Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 00:36
ik heb een Apple Watch van de 1e generatie, eind november 2016 gekocht.
Ik heb 'm destijds aan mijn iPhone 7 gekoppeld en dat werkte prima, maar na een paar maanden heb ik de Watch in de kast gelegd.
Begin dit jaar heb ik 'm daar weer uitgehaald om te gaan gebruiken, maar ik kreeg 'm niet gekoppeld; ik moest de Watch eerst updaten maar dat lukte niet omdat ik m'n wachtwoord niet meer wist, geloof ik.
Watch weer in de kast, tot gisteren.

Apple Helpdesk gebeld en daar prima geholpen.
Is uw iPhone up-to-date? Ja, iOS 13.5.1
is uw Apple Watch up-to-date? Dat denk ik niet, maar updaten lukt juist niet.
De medewerker heeft van alles geprobeerd, harde reset vd Watch, iPhone opnieuw opstarten (hij belde mij terug) maar niets hielp. Ik moest doorverbonden worden met een senior, dus in de wachtrij. Na 40 minuten ben ik maar gaan eten ;)

Zojuist weer gebeld, dame aan de lijn, en zij ging het navragen bij haar supervisor;
Wat blijkt?
de 1e Apple Watch is niet meer te koppelen aan producten met iOS 13.
Oh? En wat kan ik nu dan met deze Watch?
U zou 'm kunnen koppelen aan een ouder model iPhone, ouder dan iPhone 6S wordt niet meer geupdate naar iOS 13. Of proberen te verkopen aan iemand die nog zo'n oude iPhone gebruikt.

Een Watch die ik 3,5 jaar geleden heb gekocht kan ik nu niet meer gebruiken.
Mijn vragen:
1. klopt dit, of is er een soort Work-around?

2. vinden andere Tweakers dit acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

De allereerste watch heet series 0. Ben je zeker dat je geen series 0 hebt? Series 1 kan op watch os6, wat vereist is voor ios 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hkuit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:08:

Een Watch die ik 3,5 jaar geleden heb gekocht kan ik nu niet meer gebruiken.
Mijn vragen:
1. klopt dit, of is er een soort Work-around?

2. vinden andere Tweakers dit acceptabel?
De Apple Watch kwam begin 2015 op de markt en is daarmee maar 4,5 jaar ondersteund geweest. Dat maakt de watch niet gelijk onbruikbaar maar is wel een belangrijk nadeel als je wel met je toestel up to date wilt blijven.

Persoonlijk vind ik het niet onacceptabel dat een product van de eerste generatie na 4,5 jaar niet meer mee gaat naar de nieuwste software versie.
Anoniem: 188103 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:33:
De allereerste watch heet series 0. Ben je zeker dat je geen series 0 hebt? Series 1 kan op watch os6, wat vereist is voor ios 13.
Dat blijft verwarrend ja. Poster heeft het echter over de 1e generatie en dat is daarmee wel juist.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Donstil schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:54:
[...]

Dat blijft verwarrend ja. Poster heeft het echter over de 1e generatie en dat is daarmee wel juist.
Ja, maar verder op het bericht van de TS staat letterlijk de '1e apple watch', dit is dan echt wel een series 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Anoniem: 188103 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:09:
[...]

Ja, maar verder op het bericht van de TS staat letterlijk de '1e apple watch', dit is dan echt wel een series 0
Tja, voor mij is de alleerste van een serie de eerste generatie. Kan Apple het wel anders noemen, maar dat krijg je een gewone burger toch niet uitgelegd? Ik heb dus een series 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Donstil schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:54:
[...]

De Apple Watch kwam begin 2015 op de markt en is daarmee maar 4,5 jaar ondersteund geweest. Dat maakt de watch niet gelijk onbruikbaar maar is wel een belangrijk nadeel als je wel met je toestel up to date wilt blijven.

Persoonlijk vind ik het niet onacceptabel dat een product van de eerste generatie na 4,5 jaar niet meer mee gaat naar de nieuwste software versie.
Niet mee gaat naar de nieuwste software vesrie, daar kan ik mee leven. De ipad waarop ik nu werk is ook bij iOS blijven hangen, en onze iPad 2 uit 2011 zal nog wel een oudere versie draaien. Maar... die zijn allebei nog te gebruiken. Die uit 2011 wordt wel traag, maar je kunt er mee op internet, youtube via de browser, mailen...

De Watch doet echter niks meer, omdat ‘ie geupdate moet worden!
Ik heb dus nu een zwarte armband met een scherm wat eruit ziet als de achterkant, en waar ik verder niks mee kan.

Hier nog iPhone 6 gebruikers die een Watch zoeken :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 188103 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:09:
[...]

Ja dat zeg ik, 1e generatie.

(Series 0 is overigens nooit de officiële benaming geweest voor zover ik weet, dat heeft “het internet” ervan gemaakt)
Hkuit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Niet mee gaat naar de nieuwste software vesrie, daar kan ik mee leven. De ipad waarop ik nu werk is ook bij iOS blijven hangen, en onze iPad 2 uit 2011 zal nog wel een oudere versie draaien. Maar... die zijn allebei nog te gebruiken. Die uit 2011 wordt wel traag, maar je kunt er mee op internet, youtube via de browser, mailen...

De Watch doet echter niks meer, omdat ‘ie geupdate moet worden!
Ik heb dus nu een zwarte armband met een scherm wat eruit ziet als de achterkant, en waar ik verder niks mee kan.

