Bluemail voor Windows, ipv Mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
In plaats van Windows Mail app heb ik zojuist Bluemail geinstalleerd.

Ik kende het niet, waarschijnlijk omdat het vzv ik kan nagaan alleen voor mobiele apparaten was.
Maar is nu ook voor Windows, precies de vervanger voor Mail.

Ik krijg een presentatie die beter lijkt op de webversies van gmail en outlook, met het voordeel dat dat niet via een browser hoeft.
Ik heb het nog niet uitgebried getest, maar het ziet er veelbelovend uit.
Heel vaak werd eM Client aangeprezen, maar dat heb ik nooit geprobeerd omdat de gratis versie snel beperkingen heeft, bv maximaal 2 accounts.

Totnutoe ben ik niet teleurgesteld, het doet (vooral met gmail) waar Mail hapert.
Graag jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

...

[ Voor 98% gewijzigd door Jester-NL op 30-06-2020 15:32 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Het leek even of bij Bluemail zoeken niet werkt.
Als je zoekterm in tikt en clickt op het zoekicoontje wordt de zoekterm gewist...
Maar als je achter de zoekterm Return (Enter-toets) doet werkt het.

[ Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 30-06-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
De maandelijkse factuur van mijn internetprovider Tele2 welke naar mijn email@gmail.com wordt gestuurd wordt met Bluemail goed weergegeven.

(Via Mail verdwijnen de cruciale cijfertjes, iets met verkeerde regellengte of een CR/LF probleem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Een beantwoorde mail met Bluemail+gmail verschijnt in "Verzonden berichten" en stuurt de "original message" mee. Dat werkt dus goed en goed

Mail doet dat allebei niet, en toont ook je antwoord niet, terwijl de ontvanger dat wel ontvangt...
Het door Bluemail geproduceerde kan wel prima worden gelezen met Mail.

Totnutoe scoort Bluemail op 3 (voor mij cruciale) punten goed, waar Mail ronduit faalt.
Met de icoontjes van Bluemail heb ik wat meer moeite, ik moet nog leren wat die betekenen en click soms verkeerd... omdat er niet bij alle icoontjes een tekstuele toelichting opkomt. Sommige zijn te klein.

[ Voor 29% gewijzigd door Bruin Poeper op 05-07-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik wil bij PC's uit principe zelf de installer kunnen bewaren en wil dus geen Windows-software die alleen via de app store is te downloaden, ik wil ook over 5 jaar nog de software kunnen installeren en gebruiken ook als de maker dat niet meer biedt. Maar ik zag dat de installer is te downloaden door te zeggen dat je de Win8-versie wil hebben en de daadwerkelijke installer dan uit %tmp% kopiëren. Dus toch eens proberen: zonder proberen vind je nooit iets beters :P

Eerste reactie:
Pro:
  • tussen mijn diverse accounts switchen werkt prima. "Alle" types lijken ondersteund.
  • hoewel ik in de regel een hekel heb aan de 'threaded' weergave, werkt het hier best goed. Is ook anders in te stellen, of uit te schakelen
  • handig: je kunt instellen dat 1/2/4/.. weken of alles lokaal wordt gesynct met onderscheid tussen inbox en ook de rest
Con:
  • de opslaglocatie is niet te kiezen bij installatie. (Kan je met wat handwerk mogelijk veranderen. Edit: en dat is bepaald niet onverwacht maar toch jammer)
  • die dan in je roaming profile komt - met ieder mailtje als mail.txt en body.txt (onversleuteld, ongecomprimeerd, en attachments verschijnen er als bestand maar pas nadat je het met de hand hebt aangeklikt).
  • voordeel is dat het dus in open formaat is, je kunt alle mail lezen ook zonder tool. Nadeel is dat migratie naar een andere tool niet simpel zal zijn. Levert dus een boel werk op bij migratie maar dat is tegenwoordig met mailboxes 'in de cloud' geen issue. Het levert wel een heerlijk bruikbaar archief van oude mails voor calamiteiten (deels pro, deels con)
  • attachments moet je dus zelf aanklikken om te downloaden. Kan vervelend zijn als je het bijv op je laptop gebruikt en denkt in een wifi-loos gebied je mails incl bijlagen te kunnen lezen. Of als je denkt dat dat offline mailarchief compleet is. (Denk ik: ik heb het alleen getest met Hotmail, niet met een 'gewone' POP of IMAP)
  • er is constante verbinding met allerhande Amazon-servers. Die zullen niet door MS gebruikt worden voor Hotmail, lijkt me. Dan is 'dus' er steeds verbinding met Bluemailservers? Erg ongewenst: eens per zoveel tijd voor updates is zat.
  • plaatjes in mails worden direct geladen: significant privacy-probleem. Ik wil niet dat 'web bugs' etc geladen worden. Kan zo te zien ook niet worden uitgeschakeld
  • bij elke mail staat een share-knop: dan wordt die mail meteen op hun server geplaatst zonder user/pass oid. Ouch! Niet die knop aanraken dus. Major privacy-/beveiligingsprobleem.
Vooral vanwege die laatste twee ben ik nog niet zo enthousiast..

