Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eerste GamePC €800-€900

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sven09
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 19:22
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het kijken om mijn eerste pc samen te stellen en lees dan ook al een tijdje mee in de desktop aankoop advies topic. Nu ga ik eindelijk de stap maken en wil ik aankomende maand mijn eerste pc bouwen. Omdat het mijn eerste build wordt, wil ik graag wel de juiste keuzes maken, vandaar dit topic voor advies en als check.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor o.a. dagelijks gebruik en school, maar de focus ligt vooral op het gamen. Wat betreft games wil ik graag Fortnite op een stabiele 144fps spelen en voor de rest huidige games op 1080p60.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €800-€900. Ben eventueel bereid om wat meer te betalen indien het echt van meerwaarde is om meer te investeren in bijv. de GPU .

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Advies over een degelijk 144hz monitor is ook welkom, zelf heb ik de AOC 24G2U/BK op het oog.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop. Na het in de gaten houden van de desktop aankoop advies topic heb ik het volgende lijstje samengesteld:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 77,90€ 77,90
1VideokaartenASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC€ 275,05€ 275,05
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 74,90€ 74,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 69,90€ 69,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 76,-€ 76,-
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 127,90€ 127,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 866,65

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur.

Heb je nog bepaalde wensen?
Dat ik games voorlopig gemakkelijk op 1080p60 kan spelen en een spel als Fortnite kan spelen met een stabiele 144fps.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Advies met betrekking tot comptabiliteit van de gekozen onderdelen of eventueel advies voor andere (betere) keuzes met betrekking tot de gekozen onderdelen.

- Ik twijfel zelf nog over de GPU. De 5600xt spreekt mij aan, maar wat is de meerwaarde van bijvoorbeeld de Sapphire variant in vergelijking tot degene ik nu heb gekozen?
- Opties voor een ander moederbord is ook een mogelijkheid, zelf ben ik niet van plan om de komende tijd up te graden, dus een B550 moederbord is niet nodig in mijn ogen.

Alvast bedankt voor het advies!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:32
Sapphire is wat stiller dan degene die je nu hebt gekozen.
je hebt nu een uATX bord, terwijl je een ATX behuizing hebt, wat is daar de reden voor ?

verander je voeding in een bitfenix voeding, die levert betere prijs/kwaliteit.

• Sven09
Bedankt voor je reactie.

Is de Sapphire RX 5600xt de meerprijs waard?

Ik heb gekozen voor dit uATX moederbord omdat dit moederbord vaak naar voren kwam.

Welk ATX bord zou je aanraden?

De voeding zal ik meenemen. Is de niet-modulaire versie goed weg te werken?

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan het ook omdraaien en een mooie micro-ATX kast uitzoeken waar je moederbord en videokaart nog goed inpassen.

Honda VFR 750F RC36-II te koop

• Sven09
Ben eigenlijk wel erg gecharmeerd van deze kast, maar zal toch even kijken.

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:33
Misschien is deze wat voor je:
pricewatch: Cooler Master NR400 (without ODD)

• GreatMagicalHat
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03-07 00:20
Sven09 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:06:
Ben eigenlijk wel erg gecharmeerd van deze kast, maar zal toch even kijken.
Het is natuurijk geen enkel probleem om een kleiner moederbord in een grotere kast te doen. Het is niet nodig, maar als je deze kast mooi vind, je de ruimte hebt en dit moederbord het best bij je wensen past, dan moet je het gewoon lekker doen.

• Sven09
Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb er even over nagedacht en er toch voor gekozen om de NZXT kast te houden en in plaats daarvan een ATX bord te nemen.

Nu twijfel ik nog wel tussen onderstaande twee ATX borden:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenAsus TUF B450-Plus Gaming€ 88,-€ 88,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 91,05€ 91,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 179,05

Zit er een groot verschil tussen deze twee borden?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True