Storing en thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. van Aken
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-03 01:47
Mijn vraag:
Mijn vader werkt thuis vanwege de corona en vorige week hadden wij een storing die duurde van woensdag 15:00 tot donderdag 22:00.
Nu heb ik dus gelezen dat je recht hebt op compensatie maar dit is dan iets van 2 euro abbonementsgeld wat je terug krijgt terwijl mijn vader zo'n 15 uur in privé tijd extra heeft moeten werken vanwege de storing. Ik kan hier verder niks over terug vinden. Daarnaast heb ik ook mijn 4g gebruikt om het huis te voorzien van enig internet. Hierbij heb ik 6 euro betaald voor een extra bundel (mijn internet was namelijk al bijna op).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op verschillende websites gekeken naar wat mijn rechten zijn

Redneck ingenuity is still ingenuity

Beste antwoord (via M. van Aken op 02-07-2020 17:08)

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 12:41

bakkerl

Let there be light.

M. van Aken schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:37:
Mijn vraag:
Mijn vader werkt thuis vanwege de corona en vorige week hadden wij een storing die duurde van woensdag 15:00 tot donderdag 22:00.
Nu heb ik dus gelezen dat je recht hebt op compensatie maar dit is dan iets van 2 euro abbonementsgeld wat je terug krijgt terwijl mijn vader zo'n 15 uur in privé tijd extra heeft moeten werken vanwege de storing. Ik kan hier verder niks over terug vinden. Daarnaast heb ik ook mijn 4g gebruikt om het huis te voorzien van enig internet. Hierbij heb ik 6 euro betaald voor een extra bundel (mijn internet was namelijk al bijna op).

Als consument heb je hiervoor weinig rechten voor de 'neven schade' die ontstaat. Daar moet je jezelf maar extra voor verzekeren als je die kosten niet kunt dragen. Al gok ik dat de premie hoger zal zijn dat je er uit zal halen.

Naast een verzekering kun je ook krijgen naar of een permanent 2e (goedkopere) lijn via een andere provides. Een waarover je wel door kan blijven werken, maar al het andere (zoals netflix) even mee zult moeten wachten. Misschien de werkgever die voor deze kosten wil opdraaien.

Een andere optie die je nu hebt gebruikt is het inzetten van een bestaande 4G/5G verbinding via je telefoon (roamen). Hier zitten dat zoals je hebt gemerkt extra kosten aan vast.
Sommige providers, als je bij voorbeeld een vaste ziggo verbinding hebt en een vodafone mobiel abbonement, kunnen je (tijdelijk) voorzien van een (gratis) extra bunden.
Zo kreeg ik laatst bij een storing van bij Ziggo een extra 50GB bundel voor die maand, zodat ik verder kon werken.

Al met al standaard heb je geen rechten voor de neverschade en draai je daar zelf voor op.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:13
Dat is helaas alles wat je terugkrijgt. Als je een betere SLA wil, dan moet je een zakelijk abonnement nemen. Maar het is makkelijker om gewoon je 4G databundel te gebruiken, via een hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met een consumenten verbinding heb je geen SLA's (Service Level Agreements).

https://www.juridischloke...antie/vergoeding-storing/

Wel heb je:
U krijgt 1/30e deel van uw abonnementsgeld voor iedere 24 uur (of een deel daarvan) dat de storing duurt. Voor een storing korter dan 12 uur krijgt u geen vergoeding. U krijgt per storing van 12 uur of langer minstens € 1.
Dit....

Dus bij een bedrag van, zeg 50 euro aan internet zou je, 1 euro 66 terug kunnen vragen.

Dit advies kost je, op basis van mijn uurtarief, meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mijn vraag:
Nu heb ik dus gelezen dat je recht hebt op compensatie maar dit is dan iets van 2 euro abbonementsgeld wat je terug krijgt terwijl mijn vader zo'n 15 uur in privé tijd extra heeft moeten werken vanwege de storing.
Dit soort "gevolgschade" is in feitelijk elke regeling uitgesloten. Je kunt een SLA afsluiten op een professionele lijn, dan krijg je een standaard bedrag vergoed bij een storing, maar je krijgt nooit de werkelijke schade vergoed.

Als uitval zo'n probleem is dan zul je zelf voor redundantie moeten kiezen. Dus twee internetconnecties en een router die automatisch overschakelt. Is het jou die kosten waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

...duurde van woensdag 15:00 tot donderdag 22:00.
......mijn vader zo'n 15 uur in privé tijd extra heeft moeten werken
Allicht dat ik te kritisch lees maar de storing duurt "slechts" 31 uur en daarvan werkt jouw vader er minstens 15 uur? En, in je "prive tijd" 15 uur extra? Tenzij je vader ZZP'er is en alle gaten moet dichtlopen, is een storing risico voor werkgever.

Dat is dan overleggen met de baase of die 4G-verbinding even onderling gedeclareerd kan worden. Of dat er een snipperdag "gratis" verrekend wordt tot de storing is opgelost.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 12:41

bakkerl

Let there be light.

Mijn vraag:

Als consument heb je hiervoor weinig rechten voor de 'neven schade' die ontstaat. Daar moet je jezelf maar extra voor verzekeren als je die kosten niet kunt dragen. Al gok ik dat de premie hoger zal zijn dat je er uit zal halen.

Naast een verzekering kun je ook krijgen naar of een permanent 2e (goedkopere) lijn via een andere provides. Een waarover je wel door kan blijven werken, maar al het andere (zoals netflix) even mee zult moeten wachten. Misschien de werkgever die voor deze kosten wil opdraaien.

Een andere optie die je nu hebt gebruikt is het inzetten van een bestaande 4G/5G verbinding via je telefoon (roamen). Hier zitten dat zoals je hebt gemerkt extra kosten aan vast.
Sommige providers, als je bij voorbeeld een vaste ziggo verbinding hebt en een vodafone mobiel abbonement, kunnen je (tijdelijk) voorzien van een (gratis) extra bunden.
Zo kreeg ik laatst bij een storing van bij Ziggo een extra 50GB bundel voor die maand, zodat ik verder kon werken.

Al met al standaard heb je geen rechten voor de neverschade en draai je daar zelf voor op.
Pagina: 1