Genoeg Ruimte CPU Koeler? (Noctua NH-D15 chromax.black)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHLMND
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-11-2020
Hee vraagje m.b.t. de volgende componenten:

Behuizing: Corsair Obsidian 500d RGB SE (Mid Tower)

Moederbord: Gigabyte x570 Aorus Pro
CPU Koeler: Noctua NH-D15 chromax.black
RAM: Corsair Vengeance RGB Pro (2 sticks, eventueel 4 in de toekomst)
GPU: EVGA GeForce RTX 2080 Super FTW3 Ultra

Ik ben van plan om deze 4 componenten te gaan gebruiken in mijn build, alleen nu loop ik ergens tegen aan. Ik wil graag de Noctua NH-D15 chromax black gaan installeren op het bovenstaande moederbord maar deze koeler blijkt ontzettend groot te zijn en ik ben dus bang dat dit niet past in combinatie met bovenstaande GPU die best groot is. Ik wil absoluut geen problemen met airflow / koeling ervaren en ben dus opzoek naar iemand die mij hier meer over kan vertellen. Opmeten is geen optie aangezien ik alle componenten nog moet kopen. Ook was ik benieuwd of ik nog genoeg ruimte heb voor 4 RAM sticks of dat ik er maximaal 2 kan inbouwen en of RGB dan nog wel nuttig is?

Mocht er iemand zijn die ervaring heeft met deze componenten of op z'n minst een aantal hiervan, laat het me weten dat wordt ontzettend gewaardeerd!

Sorry als ik iets over het hoofd heb gezien, ik ben geen expert.

Mvg,

Kevin

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44
qua GPU zal het wel los lopen

https://noctua.at/en/how-...r-ram-and-chipset-coolers

qua ram wordt het wel tricky. Of je moet single-fan mode gebruiken, of laag RAM hebben.

(sowieso is Corsair niet de beste keuze bij AMD, je kan beter crucial of GSkill kiezen, kijk ook even op de QVL van je moederbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHLMND
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-11-2020
Super bedankt voor je reactie!

Ik denk dat het hem niet wordt in verband met ram.

Nu heb ik wat rondgekeken op het internet en wil ik misschien voor de NZXT Kraken Z73 gaan die, als ik het goed zeg, 3x 120mm fans heeft. Denk je dat dit past in een Corsair Obsidian 500d RGB SE of moet ik verder kijken? Eventueel zou de NZXT Kraken Z63 een optie zijn, maar deze beschikt over 2x 140mm fans, en ik vind 120 fans mooier aangezien de behuizing al 4x 120mm fans bevat. Het maakt me niet uit of deze cpu koelers aan de bovenkant of aan de voorkant gemonteerd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Low profile RAM zoals Corsair past prima. Ballistix zijn iets hoger meen ik.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

KHLMND schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 03:00:
Super bedankt voor je reactie!

Ik denk dat het hem niet wordt in verband met ram.

Nu heb ik wat rondgekeken op het internet en wil ik misschien voor de NZXT Kraken Z73 gaan die, als ik het goed zeg, 3x 120mm fans heeft. Denk je dat dit past in een Corsair Obsidian 500d RGB SE of moet ik verder kijken? Eventueel zou de NZXT Kraken Z63 een optie zijn, maar deze beschikt over 2x 140mm fans, en ik vind 120 fans mooier aangezien de behuizing al 4x 120mm fans bevat. Het maakt me niet uit of deze cpu koelers aan de bovenkant of aan de voorkant gemonteerd moeten worden.
Gewoon op de site van Corsair kijken. En daar staat duidelijk:
120mm, 140mm, 240mm, 280mm, 360mm

Dus aan de voorkant gaat het passen. Maar kijk even naar je GPU lengte. De kast is 500mm diep. Daar gaat af: 4cm+2,5cm= 7,5cm

Dikte van radiator kan je ook berekenen. Die is 30mm+25mm = 55mm. Verder als je de boel in pushpull zet aan de voorkant nog eens 25mm.

Dus 500-75-55-25= 345mm over voor je GPU, met speling 340mm over voor je GPU.

De kaart is 301.925mm dus het zou geen issue moeten zijn om een 240, 360 radiator voorin te plaatsen. Boven in gaat het niet passen (komt 12mm te kort door dikte van radiator en fan's).

Wanneer de juiste corsair setjes gebruikt is er niks aan de hand. Je niet bang laten maken.

https://www.corsair.com/e...&pageSize=12#rotatingText

Let wel bij bestellen op de juiste code. En dat er bij Specs ook x570 staat. Bijvoorbneeld:
16GB Veangeance RGP PRO 16GB 16-18-18-36 = SKU CMW16GX4M2K3600C16 = Compatiebel
16GB Veangeance RGP PRO 16GB 18-19-19-39 = SKU CMW16GX4M2C3600C18 = Niet Compatiebel

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.