welke 3com kaart??

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
yo!

heb laast een netwerkkaartje van sitecom gekocht, maar die zuigde zwaar, en heeft een hel LAN party voor my verpest...dus heb ik maar besloten om een fatsoendelijke 3com NIC te kopen, maar welke ?

het MOET UTP zijn!

thnx

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:55
Neem gewoon een goedkoop RealTek 8129 kaartje, zijn goed genoeg voor consumenten. 3Com is veels te duur en kan niks bijzonder extra's, is ook niet sneller ofzo. Je hebt gewoon pech gehad met dit kaartje denk ik.

Ik heb hier al zeker 4 jaar 2 ouwe 10MBit RealTeks liggen en die doen het nog steeds prima (ze worden nog steeds dagelijks gebruikt). In totaal heb ik er nu 5, waarvan 2 10/100MBit zijn en die halen in SiSoft toch wel 9800+KB/Sec.

[edit]
Woepsi, ik bedoel een RealTek 8139 (100MBit) kaartje.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit

kost 109 gulden

zie ook
http://www.tweakers.net/pricewatch/7001

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

een realtek van 30 piek doet het hier prima... maar als je per sé een 3com wilt kun je zoals hierboven vermeld, het beste in de t.net pricewatch bladeren

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

3com moet je nemen.
of als je wta anders neemt neem in ieder geval geen realtek of winbond die karten zuigen zwaar :(
kwam er na 2 maanden ofzo pas achter dat me mp3's over sloegen door deze kut kaart. deze kaart schijnt een kleinere buffer te hebben dan 3com kaarten waardoor de pc weleens wil vastzitten als het ware dus gewoon gaan voor 3com zo duur zijn die kaartjes ook weer niet en als ik hier ff in de kast kijk zie ik toevallig nog wel een paar 3com kaartjes liggen :)

en welke 3com je het best kan nemen ik zou gewoon gaan voor de 3com 905 c die heeft een bootrom dus is bootable plus je kan de optie wake up on lan gebruiken

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

hier nog een grootverbruiker van de 3com 3c905b of c. nooit probs, werkt perfect.. (alleen lantastic is wat tricky maar dat gebruik je waarschijnlijk toch niet)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

3com is de plextor onder de netwerkkaarten *D

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 00:59
Nou, onderschat de Intel 82559 niet hoor, dies toch nog net wat beter :D

Verwijderd

Ik sta ook op het punt wat 3Commetjes voor een UTP-netwerkje aan te schaffen.
Over de 3Com 3c905 hoor ik veel goeds.
Maar kan iemand mij het verschil tussen de verschillende versies, zoals de 3c905b en 3c905c??

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik gebruik zelf onder andere een 3C905B, en ik heb verschillende reacties gehoord dat de 3C905C iets minder zou zijn.
Je zou natuurlijk voor de 3CR990's kunnen gaan, die zijn er in "server"- en "zware-client"-uitvoering, maar het prijskaartje is wat interessanter.

Ik sluit me echter bij een aantal van de voorgaande sprekers aan dat er verschillende hele goede NIC-merken naast 3Com zijn :
Intel
SMC
Digital
IBM
en een persoonlijke favoriet van me (maar zeldzaam) : Olicom
HET voordeel van 3Com is natuurlijk de support onder elk bedenkbaar OS.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

De C versie heeft de bootrom ingebouwd en ondersteund dus altijd wake-up-on-LAN. Ik heb hier beide en geen prob's

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
ook ik raad een 3c905 aan :)

Verwijderd

op campzone was ik fieldadmin en iedereen die met problemen kwam had realtek iedereen met 3coms had geen problemen.
dus als je veel op lans komt koop een goede 3com of intel. daar heb je ook veel meer plezier van.
een 3c905b of 3c905c zijn beide goed en bootrom is zo uittezetten :)

• MnM
  • Laatst online: 21-08 10:24

MnM

3com 905B/C-TX 10/100 kaartjes of waar ik persoonlijk favoriet van ben:
Intel Ether Express 10/100 558/559 kaartjes (Intel Ether Express Pro/100+)

de intel is denk ik een geeltje duurder en ik ehb er persoonlijk betere ervaringen mee als met de 3com kaarten

redenen:
stabiliteit
drivers
tools
autonegotiation

qua snelheid zal het weinig maken

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
heb een 3com van chello
maar die dingen zijn echt klote :(

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 13:47 schreef MysteryTweaker het volgende:
heb een 3com van chello
maar die dingen zijn echt klote :(
Welke 3com???

