Laptop de SSD nog waard? Toshiba Satelite C50D-A-133

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sderoos
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-05 13:26
Hoi! Laptop van een kennis begint erg traag te worden. In plaats van alleen herinstalleren wil ik hier graag een SSD in zetten, maar is de laptop dit nog waard en is het verschil merkbaar met deze CPU?

Specs laptop:

CPU/SoC: AMD E1-2100
Klokfrequentie: 1GHz
Werkgeheugen: 4GB

Huidige schijf: 500GB 5400rpm hdd

laptop: Toshiba satelite c50d

Ik betwijfel of het verschil merkbaar zal zijn met deze CPU, of schat ik deze AMD te laag in?

Alvast dank voor het meedenken :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:18
Ik denk dat je voor Office/Windows wel een positief verschil gaat merken. Verwacht geen wonderen, maar de laptop zal absoluut sneller aanvoelen. Een budget Crucial SSD (BX-serie) zou uitstekend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 09:52
Ja, je gaat verschil merken, maar dit zal de gebruikerservaring niet veel veranderen, ik betwijfel dus ook of het een verstandige keuze is om te doen. De hardware is inmiddels zo verouderd (evenals de hoeveelheid werkgeheugen; windows vraagt bijvoorbeeld al veel, wat chrometabladen open en je bent al klaar. Tegenwoordig heb je voor een 500 euro een nieuwe laptop die X keer krachtiger is, met minstens 8GB geheugen, full HD monitor en SSD.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:14
Dit is ongeveer het Atom equivalent van AMD. Als het nu voor de gebruiker nu nog enigzins werkbaar is dan gaat een ssd daarin wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:04
Twijfelgeval, die 1 GHz kan ik niet goed interpreteren. Aan de andere kant, de Intel cpu's van die tijd zijn prima om met SSD tegenwoordig Win 10 te kunnen draaien. Dus is die E1-2100 met Intel vergelijkbaar, een i3 oid? Dan 4GB erbij hier in v&a, (bij voorkeur) Samsung SSD kopen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je gaat een verschil merken, maar ik zou er geen geld meer in stoppen. Die laptop is echt geen hoogvlieger.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:04
Nielson schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:12:
Dit is ongeveer het Atom equivalent van AMD. Als het nu voor de gebruiker nu nog enigzins werkbaar is dan gaat een ssd daarin wel helpen.
Oh, is het een Atom achtige? Dan wordt het inderdaad lastig, maar een gebruikte ssd van 2 tientjes kan je altijd proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Door de HDD door een SSD te vervangen wordt de processor de bottleneck. Persoonlijk zou ik hier geen moeite meer in steken. Voor een paar tientjes op Marktplaats verkopen, paar tientjes bijleggen en je hebt een leuke 2e hands met al een SSD en snellere processor.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:16
Mee eens, die processor is zó ontzettend traag, daar kun je niet eens youtube mee kijken...
Wat doen ze er nog mee?

Om een idee te geven, de aller eerste desktop i3 van 2013 is al 4x zo snel...

Natuurlijk kun je er een 120gb ssd van 2 tientjes in stoppen om te kijken hoe dat gaat (mits dat genoeg ruimte is).
Of met in het achterhoofd dat er misschien een nieuwe PC komt gelijk een leuk 500gb model voor 6 tientjes die je kunt overzetten.
https://tweakers.net/pric...45;768513;768525;1126239/

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 01-07-2020 13:46 ]

Pagina: 1