Over een paar weken ben ik van plan een nieuwe PC samen te stellen. 2 huisgenoten helpen me met het bouwen, en ik zou graag wat advies willen hebben met betrekking tot de volgende punten.
Het plan is om de PC vrijwel permanent aan te hebben staan, geluid is niet echt een issue.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, werken in Unreal Engine 4, en in 5 zodra die beschikbaar is. 3 of 4 schermen in gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
3500, liever minder, maar dat is de grens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x 2TB HDD uit mijn vorige PC (Seagate Barracuda Green ST2000DL003)
Verder had ik dit lijstje alvast samengesteld over wat ik op dit moment van plan ben er in te stoppen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kleine voorkeur voor MSI, want daarvan weet ik dat het goed is. Maar ik sta zeker open voor alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Monitor minimaal 1440p maar meer dan 60Hz is niet perse nodig, curved en ultrawide heb ik geen ervaring mee, maar sta ik voor open. maximaal zo'n 500 euro
Keyboard met customizable RGB, wired
Muis met iig forward/back buttons, wireless
Ga je overklokken?
Als ik kan uitvinden hoe, of als iemand mij daarbij zou kunnen helpen, dan ben ik dat wel van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik feedback ontvangen op:
- Wat ik tot nu heb samen gesteld?
- Als ik (1 van de 2) de CPU naar een Ryzen 3950x of de GPU naar een 2080 Ti zou upgraden, welke kan ik dan beter upgraden en waarom?
- Advies voor het uitzoeken van muis/toetsenbord/scherm gezamenlijk maximaal zo'n 700-800 euro. (als de GPU upgrade naar de 2080 Ti, dan komt dat rond die 3500 uit)
Als jullie nog verdere op- of aanmerkingen hebben hoor ik dat ook graag.
Alvast bedankt voor alle antwoorden.
EDIT: PC moet uiterlijk 1 september 2020 up en running zijn
Het plan is om de PC vrijwel permanent aan te hebben staan, geluid is niet echt een issue.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, werken in Unreal Engine 4, en in 5 zodra die beschikbaar is. 3 of 4 schermen in gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
3500, liever minder, maar dat is de grens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x 2TB HDD uit mijn vorige PC (Seagate Barracuda Green ST2000DL003)
Verder had ik dit lijstje alvast samengesteld over wat ik op dit moment van plan ben er in te stoppen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 443,95 | € 443,95 |
1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Plus | € 174,16 | € 174,16 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio | € 812,43 | € 812,43 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S2 Black | € 126,17 | € 126,17 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X63 | € 144,05 | € 144,05 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3200C16D-32GTZN | € 161,99 | € 161,99 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2019) | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 195,05 | € 195,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.182,70 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kleine voorkeur voor MSI, want daarvan weet ik dat het goed is. Maar ik sta zeker open voor alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Monitor minimaal 1440p maar meer dan 60Hz is niet perse nodig, curved en ultrawide heb ik geen ervaring mee, maar sta ik voor open. maximaal zo'n 500 euro
Keyboard met customizable RGB, wired
Muis met iig forward/back buttons, wireless
Ga je overklokken?
Als ik kan uitvinden hoe, of als iemand mij daarbij zou kunnen helpen, dan ben ik dat wel van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik feedback ontvangen op:
- Wat ik tot nu heb samen gesteld?
- Als ik (1 van de 2) de CPU naar een Ryzen 3950x of de GPU naar een 2080 Ti zou upgraden, welke kan ik dan beter upgraden en waarom?
- Advies voor het uitzoeken van muis/toetsenbord/scherm gezamenlijk maximaal zo'n 700-800 euro. (als de GPU upgrade naar de 2080 Ti, dan komt dat rond die 3500 uit)
Als jullie nog verdere op- of aanmerkingen hebben hoor ik dat ook graag.
Alvast bedankt voor alle antwoorden.
EDIT: PC moet uiterlijk 1 september 2020 up en running zijn