Beste keuze 17i gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankveer6
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-02-2023
Beste tweakers,

De afgelopen dagen ben ik op zoek naar een gaming laptop. Omdat ik mijn laptop niet op reis zal meenemen, dacht ik: een groter scherm lijkt mij beter om te gamen. Ik speel vooral FPS en word al wat ouder, dus hoe sneller ik tegenstanders spot hoe beter :+. Hierom dacht ik dat een 17inch laptop mooi zou zijn. Daarnaast ook om films in bed te kijken. Ik merk dat deze 17inch gaming laptops echter heel weinig reviews hebben (komt dit omdat ze onevenredig duurder zijn of zijn er ook technische problemen?), vandaar dat ik jullie hulp in wil schakelen. Kunnen jullie mij helpen een keuze te maken voor een bepaald merk/serie?

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen en films kijken.

Wat is je budget?
Het liefst rond de 1000, maar mag tot 1500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee bijna nooit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Ik heb oa gekeken naar de Acer Nitro 5 AN517 en Lenovo Legion 5 IMH17, maar puur bij toeval. MSI of andere merken mag ook gewoon. Door ontbrekende recensies is het moeilijk onderscheid te maken tussen de verschillende merken. Graag dus tips over merken en series waar jullie goede ervaringen mee hebben.

Systeemeisen:
-17inch scherm
-intel core i7
-512gb ssd minimum
-Nvidea gforce 1650 minimum, maar liefst gtx 2060
-8gb ram minimum, maar liefst 16gb
-windows 10
-goede koeling en weinig geluid bij voorkeur
-accuduur niet belangrijk
-usb-c zou fijn zijn maar is geen vereiste

Graag jullie hulp en tips voor bepaalde merken/series waar ik het beste naar zou kunnen kijken :-)

Bijvoorbaat dank!

[ Voor 11% gewijzigd door frankveer6 op 30-06-2020 00:03 ]

Beste antwoord (via frankveer6 op 30-06-2020 17:42)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 22:56
Hoi Frank, de laptop die michaelhetlam voorstelt lijkt me ook een goeie keuze. Je hebt dan wel geen 512GB SSD maar wel een extra 1TB HDD. Verder een goed scherm met 100% SRGB en 144Hz.

Bij de Legions kan je instellen of je full performance wil tijdens gaming of een stil systeem tijdens je andere werk. Het systeem undervolt en/of overklokt de CPU en GPU in de verschillende perrformance scenario's.

Vol gas gamen zal altijd gepaard gaan met fans die hard gaan blazen als je de beste performance wil. Dat is ook logisch.

Qua positionering is Legion wel meer geent op gaming dan de nitro en de koeling van een echte performance gaming machine is altijd beter dan van een light gaming machine zoals de Nitro . De Nitro is meer te vergelijken met Lenovo Ideapad gaming , HP Pavilion Gaming en Asus TUF. De Legions moet je vergelijken met Asus ROG, Acer Predator en HP Omen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
Hoi Frank,

Voer deze specificaties in bij de pricewatch en zie wat er uit komt.
Voor je budget is dit een haalbaar exemplaar:

pricewatch: Lenovo Legion 5 17IMH05H (81Y8002VMH)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Hoi Frank, de laptop die michaelhetlam voorstelt lijkt me ook een goeie keuze. Je hebt dan wel geen 512GB SSD maar wel een extra 1TB HDD. Verder een goed scherm met 100% SRGB en 144Hz.

Bij de Legions kan je instellen of je full performance wil tijdens gaming of een stil systeem tijdens je andere werk. Het systeem undervolt en/of overklokt de CPU en GPU in de verschillende perrformance scenario's.

Vol gas gamen zal altijd gepaard gaan met fans die hard gaan blazen als je de beste performance wil. Dat is ook logisch.

Qua positionering is Legion wel meer geent op gaming dan de nitro en de koeling van een echte performance gaming machine is altijd beter dan van een light gaming machine zoals de Nitro . De Nitro is meer te vergelijken met Lenovo Ideapad gaming , HP Pavilion Gaming en Asus TUF. De Legions moet je vergelijken met Asus ROG, Acer Predator en HP Omen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankveer6
michaelhetlam schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:18:
Hoi Frank,

