Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04-2024
ik heb een olympus lens 12-100mm pro, en ik vindt dat de lens veel speling heeft als je hem uitzoomt. dus niet de speling op de camera, maar de lens zelf helemaal uitgeschoven tov de voorkant van de lens.
olympus zegt dat de lens speling moet hebben en wel 1mm in elke richting, zelf geloof ik dat niet, en had die lens dat ook niet bij aankoop. wie heeft hier ervaring mee?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 05:25
Je bedoeld dat je het uitgeschoven gedeelte een beetje kan bewegen? Dat heb ik ook bij mijn 75-300. Ik heb er verder nog nooit last van gehad in mijn foto's ofzo, dus ik vind het niet zo erg. Maar bij een pro lens had ik dat niet direct verwacht, ik denk ook niet dat ik er dan super vrolijk van zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04-2024
nee, ik wordt er ook niet vrolijk van, je hoort hem zelfs rammelen.
maar zowel olympus als cameranu.nl zeggen dat die speling moet hebben en ook heeft van huis uit.
volgens mij is het niet zo, maar ja, mocht er in de komende jaren iets voorvallen, dan zijn ze op de hoogte en kunnen ze niet zeggen dat ze het niet wisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb al een groot aantal verschillende (ook best dure) lenzen in bezit gehad. Sommigen hadden helemaal geen speling, sommige maakte gewoon geluid als je ze een beetje bewoog en alles er tussenin. Functioneel deden ze het allemaal prima.

Een beetje speling kan inderdaad geen kwaad, maar ik kan me voorstellen dat je liever een lens hebt die helemaal geen speling vertoont.

Op dpreview had iemand vrijwel dezelfde observatie bij deze lens, misschien helpt het om even die reacties te lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door wouter3 op 22-07-2020 20:29 ]