Quad HD monitor wil niet hoger dan Full HD draaien (WIn10)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Hoi allemaal,
Zoals de titel al aan geeft wil een nieuwe quad HD monitor niet in quad HD draaien. In Windows kan ik maximaal 1920 x 1080 selecteren. In de device manager herkent Win10 mijn monitor (pas nadat ik handmatig naar de drivers van de BenQ monitor heb verwezen). Voordat ik dat deed stond er PnP monitor. Dus het lijkt erop alsof Windows hem niet automatisch herkent. Ik heb een schone installatie van Win10 gedaan omdat ik dacht dat dat zou helpen. Maar niets hoor.

Ik moet wel zeggen dat ik eerder al verschillende installaties gehad heb op dit systeem waarbij er met regelmaat een BOSD verscheen met verschillende meldingen die mij niet verder hielpen (kernel exception o.a., bla, bla). Nooit was de herkomst van de melding ook maar met enige zekerheid vast te stellen. Er zit dus waarschijnlijk niet niet lekker in de hardware. Maar windows laat geen fouten zien verder. Gelukkig wordt het bijna tijd voor een nieuw systeem. Een op de zo veel systemen die ik bouw heeft een probleem... Hoop dat de volgende dat niet heeft!!! Maar goed, heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen om deze monitor te laten draaien op zijn quad HD native resolutie?
Mijn dank zou zeer groot zijn! (dan kan mijn systeem nog even mee!)

Systeem:
Win10 pro
monitor: Benq SW 270C
gforce 210
16 gyg ram
intel core i3-4130 cpu @ 3.40ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Met welke kabel heb je de monitor aangesloten op de (neem ik aan) GT 210? (waarvan ik denk dat je GT 210 niet hoger gaat dan 1920x1200) Je kunt beter de igpu van je i3-4130 gebruiken.
Welk moederbord heb je?
Welke GT 210 heb je exact?

[ Voor 6% gewijzigd door Uszka op 30-06-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Oh, je meent het? Ik had nog opgezocht via google dat iemand een 210 gebruikte met deze monitor... Maar meer dan dat heb ik niet gedaan...

De monitor is met de HDMI naar HDMI kabel aangesloten op de GT 210

Ik kan op de videokaart zelf niet zien welke het is (even gekeken); alleen dat de kaart van MSI is. In windows vind ik geen details verder van de kaart, behalve GT 210

Moederbord: ASUS B85M-E

Om quad HD te kunnen draaien moet ik dan dus iig alvast een nieuwe kaart, op zijn minst, kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Van Nvidia-site / GT210 512MB:
Maximum Digital Resolution - 2560x1600
Maximum VGA Resolution - 2048x1536

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48
In aanvulling op bovenstaande: bij hele oude kaarten (zoals van TS, 2009?) is de HDMI-versie ook niet toereikend voor 1440p.

De enige optie die dan werkt is DVI (dual-link), maar daar is het scherm weer te nieuw voor.

Kaart wegmikken en de IGP gebruiken, die kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Als ik de kaart verwijder uit het moederbord... Waar sluit ik de monitor dan op aan? En met wat voor kabel? USB is het enige wat ik kan bedenken, maar ik heb alleen USB 2 of 3 op mijn moederbordje (kan mij niet voorstellen dat dat zou kunnen werken?) Ja, jullie zien het ik weet er super veel van ;). Bijna alles, lol
thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Tierelier schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:35:
Oh, je meent het? Ik had nog opgezocht via google dat iemand een 210 gebruikte met deze monitor... Maar meer dan dat heb ik niet gedaan...

De monitor is met de HDMI naar HDMI kabel aangesloten op de GT 210
HDMI doet max 1920x1200 op een GT 210. Voor hogere resoluties is een GT 210 met DP nodig
Moederbord: ASUS B85M-E
Die heeft HDMI en zelfs DP dus 1440p @60Hz is geen probleem.
Om quad HD te kunnen draaien moet ik dan dus iig alvast een nieuwe kaart, op zijn minst, kopen?
Kan maar hoeft niet. Sluit de HDMI kabel aan op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Uszka schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:04:
[...]

...Kan maar hoeft niet. Sluit de HDMI kabel aan op het moederbord...
Ha, zo simpel? Relaxed :). Kan ik deze monitor eindelijk zijn kunstje zien doen. Ik kom er morgen misschien nog op terug als het nodig is. Ik heb het even geprobeerd zonder de videokaart eruit te halen (maar wel met
PC opnieuw opstarten) Maar dat werkte niet. Het lijkt me ook logisch. Morgen even kijken of het lukt en dan zeg ik of het gelukt is of dat ik nog problemen tegen kom. Bedankt alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Tierelier schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:30:
Ik heb het even geprobeerd zonder de videokaart eruit te halen (maar wel met
PC opnieuw opstarten) Maar dat werkte niet. Het lijkt me ook logisch.
De igpu wordt standaard uitgeschakeld als er een videokaart in het pci-e slot zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
Werkt inderdaad! Zit quad HD te kijken nu, zonder aparte videokaart... Heb ik nog even de tijd om een systeem samen te stellen :)
Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1