Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Fritz!repeater 1200 of 2400?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yep123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:06
Ik ben in het bezit van een Fritzbox router 3490, deze is bedraad gekoppeld aan een Ubee modem van Ziggo.
Mijn wifi is in het hele huis uitstekend, ook in de tuin. Alleen op 1 slaapkamer op de 1e verdieping gaat de wifi niet op de 5hz en is de wifi slecht.
Op de overloop van de 1e verdieping is een stopcontact waar ik de repeater in wil doen ( 2 meter van de kamer waar slecht bereik is). Daar heb ik de wifi gemeten en die komt op ongeveer 200mbit op de 5gh band.

Ik weet dat een repeater niet de beste oplossing is maar wil het toch eerst zo proberen. Ik heb 2 repeaters van Fritzbox gezien namelijk de 1200 (59 euro) en de 2400 (89 euro). het liefst wil ik natuurlijk de 1200 omdat die goedkoper is, alleen ik kom er niet echt achter of de 2400 beter prestaties geeft qua bereik. Als dat niet het geval is dan ga ik voor de 1200.

Is er toevallig iemand die hier een antwoord op kan geven?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True