KPN MXstream, schopt of zuigt?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
yo!

ik een vraagje, ik zit hier al 2 jaar op de kabel te w8en, en heb nu eindelijk te horen gekregen dat we hem hier niet zullen krijgen!

nu ben ik naar een alternatief aan het zoeken, wat ongeveer hetzelfde kost als kabel ongeveer 80/90per maand.

Nu kwam ik op MXstream uit, en dan wel het basic abo, heeft iemand ervaring met mxstream? zit er een data-limiet op? enz enz

tell me

thnx

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
UTFS!

en mijn bijdrage:
ADSL roels als je Casema, <vul_andere_trage_kabelboer_in> of analoog gewend bent, en aangezien jij al zolang wacht zal het dus bij jou best wel roelen :)

Wat datalimiet betreft: er is een FUP (Fair Use Policy oid:) ) die bij planet rond de 30 GB per maand ligt, dat is dus ruim voldoende.

Verder is de verbinding errug stabiel, goede pings bij gaming en een bijna constante downloadsnelheid van 54kB/s

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
jup...zit hier nu al uuuuren met een basic abo (adsl-comfort) te spelen...bijna constant 50KB/sec down, lage pings (alleen maar 6KB/sec up!).
Werkt prima zo te zien!

Heej, lachen...zie ik nou pas met ifconfig:
code:
1
RX bytes:33415739 (31.8 Mb)  TX bytes:7699552 (7.3 Mb)

Hoef ik zelf niet meer te tellen :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• OGangstah
ben nogal een newbie op dat gebied...

maar MXstream=ADSL??

• Ramon
Op woensdag 08 augustus 2001 03:06 schreef OGangstah het volgende:
MXstream=ADSL??
jah

Verwijderd

Ben tevreden met mijn ADSL via Planet Internet. Idd fair use policy 30GB, maar anders krijg je de taferelen die we bij kabel hebben gezien :r.

Ik zit zo rond de 50/ 55 k per seconde constant bij een download. Dat vind ik een mooie waarde. Gewoon aanzetten en het loopt wel binnen 8-)

• OGangstah
mijn opa heeft kabel |:( en die heeft een upstream van min 50 en max 200, heeft ADSL geen uitschiters naar boven? of is het constant 50kb?

• 0siris
maar MXstream=ADSL??
Mxstream is een ADSL oplossing van KPN. ADSL is dus niet per definitie / uitsluitend MXstream. En als je dat niet begrijpt, moet je je idd eens orienteren op de site van mxstream.nl, of van wat providers: www.planet.nl/adsl, www.xs4all.nl/adsl

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 03:09 schreef OGangstah het volgende:
mijn opa heeft kabel |:( en die heeft een upstream van min 50 en max 200, heeft ADSL geen uitschiters naar boven? of is het constant 50kb?
200 k/s als uitschieters? Of 200 kbps?

• Ramon
Op woensdag 08 augustus 2001 03:09 schreef 0siris het volgende:

[..]

Mxstream is een ADSL oplossing van KPN. ADSL is dus niet per definitie / uitsluitend MXstream. En als je dat niet begrijpt, moet je je idd eens orienteren op de site van mxstream.nl, of van wat providers: www.planet.nl/adsl, www.xs4all.nl/adsl
wel veel uitleg voor zoiets :)

kijk als ie nou had gevraagt
code:
1
ADSL = MxStream

dan was het antwoord nee geweest :)

• OGangstah
200kbps natuurlijk, anders ken ik net zo goed op een 14.4 moden gaan zittem ;)

en soms zelfs wel meer...

• 0siris
Op woensdag 08 augustus 2001 03:11 schreef Tampie2000 het volgende:
kijk als ie nou had gevraagt
code:
1
ADSL = MxStream

dan was het antwoord nee geweest :)
Dat had ik ook eerst...want dat zou eigenlijk een correcter en relevanter antwoord zijn, hoewel je er minder aan had gehad als je begrijpt wat ik bedoel...maar toen dacht ik eraan dat ik mensen es wat vriendelijker tegemoet moest treden ipv SLOTJE!! of UTFS!! te gaan roepen, dus vandaar. Lief van mij heh? :)

Verwijderd

hi

heb net sinds afgelopen vrijdag MXstream ADSL Basic en moet zeggen dat het me heel goed bevalt :)

Zoals anderen ook al hadden aangegeven is de download vrij constant (50-55 KB)en zit het me de pings vrij goed.
Bij mij meestal tussen de 60-80 en later op de avond zelfs onder 50 :)

Dus ik ben vrij gelukkig hiermee, aangezien ik vrij hoge telefoonrekeningen van de KPN ontving en nu dat niet meer zal hebben

Grtz Phally

• 0siris
:?
Weet iemand nog een nuttige link die het verschil tussen bits, bytes en hun notatie uitlegt? ;)

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 03:18 schreef 0siris het volgende:

[..]

