldoet.
Voor zover wij weten is Ansmann de enige in Europa. GP heeft ons toegezegd aan het eind van 2001 een dergelijke oplader te hebben.

Ook van belang is, dat het niet noodzakelijk is om 4 stuks batterijen tegelijk op te moeten laden.
Een gewone oplader vereist vier batterijen, doet er 24 uur over, zoniet langer, en verkrijgt nooit de maximale capaciteit.
Bovendien zal, met zo'n oplader, de levensduur van de batterij aanzienlijk bekort worden.

http://fc.glow.nl/

xMouse

• witchdoc
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:21 schreef skeletonman het volgende:
Ik koop liever elke 2 jaar een nieuw setje batterijen dan er elke keer 32 uur over te doen hoor :)

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 11:02
Kijk dit is nou een goeie topic.
Misschien dat de GP 1600Mah eindelijk de goeie batterijen zijn die ik zoek voor mijn Gameboy Advance.
En ook voor optimaal lang gebruik van cdspeler etc.

weet iemand waar die Ansmann oplader te krijgen is??

en die GP ergens in de winkel?
want anders moet je meer dan de helft van de prijs van die batterijen rembours er nog bij betalen.

zijn er trouwens ook cadmium AA te krijgen? en zijn die net zo goed of beter dan Nimh 1600maH?

Verwijderd

Greetz,

Ik gebruik een Ansmann Superfresh 5 om mijn 1500 mA Panasonics NimH batterijen op te laden. Hij doet hier 18 uur over. De lader geeft met een knipperend lampje aan of de batterijen optiomaal geladen zijn. Werkt dus perfect.

De Ansmann kan ook batterijen "leegtrekken". Ook ik heb de fout gemaakt om NimH helemaal leeg te trekken alvorens weer helemaal op t laden. Niet doen dus.

De panasonics krijg je bij elke zichzelf respecterende zaak waar ja oplaadbare batterijen kunt kopen. Je krijgt ze zelfs bij de Kijkshop, dacht ik.

EagleJack

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:32

Tarin

Just plain weird.

Op zaterdag 11 augustus 2001 09:01 schreef gpex het volgende:

[..]

Hoe traag is traag?
Mijn 1600 mAh varta's laad ik op in 16 uur :)

Ze waren 75 piek voor 4 (met een lader) bij onze normaal gesproken zuperdure fotozaak op het dorp (hoewel 1600mAh batterijtjes bij de foka f 100 kostten.. maar daar zal wel een snellere lader bij gezeten hebben :?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• cbrandts

cbrandts

Ik heb de ansmann powerline 4, die laadt 1800 niMH op in 3,5 uur.
De lader heb ik gekocht bij Foto Quelle in Apeldoorn, 129 piek.
Geheugen ook steeds goedkoper 16 MB Smartmedia: 29, piek :P

xMouse

Pagina: 1