Onkyo TX-SR309: geluid begint pas na enkele minuten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Poots
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05 11:14
Ik heb mijn reciever de Onkyo TX-SR309 verbonden via de UPC met mijn tv, zie tekening

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhpVygayw1s7qZPi3sw0QgSnWX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GPRIMm75YtkofFheG7LF2pYm.jpg?f=user_large

De instellingen zijn volgens het menu..
HDMI INPUT ON CBL/SAT INPUT 2

HDMI CONTROL (RIHD) on
Volgens de handleiding zijn alle instellingen goed ingesteld, ,k heb dan ook een goed geluid, alleen het probleem is dat het geluid pas na plus/minus 7 minuten begint. Weet iemand hier een oplassing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik hoop niet dat je de HDMI kabel op HDMI in hebt gedaan van de UPC XL Box, maar op HDMI Out van de UPC XL box?

En hoe is de instelling Lip Sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De vertraging van 7 minuten kan ik niet verklaren maar "hoort" het wel te werken met een HDMI1.4 receiver?

Klinkt een beetje naar firmwar-achtige / HDCP-achtige vertraging en dat zou wel eens door de leeftijd van de Onkyo kunnen komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Poots
Sorry de UPC xl box heeft maar 1 HDMI aansluiting, dus hij zit op de HDMI uitgang. de Lip Sync staat op on..

Normaal hoort het te werken, met een HDMI 1,4 reciever, nadat hij geluid weergeeft is er niets meer aan de hand, dan werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Wanneer gaat het na 7 minuten geluid lopen? Als je de UPC box aanzet of als je de Onkyo aanzet? Als je radio of andere input gebruikt, gaat het geluid dan wel gelijk lopen?

En andere HDMI in van Onkyo geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Poots
De afstandsbediening is gekoppeld aan de Mediabox XL en TV en de Reciever, als ik op de afstandsbediening van de Mediabox drukt gaat alles te gelijk aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Poots
Ik heb alleen de TV via de Mediabox op de recieven staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-06 15:27
XL box al eens op je tv aangesloten? Want dit klinkt als een arc dingetje. Ik moest toen ook me horizonbox op me tv aansluiten omdat hij continu terug sprong naar tv input ipv de horizonbox.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Poots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDcoWSwsq5wBvMjE1iADmqFDCt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xu0wA3mkZCB78FzTzyz0KcIa.jpg?f=user_large

Sorry voor de late reactie, eerder antwoorden was helaas niet mogelijk.

Bedoel je zo Joenino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De condensatoren in je versterker zijn rot aan het worden, pas bij het opwarmen van het apparaat/onderdelen doen deze het weer. Bekend probleem bij deze Onkyo's, zal ook steeds langer duren eer je versterker geluid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Poots
Oke, bedankt voor je reactie..

• lennartvv
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-06 12:45
Ik heb identiek hetzelfde probleem. De receiver gaat al een jaartje of 9 mee. Enkele maanden geleden begon het geluid pas te spelen na enkele seconden (toen was ik nog in de waan dat het wisselen tussen A/B channels de oplossing was), dan werden het minuten tot op het moment er helemaal niets meer uitkwam.

Ik heb intussen de veelbesproken methode geprobeerd om de DSP chip te verwarmen, jammer genoeg zonder resultaat.

Stilaan aan het rondkijken voor een nieuwe receiver. De gisteren aangekondigde Yamaha receivers zien er een mooi alternatief uit en relatief toekomst-proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Poots
Bedankt voor je reactie, hij ligt momenteel bij de reparateur kijken of hij nog wel een reparatie waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 20:56
En was het repareren van je Onkyo nog de moeite waard? Ik heb bij een SR313 hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mpx200_05 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:00:
En was het repareren van je Onkyo nog de moeite waard? Ik heb bij een SR313 hetzelfde probleem.
Dat ding is 10 jaar oud en afgeschreven. Onderzoekskosten mag je meestal 50 euro rekenen, en dan nog evt reparatie uren. Reken 150 euro voor een fix. Imho is het dat niet waard :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 20:56
Ik had niet anders verwacht, maar als het een specifieke condensator is dan durf ik die zelf nog wel te vervangen. Op zoek gaan naar die ene rotte wordt dan weer lastiger.
Wordt hier gebruikt als hdmi hub tussen twee pc's en voor het achtergrond muziekje via een squeezebox touch.
Pagina: 1