:?
Weet iemand nog een nuttige link die het verschil tussen bits, bytes en hun notatie uitlegt? ;)
8 kbps (kilobit per seconde) is 1 k/s (1 kilobyte per seconde). Gewoon delen door 8.

Dus die 200 kbps waar hier over gesproken wordt, is slechts 25 k/s. Dat is dus maar de helft van wat je met ADSL constant haalt >:)

• OGangstah
ohh jah, hoe werkt het eigenlijk qua hardware? krijg ik een netwerkkaart erbij??? (voor 315 wil ik wel een fatsoendelijke?) welke krijg je er dan bij? en hoe zit dat nu met inbellen en shit? moet je dat nog wel of?? en krijg je net als bij de kabel een 'kabelmodem' ????

• OGangstah
Op woensdag 08 augustus 2001 03:23 schreef Prophecy het volgende:

[..]

8 kbps (kilobit per seconde) is 1 k/s (1 kilobyte per seconde). Gewoon delen door 8.

Dus die 200 kbps waar hier over gesproken wordt, is slechts 25 k/s. Dat is dus maar de helft van wat je met ADSL constant haalt >:)
snap ik ook wel, maar het is toch echt een upstream van 200-250 KBps (kilobytes per sec)

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 03:14 schreef OGangstah het volgende:

en soms zelfs wel meer...
Doe maar dan want 200 kbps is maar 25 k/s ;). Niet dat je dat haalt op een 14k4 overigens...

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Damn, als ik die snelheden zo zie ben ik blij dat ik @home kabelinternet heb, en zal dan ook niet snel overstappen op adsl, of 2home moet wel hel erg brak gaan worden. Ik zit de laatste paar dagen gewoon van de @home newsserver te downloaden met een snelheid van 480kb/s.
Ik zou het wel hebben geweten als ik niks anders zou kunnen krijgen, zeker adsl.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• OGangstah
Op woensdag 08 augustus 2001 03:25 schreef Prophecy het volgende:

[..]

Doe maar dan want 200 kbps is maar 25 k/s ;). Niet dat je dat haalt op een 14k4 overigens...
ach lama, maar tell me more...

• Ramon
Op woensdag 08 augustus 2001 03:23 schreef OGangstah het volgende:
ohh jah, hoe werkt het eigenlijk qua hardware? krijg ik een netwerkkaart erbij??? (voor 315 wil ik wel een fatsoendelijke?) welke krijg je er dan bij? en hoe zit dat nu met inbellen en shit? moet je dat nog wel of?? en krijg je net als bij de kabel een 'kabelmodem' ????
netwerkkaart moet je los kopen (kan in de winkel of bij de monteur)
Op woensdag 08 augustus 2001 03:25 schreef OGangstah het volgende:

[..]

snap ik ook wel, maar het is toch echt een upstream van 200-250 KBps (kilobytes per sec)
downstream: 50-55 kB/s
upstream: 6-8 kB/s

(ADSL Basic)

• OGangstah
dus als ik zelf een fatsoendelijke NIC heb, hoef ik deze niet te kopen bij KPN? en bespaar ik me 315 gulden?