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 05-07-2020 15:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@F_J_K
Bedankt voor het proberen!
Je hebt de Windows 7/8 versie getest. De vraag is of die helemaal hetzelfde is als de Win10 die ik gebruik.
Ik zocht in de 1e plaats iets wat de gebreken van Mail mbt gmail oplost.
In principe ben ik tevreden met webmail, gmail dus. En hoef dus niet alle email op mijn eigen PC/laptop te hebben.
Je Con: punt 1 t/m 4 lijken me daarom minder van belang, lijken ook niet nadelig tov Mail.
*constante verbinding met Amazon-servers? Heb ik geen verstand van. Ben wel benieuwd hoe ik dat kan checken.
*plaatjes van mails? Ja vind ik wel handig, maar inderdaad zou je het voor de veiligheid uit moeten kunnen zetten.
*die share knop? ik heb er op gedrukt, en kan vervolgens inloggen bij een stuk of 10 social media om die mail wereldkundig te maken. Het is dus wel een meerstapsactie, maar toch... gelukkig hou ik me niet bezig met social media. Je moet wel erg exibitionistisch zijn om dat te doen. De share-knop verschijnt niet als de mail van mijn prive-contacten komt, maar wel van mails die door bedrijven privé aan mij gericht zijn: bv van maandelijkse facturen, of betaalbevestiging ideal.
Is toch wel een lastig dingetje wat uitschakelbaar zou moeten zijn.

De Bluemail for Windows heeft minder mogelijkheden dan de Android versie (die duidelijk meer Help items heeft).
Het maken van emailgroepen door een groep personen te labelen zoals in google contacts lukt me via Bluemail for Windows niet. Het aanspreken van een gelabelde groep evenmin (wil je versturen zegt hij over dat label: "The address is invalid").
Maar voor mij is het in elk geval beter dan Mail voor persoonlijk emailwerk.
Vzv ik kan overzien heeft het dezelfde privacypermissies als Mail.

Bluemail = Ben en Dan Volach. Ben heeft heel wat patenten op zijn naam staan. Ze zijn wel geïnteresseerd in social profiling technieken.

[ Voor 5% gewijzigd door Bruin Poeper op 05-07-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Evertsen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-02 09:43
Hét grote voordeel dat ik nog niet heb gelezen is, dat verzonden mail zowel op PC als Mobi gesyncd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat geldt toch voor alle mail clients in combinatie met de juiste server?
Bruin Poeper schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:29:
Je hebt de Windows 7/8 versie getest. De vraag is of die helemaal hetzelfde is als de Win10 die ik gebruik.
offtopic:
Oeps, ik had nooit meer gereageerd op deze post. Sorry. En inderdaad gelden sommige zaken ook voor Mail
*constante verbinding met Amazon-servers? Heb ik geen verstand van. Ben wel benieuwd hoe ik dat kan checken.
Er zijn tools die de netwerkverbindingen kunnen laten zien, bijv in een personal firewall of met Sysinternals' tcpview. Punt is dat enige verbindingen naar buiten die niet gaan van/naar de mailserver zelf, een privacy-probleem is. Misschien is het simpelweg telemetry om de software te verbeteren, maar dat kan ook eens per dag of week. Ik kreeg er een wat raar gevoel bij

