Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Desktop gaat aan, dan uit, dan weer aan. hoe los ik dit op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• YeetLord420
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 01-07-2020
Gisteren heeft mijn PSU het begeven. Ik startte net zoals altijd mijn pc op en ging wat dingen doen. op een moment viel hij uit en ging niet meer aan. Naderhand hebik achterhaald dat mijn PSU het leven heeft gelaten dus had een nieuwe gehaald. nadat ik de neiuwe erin had gezet zette ik de pc aan. en hoera hij ging aan! de Fans man mijn psu, grafische kaart en processorkoeling begonnen allemaal te draaien. Deze vreugde was van korte tijd want na een seconde of 2 ging hij weer uit. waarna hij weer aan ging. dit blijft doorgaan totdat ik de stroom ervan af haal. Ik heb alles nagelopen, alles zit op de goede plek, en er zit niks los. Zelf heb ik geen flauw idee wat er mis zou kunnen zijn dus alle hulp zou ik erg waarderen.

Hieronder volgt een lijst van mijn specs.

be quiet! System Power 9, 700w
24 Gb RAM (1 stick van 8 en 1 van 16)
NZXT M22 Kraken
RTX 2070 Super
Intel i7 8700
128 GB SSD
2x 1TB HDD
Case Fans heb ik niet

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17:36
Reset eerst het bios van het moederbord eens. Dat wil nog wel eens en hoop problemen oplossen.

Best wel slechte voeding heb je gekocht voor je redelijk high-end systeem. Was er niet beter, een high-end 550w ofzo?

• YeetLord420
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 01-07-2020
Ik heb zojuist de bios van mijn moederbord gereset zonder resultaat. Daarnaast heb ik mijn grafische kaart, Ram, en harde schijven (in die volgorde) verwijderd. na het verwijderen van elk onderdeel heb ik geprobeerd het systeem weer aan te zetten totdat alleen mijn cpu en cpu koeling er nog in zaten. zelfs zonder alle onderdelen blijft hij dit nog steeds doen.

Na wat rondneuzen op het internet ben ik bang dat min cpu ook het leven heeft gelaten. Het falen van een PSU kan ervoor zorgen dat de cpu naar de knoppen gaat. Het constant aan en uit gaan is ook een teken dat de cpu kapot kan zijn

Wat betreft de voeding die ik heb gekocht, ik zit op een nauw budget en dit was een van we weinige die ik kon betalen. Ik heb zelf amper verstand van PSUs dus ik wist niet dat het een slechte voeding was. Is het handig hem te retourneren aangezien dat nog kan?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True