• Ramon
Op woensdag 08 augustus 2001 03:31 schreef OGangstah het volgende:
dus als ik zelf een fatsoendelijke NIC heb, hoef ik deze niet te kopen bij KPN? en bespaar ik me 515 gulden?
neh... dat lijkt me een beetje overdreven om bij KPN een NIC voor 515 piek te kopen.... |:(

Je hebt naast een NIC ook nog een ADSL modem en een splitter nodig... DAT krijg jij van KPN, en als je geen NIC hebt, kun je van hun ook een NIC kopen (weet niet hoe duur)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
mwoah als er geen kabel was geweest had ik dat MXstream wel gehaald

maarja heb kabel sjello ( mwoah )
max 192 k/s down
max 15 k/s up

en zo'n FUP is verrot
30 gig per maand is nix
stel je wilt je divx mapje aan vullen
en dan? ,je zit er zo over heen

Verwijderd

dus als ik zelf een fatsoendelijke NIC heb, hoef ik deze niet te kopen bij KPN? en bespaar ik me 315 gulden?
bij MxStream kan je ook een ADSL-modem van Alcatel krijgen dat via de USB werkt, dus een NIC is niet per se nodig :-]

Verwijderd

/me heeft @home kabel in zwolle....prima atm :)

gem download van rond de 150 met toppen rond de 0.5mb/sec

upload capped op 16kb, niet echt big deal aangezien ik toch nauwelijks upload

en download limiet weet ik nix van af, download minstens een gig per dag aan mp3 *D

Verwijderd

Kan iemand mij ter vergelijkking vertellen wat de kabel moet halen kwa snelheid :?

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik werk zelf bij @home en heb het zelf ook, @home heeft in theorie 3.8 mbits per sec down
das ongeveer 450 KB/s, zelf kom ik er bij een nederlandse server ook wel eens overheen :) maar gemiddeld ik het ongeveer 250 a 300 KB/sec

upstream is bij @home max 16 KB/sec

• lester
  • Niet online
dubbel, het was de quoteknop ipv de editknop :Z

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Je bedoelt downstream.
En je bedoelt weer downstream.

download = downstream
upload = upstream

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 11:27

Zucht388

Dreadhead

bij mijn vader constant
ikzelf heb chello en dat is meestal minimum 100 KB/S so... jammer dat je het neit kan krijgen

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:19

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik heb zelf MxStream via Planet en ik ben d'r dik teverden mee. Constante download van 50KB en die 30Gig fup heb ik nog niet gehaald ondanks een iSO fetish ;)

Discogs

Verwijderd

Ik klaag ook niet meer over Mxstream. Na dat gef**ck met dat USB-modem werkt alles nu prima, altijd verbinding en een constante snelheid tussen de 50-55 kb per sec.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 03:06 schreef OGangstah het volgende:
ben nogal een newbie op dat gebied...

maar MXstream=ADSL??
AdSL is snel internetten over een KALE telefoonlijn, maxtream daarintegen gaat over je bestaande telefoon, die lijn word dus op verschillende frequenties gedeeld, hierdoor kan je vreemde problemen krijgen met software die ook van het VPN protocol gebruik maken.

VPN maakt een tunnel,in je telefoon lijn, software die ook een tunnel maakt(bestandeje overzenden met msn) doet het niet altijd evengoed.
Een ander nadeel bij KPN is dat je later geen snelheid bij kan kopen, hier bij Versatel kan ik als ik dat wil gewoon mijn verbindingssnelheid verdubbelen. Ook bestaande telefoon toestellen doen het niet altijd meer op een telefoonlijn met splitter ertussen. daarom kan je beter naar een abbo van Cistron, Versatel of BabyXL kijken deze gebruien een kale lijn en die is in de praktijk stabieler

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je voor mxtream basic nu ook een extra telefoonlijn nodig of niet?

Verwijderd

Nee, je standaard analoge of ISDN lijn is voldoende. Op de standaard telefoonlijn wordt een splitter aangesloten, die split je telefoonlijn in normaal telefoonverkeer en dataverkeer.

• Veen
  • Laatst online: 00:18
Op woensdag 08 augustus 2001 03:08 schreef Prophecy het volgende:
Ben tevreden met mijn ADSL via Planet Internet. Idd fair use policy 30GB, maar anders krijg je de taferelen die we bij kabel hebben gezien :r.

Ik zit zo rond de 50/ 55 k per seconde constant bij een download. Dat vind ik een mooie waarde. Gewoon aanzetten en het loopt wel binnen 8-)
ben ik nu toch blijer met m'n kabel (van chello) :)

200 kbps down
17 kbps up

:)

• Veen
  • Laatst online: 00:18
owjah, hoort dit niet in internet, telefonie en nog iets ?

