Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe stille allround game pc. Ik zit vaak op de pc voor van alles en nog wat. Internetten, veel werken, gamen, streams kijken etc
Ook wil ik regematig verschillende games spelen. Niet super high end. Hoef geen Far Cry op Ultra te spelen zeg maar.
Aangezien ik er ook voor werk en ander vermaak vaak achter zit wil ik ook een stil systeem waarbij niet continue alle fans vol aan het blazen zijn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 1000 euro uitgeven incl alles en wil het systeem laten assembleren en ook bij 1 winkel dus alles bestellen. Dat maakt de zoektocht wat lastiger en vandaar ook grotendeels deze post
Voor nu lijken Azerty, Informatique en SiComputers goede winkels om te bestellen die ook kunnen assembleren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb verder alle randappartuur al en heb dus alleen de kast nodig. Heb 3 beeldschermen (31, 27 en 24inch) van 1080p
Verder heb ik nog een 3TB HDD dus vandaar de 500GB SSD die voor mij voldoende is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste voor mij is een vrij stil systeem wat goed mee kan komen in de huidige games en in de nabije toekomst. Vind rond de 300euro voor een GPU wel de max. Als er ruimte is in het budget mag hij iets duurder zijn
Ga je overklokken?
Nee en daarom dus ook geen extra koeling zoals een Cooler Master Hyper 212
Wat verwacht je van ons?Uiteraard heb ik naar de BBG gekeken van Mei en Juli. Hier heb ik gecombineerd waarvan ik denk dat werkt voor mij.
En wil alles graag bij 1 winkel bestellen waar ze het ook kunnen assembleren. Amazon is dus leuk maar die assembleren niet. Dus bijv de 5600 die daar 275euro kost gaat bij azerty 330 euro kosten. Dat geeft nogal een vertekend beeld soms. Daarom heb ik ook alvast een alternatief lijstje gemaakt voor als onderdelen niet goed leverbaar zijn of niet beschikbaar bij betreffende winkels
Korte toelichting
- Processor: Volgens mij voor deze prijsklasse de beste optie en zie ook BBG Mei en Juli
- Moederbord: Advies opgevolgd BBG Juli
- Videokaarten: Wat ik een beetje lees is de 5600XT in de categorie 300-350euro de beste kaart. Heb voor deze variant gekozen omdat hij 3 fans heeft (voor mijn gevoel kan hij dan stiller koelen maar corrigeer mij aub als ik hier compleet naast zit). Daarnaast zag ik in dit artikel dat de 14Gbps versie een betere keuze is. Dus vandaar deze uitvoering. De 5600 uit Mei is ongeveer even duur
- Behuizing: Advies opgevolgd van de BBG Juli
- Geheugen: Advies opgevolgd van de BBG Juli
- Voeding: Advies opgevolgd van de BBG Juli
- SSD: Ik heb geen 1TB nodig. 500GB is voor mij meer dan genoeg voor games en applicaties. Heb nog een 3TB HDD liggen voor opslag van foto's, muziek etc. Twijfel nog tussen een M2 of 2.5. Is daar nog een betere keuze voor te nemen aangezien m2 wel sneller zou zijn. Maar of ik dat ga merken.. Heb nu voor de M2 gekozen omdat deze toch sneller zouden zijn etc
Als alternatieve Hardware heb ik het volgende lijsje
Ik wil een nieuwe stille allround game pc. Ik zit vaak op de pc voor van alles en nog wat. Internetten, veel werken, gamen, streams kijken etc
Ook wil ik regematig verschillende games spelen. Niet super high end. Hoef geen Far Cry op Ultra te spelen zeg maar.
