Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Plop op pc-speaker set na uitschakelen tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gustavo678
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 17-06 18:58
Goedeavond,

Ik heb sinds vandaag mijn pc speakerset aangesloten op de tv via de 3.5mm jack poort. Ik had me eerst enigszins verdiept in hdmi arc en optisch audio out naar tulp converters, maar dat bleek niet nodig. Het werkt perfect, ik kan zelfs het volume van de boxen bedienen met de afstandsbediening van de tv en de tv speakers staan uit.

Alleen toen ik vanavond de tv uitzette hoorde ik een 2 kleine plopjes in de boxen. Niet direct, maar na 4 a 5 seconden, gelijktijdig met het moment dat het rode standy lampje van de tv gaat branden. Mijn vraag: is dit schadelijk voor de tv of de boxen? En kan ik dit voorkomen? Of is dat gewoon een onschuldige plop dat er weer spanning opkomt/afgaat van de boxen?

Ik heb geaarde stopcontacten en een geaard stekkerblok. Ik heb geprobeerd de tv direct in de muur aan te sluiten op een ander stopcontact (wel zelfde groep, geen mogelijkheid om te proberen met een andere groep) maar de plop blijft bestaan. EDIT: 30-06-2020: Ik heb ben tot de realisatie gekomen dat de stekkers van de apparatuur die ik gebruik geen aarde bevatten.

Ik heb op internet gekeken, en lees een beetje tegenstrijdige dingen en het waren zeer oude forum posts. Vandaar dat ik de experts van tweakers inschakel. Chromecast heb ik ook ontkoppeld om te kijken of er toevallig storing optreede, niet het geval. Ik had deze speakers al geruime tijd op mijn pc aangesloten gehad, daar vertoonde ze die plop niet.

Ik heb zeer weinig verstand van stroom en speakers in het algemeen, daarom heb ik zelf weinig geprobeerd, ik weet zelf simpelweg niet wat het kan veroorzaken.

Mijn tv: pricewatch: Philips 43PUS6504 Zwart

Mijn speakerset: pricewatch: Edifier R1280T Bruin

[Voor 3% gewijzigd door Gustavo678 op 30-06-2020 10:34]

Alle reacties

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-06 22:27
Gustavo678 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:52:
Alleen toen ik vanavond de tv uitzette hoorde ik een 2 kleine plopjes in de boxen. Niet direct, maar na 4 a 5 seconden, gelijktijdig met het moment dat het rode standy lampje van de tv gaat branden. Mijn vraag: is dit schadelijk voor de tv of de boxen? En kan ik dit voorkomen? Of is dat gewoon een onschuldige plop dat er weer spanning opkomt/afgaat van de boxen?
Schadelijk: nee, alleen harde plops kunnen in sommige gevallen schadelijk zijn.

Mocht je het irritant vinden en er iets aan willen doen, dan zal je de luidsprekers uit moeten schakelen voordat de tv een plop doorgeeft.

[Voor 31% gewijzigd door TBTL op 01-07-2020 16:19]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True