Toon posts:

Geforce256 ==> Radeon 64MB DDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 3 dagen een Geforce256 32MB in mijn PC, dit omdat m'n V3 2000 raar begon te doen...

Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet erg veel verschil zie qua snelheid. UT draait wel iets soepeler op 1024 met alles op max, maar veel scheelt het niet.

Nu kan ik volgende week voor een dagje werken een Radeon 64MB DDR krijgen. Mijn vraag: ik kan dan toch hopelijk wél duidelijk verschil merken? Of scheelt dat ook alleen een paar puntjes in 3dMark?

Het lijkt me dat ik met die Radeon toch minstens alle huidige/moderne spellen op 1024×768 kan draaien met alles op max (32bits) ?

Als ik evenveel verschil zie qua prestatie als na de upgrade van de V3 dan spaar ik nog maar even door voor een compleet systeem.

Gebruikt zo'n Radeon trouwens meer stroom als de GeForce? (alles werkt tot nu toe perfect op m'n 250W voeding...)

/me denk wel dat de Radeon een flinke prestatieboost geeft, maar vraagt toch maar ff :)

PC: Duron 650@900 (thanks GiLeX!) 256MB PC133, MSI K7T Pro2, en wat andere stuff.

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
UT is niet echt een faire game om in te testen, omdat hij eigelijk ontworpen is om op glide te draaien (voodoo kaartjes liepen dus heel goed) en je Geforce 256 draait waarschijnlijk D3D...

Radeon is wel een iets mooiere kaart dan de Geforce dus je zal er wel iets vooruitgaan op 3D gebied..

De 1ste geforce stond bekend dat het een zuipschuit was met stroom.. dus ik neem aan dat de Radeon op dat gebied geen gezeur zal opleveren!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Installeer maar eens de S3TC high-res texture CD, iets wat je oude V3 niet kan maar de GF wel. Wedden dat je een verschil ziet? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 01:27 schreef B1tchwax het volgende:
UT is niet echt een faire game om in te testen, omdat hij eigelijk ontworpen is om op glide te draaien (voodoo kaartjes liepen dus heel goed) en je Geforce 256 draait waarschijnlijk D3D...

Radeon is wel een iets mooiere kaart dan de Geforce dus je zal er wel iets vooruitgaan op 3D gebied..

De 1ste geforce stond bekend dat het een zuipschuit was met stroom.. dus ik neem aan dat de Radeon op dat gebied geen gezeur zal opleveren!
Idd daar heb je gelijk in, Glide games draaiden verrekte lekker met die V3 :9.
Maar ik heb hem ook geprobeerd in Q3 Arena, daar was de vooruitgang wel iets beter zichtbaar als in UT. Maar Q3 draaide d8 ik ook op OpenGL? (speciale drivertjes geïnstalleerd).

Maar bij bijvoorbeeld spellen als de nieuwste MS flightsim (niet speelbaar op die V3) merk ik dan wel een groot verschil tussen die GF256 en de Radeon?

/me moet maar weer eens een nieuw spel kopen om te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 01:38 schreef Sovereign het volgende:
Installeer maar eens de S3TC high-res texture CD, iets wat je oude V3 niet kan maar de GF wel. Wedden dat je een verschil ziet? ;)
Hehe, die had ik per ongeluk al geïnstalleerd toen ik de V3 nog had. Merkte toch geen verschil (S3TC heeft de V3 idd ook niet). Maar de muurtjes zijn nu inderdaad wel iets mooier ja. Maar dat ik nou zeg "wauw" nee... Ik zie meer verschil in m'n schietarm, die ziet er een stuk beter uit! :P

• Sovereign
Heb je de speciale OpenGL S3TC driver wel geinstalleerd? Want volgens mij zie je nog steeds de normale UT graphics, durf ik te wedden. ;)

Verwijderd

UT draait lekker op die kaart hoor.

Maarre .. met 1 dag werk een Radeon 64 MB DDR verdienen? Niet verkeerd :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 08 augustus 2001 01:48 schreef HlpDsK het volgende:
UT draait lekker op die kaart hoor.

Maarre .. met 1 dag werk een Radeon 64 MB DDR verdienen? Niet verkeerd :)
Dat dacht ik dus ook al ja. Leuk salaris. :) Als je nou een weekje gaat werken. :) Een dag voor die radeon, een dag voor een mobo en RAM, dan de CPU, dan nog de HD.. mmm..

Waar is dat? Zoeken ze nog een C++ programmeeur met 2 jaar ervaring? :)

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Op woensdag 08 augustus 2001 08:39 schreef obsidian het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook al ja. Leuk salaris. :) Als je nou een weekje gaat werken. :) Een dag voor die radeon, een dag voor een mobo en RAM, dan de CPU, dan nog de HD.. mmm..

Waar is dat? Zoeken ze nog een C++ programmeeur met 2 jaar ervaring? :)
Whehe, lol! ;)

Maare, uiteraard ga je er wel op vooruit als je de Radeon koopt, zeker qua 2D kwaliteit, alhoewel deze bij de Geforce256 ook al niet zo slecht was...

MO: Je hebt het geld ervoor, dus kopen die hap! :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

kun je beter 2 of 3 dagen werken voor een geforce3 :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 12:40 schreef pentium het volgende:
kun je beter 2 of 3 dagen werken voor een geforce3 :9~
Hij heeft geen GF3 liggen :)
Anders mocht dat ook nog wel!
Toch leuk zo'n beginnende computer handelaar :9

Sovereign:
Hoe installeer ik die drivers dan? Moet ik die ergens downloaden ofzo?

• Sovereign
Hoe installeer ik die drivers dan? Moet ik die ergens downloaden ofzo?
Yup, dat is een speciale OpenGL driver voor UT die de standaard OpenGL UT driver vervangt.

Driver en instructies staan hier:

http://unreal.epicgames.com/

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Een Radeon kan je ongeveer vergelijken met een Geforce2. Daarnaast komt er nog dat ie veel mooier 2D beeld heeft.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 14:22 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Yup, dat is een speciale OpenGL driver voor UT die de standaard OpenGL UT driver vervangt.

Driver en instructies staan hier:

http://unreal.epicgames.com/
Heh, wat is GoT toch een heerlijke community! :)

Hardstikke bedankt! Laat nu maar lekker zakken.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49
Op woensdag 08 augustus 2001 01:48 schreef Sovereign het volgende:
Heb je de speciale OpenGL S3TC driver wel geinstalleerd? Want volgens mij zie je nog steeds de normale UT graphics, durf ik te wedden. ;)
Toen ik nog een viper 2 had speelde ik zo, draaide rete goed (viper 2 doet hw s3tc) en zag er gaaf uit jah.
Pagina: 1