Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:16
Goedemiddag Tweakers,

Vanwege tijdgebrek gebruik ik mijn PS4 nauwelijks meer en zit er aan te denken deze te verkopen. Echter een dergelijk compleet pakket als ik heb, heb ik nog niet vergelijkbaar gevonden op V&A of andere verkoopwebsites, dus een waardebepaling vind ik vrij lastig om te weten of ik er niet te veel voor vraag of te weinig voor krijg.

Zelf dacht ik aan 800 - 1000 euro, maar nogmaals geen idee of dit een beetje redelijk is voor dit pakket. Is het redelijk om dit te verwachten, of is dit te veel of juist te weinig?

Het gaat om een PS4 1TB met losse 2TB externe schijf, ongeveer 50 games op schijf, PS VR V2 incl. standaard en camera, 2 Dualshock controllers + laadstation, 2 Move controllers + laadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:14
Dat gaat niemand betalen. Zeker niet voor de Non-pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:00
Met hier boven. En hoezo is waardebepaling lastig, kijk gewoon voor elk onderdeel wat het op Marktplaats doet, en je weet al genoeg. Daarnaast, denk dat je het sneller verkoop per onderdeel dan als 1 pakket (levert je wellicht nog iets meer op ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:11

tornado61

jupiter deus est

Kijk voor de grap ook eens op cex (https://nl.webuy.com/), dat is een fysieke winkel en zelfs daar zullen ze niet zo veel geld vragen en/of geven voor zoiets. De PS5 komt eraan en de markt voor de PS4 is relatief verzadigd, zullen weinig mensen staan te springen voor een ps4 momenteel. Heb je de games digitaal gekocht of zijn het fysieke games? Als ze niet aan je PSN gelinkt zijn zou je de fysieke games los kunnen proberen te verkopen, misschien dat je er dan wat meer voor krijgt. 800 euro zul je nooit redden.

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
PS4 + PSVR pakket + 1 extra controller + 2x Move is misschien eens 350 euro waard...?
2TB schijf voor een paar tientjes.
Games verschilt natuurlijk enorm (TLOU2 levert nog wel 40 euro op verwacht ik, GTA V een tientje en Fifa 17 willen ze gratis niet meer). Ik zou sowieso alles los proberen te verkopen en wat over is bij Game Mania ofzo inleveren, denk ik.

Als je de hele zooi in 1x kwijt wil denk ik echt dat je met ~550 euro een heel redelijk bod hebt, maar ik zou het er zelf nooit voor geven. 800 euro gaat niemand er voor geven.

Bedenk ook dat een PS4 koper waarschijnlijk liever 1 PS4 koopt met 1/2 controllers en 2/3 games voor een zo laag mogelijke prijs. Voor de hele shabam zijn er weinig mensen met interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192266

Ik verkoop zelf regelmatig mijn consoles en in mijn ervaring hebben games, m.u.v. zeer recente AAA-games, weinig extra verkoopwaarde bij een compleet pakket.

Stel dat een standaard PS4 (compleet) ongeveer 150-200 euro waard is tweedehands, dan zijn mensen niet bereid om per game nog eens 10+ euro af te tikken, zeker voor games die mss wel voor een groot deel bestaan uit titels die niet perse interessant zijn voor de koper. Zeker niet in het geval van tientallen games. Software verliest nu eenmaal snel zijn waarde.

Ik kijk ook rond naar een tweedehands PS4 en skip de advertenties die de nieuwprijs van een PS4 overstijgen, denk dat ik niet de enige ben hierin. Liever nieuw dan tweedehands met games en extra's.

Ik denk dat je het meeste kan verdienen door zoveel mogelijk los te verkopen. Maar hangt er ook vanaf hoeveel je tijd waard is.

Dus bijv. PS4 incl. controller
Controller
PSVR + toebehoren
Games los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ps4 non-pro 1TB: 150€ max
PSVR V2 met move controllers: 150-180€ max.
2TB externe schijf: 30-40€ max.
1 extra controller, andere zat standaard bij PS4: 30€
Games, tja dat is wat de gek ervoor geeft. Heel afhankelijk van hoe oud, hoe gewild en wat eventuele huidige prijzen zijn. Een FIFA 2018 of ouder is geen reet meer waard.

Denk dat de meesten hierboven gelijk hebben, denk dat je je handen mag dichtknijpen als je 550€ voor het hele pakket krijgt. Misschien dat je meer krijgt als je het los gaat verkopen, maar daar gaat heel veel tijd inzitten en je blijft zitten met de meuk die niemand wil.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:48

BM

Moderator Spielerij
@Chorro
Helaas zijn waardebepaling/taxatietopics op Tweakers niet toegestaan. Ik ga deze dan ook sluiten.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.