• jfeelders
  • Nu online

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Als t eenmaal werkt schopt t echt kont! Maar je moet niet verhuizen. Ik wacht nu al vanaf mei op mn weder-aansluiting. Er is iets met de centrale in mn nieuwe wijk die al helemaal werkt voor iedereen behalve voor mij... :(

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 03:26 schreef Panzer het volgende:
Damn, als ik die snelheden zo zie ben ik blij dat ik @home kabelinternet heb, en zal dan ook niet snel overstappen op adsl, of 2home moet wel hel erg brak gaan worden. Ik zit de laatste paar dagen gewoon van de @home newsserver te downloaden met een snelheid van 480kb/s.
Ik zou het wel hebben geweten als ik niks anders zou kunnen krijgen, zeker adsl.
Daar ben ik het mee eens ik zat gisteren nog 6 iso's op te halen van mandrake servers en dat was mooi downen met 150 k per sec. En bij komt het zelfs voor dat ik 2 a 4 mb per sec heb. Heb jij dat ook wel es gehad :?

edit:

of andre mensen :?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 08 augustus 2001 09:52 schreef Mr_Hiney het volgende:
bij komt het zelfs voor dat ik 2 a 4 mb per sec heb. Heb jij dat ook wel es gehad :?
Nee, en jij ook niet. :)
Is namelijk compleet onmogelijk. Je netwerkkaart en je kabelmodem zijn maar 10Mbit en dat is ongeveer 1 Mbyte per seconde (plus de overhead). Dus die snelheden kan je echt niet halen...

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 09:56 schreef obsidian het volgende:

[..]

Nee, en jij ook niet. :)
Is namelijk compleet onmogelijk. Je netwerkkaart en je kabelmodem zijn maar 10Mbit en dat is ongeveer 1 Mbyte per seconde (plus de overhead). Dus die snelheden kan je echt niet halen...
Maar toch serieus (damn ik had ff vlug een screenshot moet maken). Ik was iets van een week geleden een DBZ ep an het downen en die was ongeveer 40 mb en toen kreeg ik dat down venstertje van IE en gaf ie an 40 mb gedownd in 18 sec@2,1 MB per sec

En het was hetzelfde toen zat op mijn kamer en toen was ik mp3'z voor een vriend aan het downen die naast mij zat (ik heb getuige >:) ) en ik klikte op het liedje van Shaggy en direct pong was ie al klaar. Toen d8 ik nee dat kan niet dat heeft ie verkeerd gedaan maar nee Winamp speelde gewoon af. En dit is echt een serieus verhaal. Btw ik heb kabel van @home in Almelo. (Voor die gene die mij nie geloven het is serieus gebeurd en als je het nie gelooft dan geloof je het nie maar ik verzin dit nie :) )

Verwijderd

ff iets anders,
sinds in adsl heb ben ik een complete net-junk geworden, gigabyte na gigabyte warez of divx of wat-dan-ook trek ik binnen...
als een soort jager zit ik 's nachts ftp's af te truinen naar iets wat ik nog niet heb (al ben ik allang de draad kwijt wat ik allemaal heb). laatst weer een 40 gb schijf erbij geprikt, de boel was weer vol.
ondertussen kilo's zwaarder geworden, kan bijna geen volzinnen meer produceren en ren ik naar m'n antecje als ik thuiskom om weer te scoren...

nu ik een nieuw huis aan het aankleden ben en mijn eigen pc'tje ontmanteld heb zie ik pas hoe ver ik afgedreven ben van het leven!

breedband internet zou een sticker met 'pas op, verslavend' moeten krijgen imho.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 08 augustus 2001 10:06 schreef Mr_Hiney het volgende:

[..]
Ik geloof je. En toch kan het niet. :)

• jep
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Op woensdag 08 augustus 2001 03:54 schreef happy3736 het volgende:
mwoah als er geen kabel was geweest had ik dat MXstream wel gehaald

maarja heb kabel sjello ( mwoah )
max 192 k/s down
max 15 k/s up

en zo'n FUP is verrot
30 gig per maand is nix
max 182.5 k/s down
max 15.2 (dacht ik) up..

