Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Terug naar Windows 10 1909?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sHELL
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15-06 18:35

sHELL

Canon sletje

Topicstarter
Mijn vraag

Ik zit met een probleem met mijn Oculus Quest PC Link, na wat e-mails met de support komen we tot de conclusie dat Windows 10 2004 build om onduidelijke redenen mijn video driver negeert en de WDDM 2.7 driver gebruikt voor video over USB. Dit zorgt er voor dat Oculus Quest zo goed als onbruikbaar is. Plus een hele berg aan incompatability errors.

Nu probeer ik terug te rollen naar Windows 1909 zodat de WDDM 2.7 driver geen issue is (build 1909 gebruikt WDDM 2.6). Maar dat heeft Microsoft nu wel heel moeilijk gemaakt. De 1909 media creation tool werkt niet meer en alle 1909 ISO's zijn foetsie van de MS website. ;(

Heeft iemand een idee hoe ik nu nog engizins legaal aan een Windows 10 1909 UK ISO kan komen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 2004 en een RX 5600XT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zie hier boven.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Beste antwoord (via sHELL op 30-06-2020 13:16)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
https://www.heidoc.net/jo...-office-iso-download-tool

Misschien kan je hier je gewenste ISO alsnog vinden ?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18-06 15:18
En een systeem herstelpunt van voor de 2004 upgrade?

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:25
Er is vast wel een torrent vinden van de originele iso. Controleer dan wel eerst de hash voordat je'm installeert zodat je zeker weet dat er niet mee gerommeld is.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:30
Een rollback zou inderdaad een beter idee zijn, even terug naar 1909 zou moeten kunnen zonder reinstall.

Woont in Helsinki

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wanneer gaat Oculus het issue oplossen voor je?

Want 2004 gaat toch doorgedrukt worden; neem aan dat dit niet nieuw is voor Oculus en dat ze je al verteld hebben wanneer ze hun nieuwe drivers verwachten en/of overweg met WDDM2.7 kunnen?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sHELL
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15-06 18:35

sHELL

Canon sletje

Topicstarter
Rollback niet mogelijk, schone instalatie.

Denk niet dat Oculus het straatje gaat schoonvegen van Microsoft die een puinhoop heeft maakt van z'n 2004 build.

Oculus verwacht niet eens dat WDDM 2.7 in actie komt... die wil de driver van AMD hebben.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
https://www.heidoc.net/jo...-office-iso-download-tool

Misschien kan je hier je gewenste ISO alsnog vinden ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sHELL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:53:

Denk niet dat Oculus het straatje gaat schoonvegen van Microsoft die een puinhoop heeft maakt van z'n 2004 build.
Sorry maar doe eens normaal / realistisch.

2004 staat toch goed op je PC? Alles werkt. Behalve die Oculus. Onderdelen van WDDM2.7 staan als bijna een jaar op de Git van Microsoft. Dat Oculus daar geen klap mee doet en niet doorontwikkeld heeft, is niet het probleem van Microsoft.

En nu ga je dus 1909 herinstalleren want je denkt dat je OS zonder bepaalde security-updates beter werkt zolang je je Oculus maar kan gebruiken?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even los van de vorm van de reactie ;) ga ik helemaal met MAX3400 mee: je zou moeten kunnen verwachten dat Oculus zsm met nieuwe drivers komt (of met MS in gesprek is om aan de Windows-kant iets te veranderen). Een downgrade -en dan 'dus' meteen de internetverbinding er uit trekken- zullen de meeste Oculus-gebruikers niet doen en zo wel is het nog maar een kortetermijnoplossing.

Dan moet Oculus wel. En die willen misschien voortaan eerder beginnen met testen, niet pas als een OS-upgrade beschikbaar is gekomen voor eindgebruikers. Los van of/wie schuldig is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:18

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan 2004 (of welke update dan ook) natuurlijk wel blokkeren, zijn best manieren voor.. (Windows update service definitief uitschakelen bijvoorbeeld), maar het is niet the-way-to-go in principe...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True