Hee, ennuh, ik heb ook verschillende 3c905c-tx-m kaarten hier in m'n bakken zitten, maar ik trek maar een snelheid van max 1,8 mb/s????

• MnM
  • Laatst online: 21-08 10:24

MnM

dan zit er iets goed fout

ik haal 9-10 Mbyte/s hiero (10x Intel Ether Express Pro 100+, Nortel Baystack 450-24T)

kijk ff na of je je speed/duplex goed hebt staan ensow, 4 in1 installeren mocht dat nodig zijn, drivers van je nic's updaten

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Op woensdag 08 augustus 2001 01:35 schreef Wannapuf het volgende:
Neem gewoon een goedkoop RealTek 8129 kaartje, zijn goed genoeg voor consumenten. 3Com is veels te duur en kan niks bijzonder extra's, is ook niet sneller ofzo. Je hebt gewoon pech gehad met dit kaartje denk ik.

Ik heb hier al zeker 4 jaar 2 ouwe 10MBit RealTeks liggen en die doen het nog steeds prima (ze worden nog steeds dagelijks gebruikt). In totaal heb ik er nu 5, waarvan 2 10/100MBit zijn en die halen in SiSoft toch wel 9800+KB/Sec.

[edit]
Woepsi, ik bedoel een RealTek 8139 (100MBit) kaartje.
haaaaaaaloooooo???
hij wil helemaal geen realtek aangezien Sitecom == realtek!!!

Ik zou voor 3com of intel gaan :)

voor 3com de 905 (laatste versie ofzo) :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ramon
Op woensdag 08 augustus 2001 13:32 schreef victorb het volgende:
op campzone was ik fieldadmin en iedereen die met problemen kwam had realtek iedereen met 3coms had geen problemen.
dus als je veel op lans komt koop een goede 3com of intel. daar heb je ook veel meer plezier van.
een 3c905b of 3c905c zijn beide goed en bootrom is zo uittezetten :)
LOL :)

dat kwam vast doordat de FieldSwitches ook allemaal 3Com waren :)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Hier een grootverbruiker (nouja, ik heb er een stuk of 5) van de 3c905b. Nooit problemen mee gehad. Bij een 905c-tx-m is er de socket van de print gebroken, door het hangen van de kabel :( hij zat alleen nog vast aan de 8 contakkies...).
Maar verder: top kaartjes, top service en volgens mij ook levenslange garantie toch??

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 13:58 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

LOL :)

dat kwam vast doordat de FieldSwitches ook allemaal 3Com waren :)
nee hoor eerst een allied telesux toen 3com 3900 toen weer die telesux
allemaal zelfde problemen

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:55
Op woensdag 08 augustus 2001 13:57 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

haaaaaaaloooooo???
Hello yourself!
hij wil helemaal geen realtek aangezien Sitecom == realtek!!!
Nogal dûh, ik probeer hem er gewoon van te overtuigen dat er helemaal niks mis is met RealTek.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
net of 3coms nooit problemen opleveren.. ik heb ook een 3com 3c900 en zogauw je die kaart in een willekeurige pc stopt en de kaart gaat gebruiken crasht de pc.. dit zal dan wel incidenteel zijn, maar ik heb verder allemaal realteks in mn pc's (zowel pci als isa) en heb dr eigenlijk nooit problemen mee. Problemen liggen vaak bij een irq conflict oid en dat kan met een 3com net zo goed voorkomen.. en mocht je es een rot realtek kaartje hebben dan koop je gewoon een nieuwe voor 3 tientjes :D ben je nog steeds goedkoper uit dan een 3com :P

Verwijderd

Die SiteCom's hebben toch ook een realtek chipset :? ? Ik heb een paar SiteCom's, 3com's, Intel's en Compaq's netwerkkaarten, maar ze werken allemaal even goed (thuis dan) :o

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
* flat is ook erg tevreden over z'n 3COM 905's
(zijn al wel vrij oud, maar doen 't nog perfect...)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

koop gewoon een goeie kaart niet die rommel van een paar tientjes...
ik heb zelf 1 intel vastgebakken op m'n P2B-LS en verder alleen maar 3Com's 905 kaartjes. :9
gewoon goed,stabiel,snel en word overal ondersteund.

bespaar jezelf een hoop geouwehoer.. ;)

Succes..

• Ramon
Op woensdag 08 augustus 2001 22:49 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Hello yourself!
[..]

Nogal dûh, ik probeer hem er gewoon van te overtuigen dat er helemaal niks mis is met RealTek.
goh... maar als meneer zegt gewoon geen realtek te willen dan heeft het toch geen zin om daar toch over te gaan lullen?

Pagina: 1