:P

Niet geloven wat je windows aangeeft, dat klopt niet ;)

Afbeeldingslocatie: http://servicez.org/~jep/speed.jpg

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Op woensdag 08 augustus 2001 09:52 schreef Mr_Hiney het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens ik zat gisteren nog 6 iso's op te halen van mandrake servers en dat was mooi downen met 150 k per sec. En bij komt het zelfs voor dat ik 2 a 4 mb per sec heb. Heb jij dat ook wel es gehad :?

edit:

of andre mensen :?
Nope zo'n abnormale snelheid nog nooit. Mijn topsnelheid (en die was stabiel ook) is nog steeds 900Kb/s
*D @home Rulez *D
Ik haal gemiddeld 250 Kb/s met uitschieters naar boven en beneden(als ik een trage server heb)
Die 16Kb/s upload cap :r Ik ga over een tijdje proberen dmv het modem de flashen een hoger upsnelheid te krijgen
Bij de weg ik zit hier in Tilburg

Wèh zedde gij??

• Arno
  • Laatst online: 21:48

Arno

PF5A

--> [forum=4] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Mxstream basic == :r

als je alleen die kan krijgen ipv 56k dan roelt ie wel :)

waar woon je ergens ?

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 03:54 schreef happy3736 het volgende:
en zo'n FUP is verrot
30 gig per maand is nix
Waarom is een fup verrot?? wat wil je dan? en vaste limiet? dan liever een fup. Onbeperkt verkeer? wat denk je dat dat kost?
en heb je het nou over een fup of over 30GB/maand (een fup van 30GB per maand bestaat niet, 't is of een FUP of een vaste limiet.)
Quote van XS4ALL ADSL FAQ

Wat houdt 'fair use' precies in?
Fair use houdt in dat u een redelijk, gemiddeld gebruik kunt maken van uw ADSL-aansluiting, maar geen extreem verkeer mag veroorzaken. Dat willen we graag uitgebreid toelichten.

Voorop staat dat XS4ALL internetverkeer wil *stimuleren*, niet *limiteren*. Er hangt echter wel een prijskaartje aan (inter-) nationaal dataverkeer. Het is niet redelijk om te verwachten dat u voor NLG 99,- / EUR 44.92 of NLG 175,- / EUR 79.41 inc btw per maand een vaste verbinding krijgt met onbeperkt dataverkeer, waar u normaal gesproken bijna NLG 15.000,- (ruim EUR 6800) per maand voor zou moeten betalen (zoals bij een leased line constructie). Bij het huidige MXstream-aanbod zijn er niet alleen kosten verbonden aan het internetdataverkeer, maar berekent KPN Telecom bovendien nog eens aparte en hoge kosten aan de provider voor elke byte die over het binnenlandse MXstream netwerk wordt vervoerd. Vandaar dat de ADSL-abonnementen bij XS4ALL geen 'onbeperkt' dataverkeer toestaan. De Basic en Fast ADSL-abonnementen van XS4ALL zijn in principe bedoeld voor onbeperkt thuisgebruik, niet voor grootzakelijk verbruik.

Veel klanten vragen ons waarom we geen harde maandelijkse limiet noemen, maar de wat vagere term 'fair use' gebruiken. Dat heeft twee belangrijke redenen.

In de eerste plaats biedt 'fair use' een heel belangrijk voordeel vanuit het gebruikersperspectief. Iedereen mag namelijk onder fair use best een paar keer een grote download doen (bijvoorbeeld een nieuwe Linux-distributie downloaden), zolang het maar niet structureel is. Met een hard maandelijks maximum zou dat niet meer mogelijk zijn.

In de tweede plaats is er een duidelijk technisch argument om niet tot absolute limieten over te willen gaan. Overal ter wereld schakelen breedbandproviders over op een nieuwe generatie netwerkapparatuur, die in plaats van megabytes per seconde, gigabytes verkeer per seconde kan verwerken. Dergelijke apparatuur is volstrekt niet geschikt om individueel verkeer bij te houden; daar gaan de processen veel te snel voor. Je kunt alleen met steekproeven werken, om -wat wij noemen- *extreem gebruik* eruit te filteren. XS4ALL vindt het haar plicht als provider om toekomstvaste en snelle systemen te gebruiken, waarmee we onze abonnees een zo eerlijk mogelijk aanbod kunnen doen.
Oftewel, zelfs al hebben ze een fup waarmee ze gemiddeld zo'n 30GB/maand bedoelen, dan is het nog niet erg als je eens een maand aan de 40-45GB zit, zolang je dat maar niet elke maand weer doet.

Verwijderd

zuigt, neem adsl zonder begrens zooi of kabel als je @home kan krijgen of iets dergelijks.
Pagina: 1