Voer deze specificaties in bij de pricewatch en zie wat er uit komt.
Voor je budget is dit een haalbaar exemplaar:

pricewatch: Lenovo Legion 5 17IMH05H (81Y8002VMH)
Dank voor je antwoord. Heb gisteravond paar uur gekeken ook via de pricewatch. Met de criteria die ik had ingevuld kwamen bv de Acers niet naar voren, terwijl deze wel aan mijn criteria voldoen. Vandaar ook de vraag of er nog andere merken of series zijn, waar ik naar kan kijken. Heb je zelf ervaring of kennis met/van de Lenovo Legion of kwam je hier op uit ivm specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankveer6
Cinemaskoop schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:51:
Dank voor je uitgebreide antwoord :-)
Zou je de Legion ook aanraden boven de andere merken en series die je noemt? Of zitten daar ook goede kandidaten tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelhetlam
frankveer6 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Dank voor je antwoord. Heb gisteravond paar uur gekeken ook via de pricewatch. Met de criteria die ik had ingevuld kwamen bv de Acers niet naar voren, terwijl deze wel aan mijn criteria voldoen. Vandaar ook de vraag of er nog andere merken of series zijn, waar ik naar kan kijken. Heb je zelf ervaring of kennis met/van de Lenovo Legion of kwam je hier op uit ivm specificaties?
Hoi Frank,

Op basis van jouw opgegeven wensen kwam ik via de pricewatch hierop uit. Een maatje van me heeft zowel MSI als Lenovo momenteel in gebruik en heeft bij deze merken een betere ervaring dan Asus en Acer. Een collega raadt mij ook MSI of Lenovo aan.

Zelf zou ik dit model kiezen, maar dan een 15 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
frankveer6 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:03:
[...]

Dank voor je uitgebreide antwoord :-)
Zou je de Legion ook aanraden boven de andere merken en series die je noemt? Of zitten daar ook goede kandidaten tussen?
Qua prijs kwaliteit is de Lenovo een goede keuze. Er staan al wat reviews online op YouTube over de 15” versie en daar zijn ze goed te spreken over de koeling. Een iemand vergeleek en een op een met een asus en vond de koeling van de legion duidelijk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankveer6
Bedankt voor jullie hulp! Stuurt me iig een bepaalde richting op: Lenovo of MSI dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
frankveer6 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:36:
Bedankt voor jullie hulp! Stuurt me iig een bepaalde richting op: Lenovo of MSI dus :-)
Yes. Ik zie alleen geen MSI in de pricewatch die <1500€ zijn met de specs die je wilt. Dus blijft die hierboven over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelhetlam
frankveer6 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:36:
Graag gedaan en succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 14:59
Waarom wil je perse een Intel i7? Ben je ervan op de hoogte dat de AMD Ryzen 4000 processors sneller en zuiniger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankveer6
Nee dat wist ik niet!
Welke laptop series zou je dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Nou het lastige is dat er nog bijna geen ryzen 4000 serie laptops met RTX2060 zijn. Laat staat in 17 inch.

Er staat er 1 in de pricewatch van Skikk maar die is duurder dan de legion i7 versie.

Ik zie dat bol nu tijdelijk de voorgestelde Legion nu voor 1349 heeft ipv 1499!

[ Voor 17% gewijzigd door Cinemaskoop op 02-07-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imjaimy
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-01-2022
Cinemaskoop schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:06:
Nou het lastige is dat er nog bijna geen ryzen 4000 serie laptops met RTX2060 zijn. Laat staat in 17 inch.

Er staat er 1 in de pricewatch van Skikk maar die is duurder dan de legion i7 versie.

Ik zie dat bol nu tijdelijk de voorgestelde Legion nu voor 1349 heeft ipv 1499!
Thanks ik ga denk deze halen, die legion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankveer6
Haha ja ik zag ook dat de Legion een pricedrop had van 150€ dus woensdag gelijk gekocht. Hij is binnen. Simpel design en zware laptop, maar alles werkt tot nu toe prima. Weinig bloatware en advertenties. Vandaag ff games installen.

Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door frankveer6 op 04-07-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imjaimy
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-01-2022
alleen als ik naar die legion kijk, staat er maar max 60hz? Dacht dat het 144 was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:13
imjaimy schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:39:
alleen als ik naar die legion kijk, staat er maar max 60hz? Dacht dat het 144 was :p
Idd , jammer want ik heb die ook op het oog maar zoek een 120/144hz display.
Had dat erbij gezeten had ik die mss ook gekocht.
Voor de rest ziet het er wel een vet laptopke uit.

Ow, toch niet, tis qwerty toetsenbord, ben azerty gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Reetkeverke op 06-07-2020 13:20 ]

Pagina: 1