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 30-01-2021 12:05 . Reden: te snel op verzenden gedrukt, nu zinnen afgemaakt ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 23:47

g0tanks

Moderator CSA
F_J_K schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:02:
Dat geldt toch voor alle mail clients in combinatie met de juiste server?
Het lijkt mij ook dat vrijwel elke mail client dat heeft zolang je IMAP gebruikt en geen POP3.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ik haalde deze 'oude koe' weer uit de sloot.
Ik had Bluemail weer verwijderd zo lang ik Mail nog kon gebruiken, maar dat is voor mij nu zo'n 6 maanden gameover.
Ik kan nog steeds niet wennen aan (New) Outlook. Ik vind het gedram van Microsoft hoogst irritant, en ook wil ik niet al te veel toeters en bellen.
Ik heb nu een klein jaar weer Bluemail en die doet wat ik vroeger met Mail kon. Ik houd er @gmail.com en @outlook.com mee bij. Lekker zonder fratsen. Ik vind Bluemail op de Windows10 laptop een echte aanrader.

https://bluemail.me/

[ Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 04-02-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:56
Bruin Poeper schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:38:
Ik haalde deze 'oude koe' weer uit de sloot.
Ik had Bluemail weer verwijderd zo lang ik Mail nog kon gebruiken, maar dat is voor mij nu zo'n 6 maanden gameover.
Ik kan nog steeds niet wennen aan (New) Outlook. Ik vind het gedram van Microsoft hoogst irritant, en ook wil ik niet al te veel toeters en bellen.
Ik heb nu een klein jaar weer Bluemail en die doet wat ik vroeger met Mail kon. Ik houd er @gmail.com en @outlook.com mee bij. Lekker zonder fratsen. Ik vind Bluemail op de Windows10 laptop een echte aanrader.

https://bluemail.me/
bluemail heeft toch een ietwat bedenkelijke reputatie met het opslaan van je wachtwoorden in hun cloud
waarom niet thunderbird als je windows gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@boyette
Ik heb Thunderbird een aantal jaren geleden geprobeerd. Ik vond het toen hopeloos complex. Het is meer iets voor bedrijven, verenigingen.
Ik heb enkel persoonlijk emailwerk. Ik hou van Bluemail's rechttoe rechtaan eenvoud zoals Mail dat had.

EDIT: @boyette hieronder.
1)Ik maak zelf uit of ik iets complex vind.
2)Mbt https://philip-p-ide.uk/d...articles/general/bluemail
Ik gebruik Bluemail op Windows, dus niet op Linux en niet op Android.
Ik heb gezocht naar blix, ik kom uit bij https://blix.pl/ een soort https://www.allefolders.nl/
Haha, ik wist niet dat Bluemail van Blix, Inc is... kzie geen bewijs dat zij iets met folderreclame van doen hebben.
2a) Zie https://bluemail.me/privacy/
3)Ik krijg geen reclame in Bluemail (behalve dat wat @outlook.com meestuuurt)
4)Mijn ervaring geef ik door als welgemeende tip. Ik doe niet aan werving of promotie van Bluemail; ik heb er geen enkel belang bij. Ik vind het helemaal prima dat iemand iets anders wil gebruiken.

[ Voor 78% gewijzigd door Bruin Poeper op 04-02-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:56
Bruin Poeper schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:47:
@boyette
Ik heb Thunderbird een aantal jaren geleden geprobeerd. Ik vond het toen hopeloos complex. Het is meer iets voor bedrijven, verenigingen.
Ik heb enkel persoonlijk emailwerk.
nou dat is niet zo hoor
dat wordt al decennia door miljoenen particulieren gebruikt

het is ook niet complex maar je bent kennelijk nogal gehecht aan je microsoft applicaties

lees dit maar eens in relatie tot je bluemail

https://philip-p-ide.uk/d...articles/general/bluemail
Pagina: 1