ik heb een Apple Watch van de 1e generatie, eind november 2016 gekocht.
Ik heb 'm destijds aan mijn iPhone 7 gekoppeld en dat werkte prima, maar na een paar maanden heb ik de Watch in de kast gelegd.
Begin dit jaar heb ik 'm daar weer uitgehaald om te gaan gebruiken, maar ik kreeg 'm niet gekoppeld; ik moest de Watch eerst updaten maar dat lukte niet omdat ik m'n wachtwoord niet meer wist, geloof ik.
Watch weer in de kast, tot gisteren.
Apple Helpdesk gebeld en daar prima geholpen.
Is uw iPhone up-to-date? Ja, iOS 13.5.1
is uw Apple Watch up-to-date? Dat denk ik niet, maar updaten lukt juist niet.
De medewerker heeft van alles geprobeerd, harde reset vd Watch, iPhone opnieuw opstarten (hij belde mij terug) maar niets hielp. Ik moest doorverbonden worden met een senior, dus in de wachtrij. Na 40 minuten ben ik maar gaan eten
Zojuist weer gebeld, dame aan de lijn, en zij ging het navragen bij haar supervisor;
Wat blijkt?
de 1e Apple Watch is niet meer te koppelen aan producten met iOS 13.
Oh? En wat kan ik nu dan met deze Watch?
U zou 'm kunnen koppelen aan een ouder model iPhone, ouder dan iPhone 6S wordt niet meer geupdate naar iOS 13. Of proberen te verkopen aan iemand die nog zo'n oude iPhone gebruikt.
Een Watch die ik 3,5 jaar geleden heb gekocht kan ik nu niet meer gebruiken.
Mijn vragen:
1. klopt dit, of is er een soort Work-around?
2. vinden andere Tweakers dit acceptabel?
Ik heb 'm destijds aan mijn iPhone 7 gekoppeld en dat werkte prima, maar na een paar maanden heb ik de Watch in de kast gelegd.
Begin dit jaar heb ik 'm daar weer uitgehaald om te gaan gebruiken, maar ik kreeg 'm niet gekoppeld; ik moest de Watch eerst updaten maar dat lukte niet omdat ik m'n wachtwoord niet meer wist, geloof ik.
Watch weer in de kast, tot gisteren.
Apple Helpdesk gebeld en daar prima geholpen.
Is uw iPhone up-to-date? Ja, iOS 13.5.1
is uw Apple Watch up-to-date? Dat denk ik niet, maar updaten lukt juist niet.
De medewerker heeft van alles geprobeerd, harde reset vd Watch, iPhone opnieuw opstarten (hij belde mij terug) maar niets hielp. Ik moest doorverbonden worden met een senior, dus in de wachtrij. Na 40 minuten ben ik maar gaan eten
Zojuist weer gebeld, dame aan de lijn, en zij ging het navragen bij haar supervisor;
Wat blijkt?
de 1e Apple Watch is niet meer te koppelen aan producten met iOS 13.
Oh? En wat kan ik nu dan met deze Watch?
U zou 'm kunnen koppelen aan een ouder model iPhone, ouder dan iPhone 6S wordt niet meer geupdate naar iOS 13. Of proberen te verkopen aan iemand die nog zo'n oude iPhone gebruikt.
Een Watch die ik 3,5 jaar geleden heb gekocht kan ik nu niet meer gebruiken.
Mijn vragen:
1. klopt dit, of is er een soort Work-around?
2. vinden andere Tweakers dit acceptabel?