Hier nog iPhone 6 gebruikers die een Watch zoeken :P ?
Ja dan had je de iPhone niet moeten updaten maar dat is verre van ideaal natuurlijk. Daar had wel een melding vooraf voor mogen zijn of iets dergelijks.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Misschien heb ik een oplossing gevonden: we hadden nog een iPhone 5s liggen, en die heb ik opgeladen. Nu heb ik de Watch app erop gezet en probeer ik de Watch te updaten (die moest eerst >50% vol zijn, dus ik moet even geduld hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 02:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Top! Zodra je horloge op WatchOS5 zit, dan opnieuw koppelen met je nieuwe IOS13 telefoon. Moet dan gewoon werken met WatchOS5. De eerste versies werken idd niet met IOS13. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Michael Knight schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:52:
Top! Zodra je horloge op WatchOS5 zit, dan opnieuw koppelen met je nieuwe IOS13 telefoon. Moet dan gewoon werken met WatchOS5. De eerste versies werken idd niet met IOS13. :)
Hij ging ‘m nu updaten naar WatchOS4.xx, zou ‘ie daarna nog weer door updaten naar OS5? We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johsch56
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-12-2021
Hallo ,ik heb een AW op watch OS4.3.2 draaien en die werkt gewoon met mijn iPhone X en voorheen op de iPhone 6!

Ook deze watch is van de 1e generatie in uitvoering chroom en sterkste glas.
Dus is dit dat niet generatie 0 maar toch 1 ?
Ik weet het op den duur niet meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Johsch56 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:59:
Hallo ,ik heb een AW op watch OS4.3.2 draaien en die werkt gewoon met mijn iPhone X en voorheen op de iPhone 6!

Ook deze watch is van de 1e generatie in uitvoering chroom en sterkste glas.
Dus is dit dat niet generatie 0 maar toch 1 ?
Ik weet het op den duur niet meer :X
Als er op de achterzijde van de watch geen series vermelding staat, heb je een series 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2023
Series 0 gaat sowieso niet hoger dan 4.3.2

[ Voor 4% gewijzigd door ptol op 01-07-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Hkuit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:14:
[...]

Hij ging ‘m nu updaten naar WatchOS4.xx, zou ‘ie daarna nog weer door updaten naar OS5? We gaan het zien.
hij doet het weer, joechee joechei, en is geupdate naar WatchOS4.3.2.
De Watch app (op die oude iPhone 5S dus) geeft aan dat de watch uptodate is, die stap naar WatchOS5 die @Michael Knight voorstelde gaat er dus komen helaas. Dan zou de Apple helpdesk ook onvolledige informatie hebben gegeven gisteren, als ik 'm via deze omweg weer wél zou kunnen koppelen aan mijn iPhone 7 op iOS13.

Maar goed, ik heb een werkende Apple Watch om mijn arm, dat is dus gelukt. Gekoppeld aan de oude iPhone van mijn zoon, die het wachtwoord van zijn Apple account is vergeten dus leegmaken van de 5S ging ook niet zomaar (blijkt dat we zijn wachtwoord kunnen resetten door een Sms-bericht te laten sturen, dus dat gaan we later vandaag nog maar eens proberen).
Nu moet ik wel met die extra iPhone gaan lopen wil ik iets aan mijn Watch hebben... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hkuit schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:48:
[...]

hij doet het weer, joechee joechei, en is geupdate naar WatchOS4.3.2.
De Watch app (op die oude iPhone 5S dus) geeft aan dat de watch uptodate is, die stap naar WatchOS5 die @Michael Knight voorstelde gaat er dus komen helaas. Dan zou de Apple helpdesk ook onvolledige informatie hebben gegeven gisteren, als ik 'm via deze omweg weer wél zou kunnen koppelen aan mijn iPhone 7 op iOS13.

Maar goed, ik heb een werkende Apple Watch om mijn arm, dat is dus gelukt. Gekoppeld aan de oude iPhone van mijn zoon, die het wachtwoord van zijn Apple account is vergeten dus leegmaken van de 5S ging ook niet zomaar (blijkt dat we zijn wachtwoord kunnen resetten door een Sms-bericht te laten sturen, dus dat gaan we later vandaag nog maar eens proberen).
Nu moet ik wel met die extra iPhone gaan lopen wil ik iets aan mijn Watch hebben... :+
Ik heb mijn series 0 ook kunnen koppelen aan mijn iPhone Xs met iOS 13. Gebruik ik nu met mountainbiken.. Misschien kun je nu de watch weer up-to-date is ontkoppelen en hem dan opnieuw koppelen aan je iOS 13 iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
D-Ed schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:00:
[...]

Ik heb mijn series 0 ook kunnen koppelen aan mijn iPhone Xs met iOS 13. Gebruik ik nu met mountainbiken.. Misschien kun je nu de watch weer up-to-date is ontkoppelen en hem dan opnieuw koppelen aan je iOS 13 iPhone?
Zal ik morgen eens proberen. Zou betekenen dat Apple zelf niet weet wat er wel en wat er niet kan, maar dat is niet ondenkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hkuit schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:14:
[...]

Zal ik morgen eens proberen. Zou betekenen dat Apple zelf niet weet wat er wel en wat er niet kan, maar dat is niet ondenkbaar...
Mijn Apple Watch heeft zo’n negen maanden in de la gelegen voordat ik heb weer ging gebruiken.. Heb er alleen maar positieve ervaringen mee gehad (hoewel de snelheid en batterij flink verschilt tov de Series 4 en de Series 5 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:44

De Nelis

en anders maar niet...

Hkuit schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:14:
[...]

Niet zozeer het zelf niet weten, maar het niet willen. 1) ze hebben liever dat je een nieuw apparaat afneemt en 2) als het over een paar maanden niet meer werkt omdat er in de software wat is veranderd hang je weer bij hun aan de lijn terwijl de ondersteuning allang gestopt is.

In ieder geval fijn dat het voor zover weer werkt.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Pagina: 1