Aangezien ik er ook voor werk en ander vermaak vaak achter zit wil ik ook een stil systeem waarbij niet continue alle fans vol aan het blazen zijn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 1000 euro uitgeven incl alles en wil het systeem laten assembleren en ook bij 1 winkel dus alles bestellen. Dat maakt de zoektocht wat lastiger en vandaar ook grotendeels deze post
Voor nu lijken Azerty, Informatique en SiComputers goede winkels om te bestellen die ook kunnen assembleren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb verder alle randappartuur al en heb dus alleen de kast nodig. Heb 3 beeldschermen (31, 27 en 24inch) van 1080p
Verder heb ik nog een 3TB HDD dus vandaar de 500GB SSD die voor mij voldoende is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste voor mij is een vrij stil systeem wat goed mee kan komen in de huidige games en in de nabije toekomst. Vind rond de 300euro voor een GPU wel de max. Als er ruimte is in het budget mag hij iets duurder zijn
Ga je overklokken?
Nee en daarom dus ook geen extra koeling zoals een Cooler Master Hyper 212
Wat verwacht je van ons?Uiteraard heb ik naar de BBG gekeken van Mei en Juli. Hier heb ik gecombineerd waarvan ik denk dat werkt voor mij.
En wil alles graag bij 1 winkel bestellen waar ze het ook kunnen assembleren. Amazon is dus leuk maar die assembleren niet. Dus bijv de 5600 die daar 275euro kost gaat bij azerty 330 euro kosten. Dat geeft nogal een vertekend beeld soms. Daarom heb ik ook alvast een alternatief lijstje gemaakt voor als onderdelen niet goed leverbaar zijn of niet beschikbaar bij betreffende winkels
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 78,05 | € 78,05 |
| 1 | Videokaarten | XFX AMD Radeon RX 5600 XT 14Gbps 6GB GDDR6 THICC III Pro | € 325,- | € 325,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 59,89 | € 59,89 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN550 500GB (WDS500G2B0C) | € 79,46 | € 79,46 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 841,30 | ||
Korte toelichting
- Processor: Volgens mij voor deze prijsklasse de beste optie en zie ook BBG Mei en Juli
- Moederbord: Advies opgevolgd BBG Juli
- Videokaarten: Wat ik een beetje lees is de 5600XT in de categorie 300-350euro de beste kaart. Heb voor deze variant gekozen omdat hij 3 fans heeft (voor mijn gevoel kan hij dan stiller koelen maar corrigeer mij aub als ik hier compleet naast zit). Daarnaast zag ik in dit artikel dat de 14Gbps versie een betere keuze is. Dus vandaar deze uitvoering. De 5600 uit Mei is ongeveer even duur
- Behuizing: Advies opgevolgd van de BBG Juli
- Geheugen: Advies opgevolgd van de BBG Juli
- Voeding: Advies opgevolgd van de BBG Juli
- SSD: Ik heb geen 1TB nodig. 500GB is voor mij meer dan genoeg voor games en applicaties. Heb nog een 3TB HDD liggen voor opslag van foto's, muziek etc. Twijfel nog tussen een M2 of 2.5. Is daar nog een betere keuze voor te nemen aangezien m2 wel sneller zou zijn. Maar of ik dat ga merken.. Heb nu voor de M2 gekozen omdat deze toch sneller zouden zijn etc
Als alternatieve Hardware heb ik het volgende lijsje
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC | € 275,05 | € 275,05 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D3 6G OC | € 316,- | € 316,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti Gaming OC 6G | € 314,90 | € 314,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 65,85 | € 65,85 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 65,50 | € 65,50 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S600 | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W | € 49,04 | € 49,04 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 550W | € 67,15 | € 67,15 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 m.2 500GB | € 62,47 | € 62,47 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 65,33 | € 65,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.672,04 | ||
[ Voor 67% gewijzigd door thewizard2006 op 01-07-2020 12:26 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
:strip_exif()/f/image/hu4OGpjGcVVxNk6rzMzeFcIQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2UyuZkiEtU42q2svPsK78CNf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y3JUbYu7OhA0N0OnWtxzrIzR.jpg?f=fotoalbum_large)