Internet instellingen online.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 609 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06 23:49
Hi,

Ivm overstap naar online.nl probeer ik de nieuwe verbinding te activeren, wat niet lukt. Een en. duurt 2 dagen, maar ik moet natuurlijk gewoon morgen via citrix aan het werk. In de tussentijd wil de klantenservice vooral niet helpen...

De installatie wizard geeft aan dat de internet instellingen niet correct zijn. Ik krijg een keuze tussen PPPoE en IPoE. Beide keuzes geprobeerd, maar geen succes. Bij PPPoE moet er ook iets van een user en ww worden toegevoegd, geen idee welke.

Iemand een idee of ik zelf iets kan doen zodat ik morgen geen vrije dag op hoef te nemen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En nu mogen wij raden of je Online.nl probeert te activeren op een Nokia 3310? Een USG? Je electrische fiets?

Vertel eerst eens tot waar je wel bent gekomen met de klantenservice en wat andere randzaken die in ieder geval ons duidelijk maken wat jij ziet / hebt.

/edit: tip: Citrix (dat is trouwens de fabrikant) met het ICA-protocol en eventueel HDX / EDT geactiveerd is in principe een lage bandbreedte verbinding. Afhankelijk van "wat" je daaroverheen doet en/of hoe je systeembeheerder e.e.a. hebt ingesteld, gaat dat ook vlekkeloos als je je smartphone als hotspot instelt. Met enige moeite gebruik je ergens tussen de 600MB en 2GB data op een volledige dag werken.

Jammer dat je offline bent gegaan; hopelijk lees je e.e.a. nog tijdig en anders alvast een fijne vrije dag toegewenst!

[ Voor 52% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2020 23:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-07 22:20

PA5AM

Kortegolf

Online gebruikt IPoE met vlan id 1001

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06 23:49
MAX3400 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:55:
En nu mogen wij raden of je Online.nl probeert te activeren op een Nokia 3310? Een USG? Je electrische fiets?

Vertel eerst eens tot waar je wel bent gekomen met de klantenservice en wat andere randzaken die in ieder geval ons duidelijk maken wat jij ziet / hebt.
Haha ja raad eens? Heb dat niet vermeld omdat ik vooral wilde weten of online.nl PPPoE of IPoE gebruikt.
Ik probeer de verbinding te activeren op de standaard Zyxel VMG8825-T50, maar alleen IPoE selecteren (danku PA5AM) is niet voldoende blijkt.

De klantenservice staat erop om een monteur langs te sturen, die kan pas morgen einde middag en wil verder geen info geven over het mogelijk zelf correct instellen. Vrij irritant.

Helaas is een hotspot niet voldoende... Er moet ook video gebeld worden, schermen gedeeld etc. en het bereik is net niet goed genoeg hier.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDisturbed op 30-06-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1977
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-09-2020
Sorry mensen geen idee hoe ik m'n eigen topic maak... Dan maar ff zo....
Ik zit via 't caiway glasvezel netwerk bij online.nl. Nu wil ik m'n fritzbox vervangen voor een draytek... Wie weet 't Vlan id van de internet feed en van de iptv feed??
Uit de config van de FB haal ik 241 en 248 alleen dit werkt niet.... Ik probeer via dhcp verbinding te maken met online.nl.
Dus geen PPPoE verbinding

Aub tips..😊

[ Voor 10% gewijzigd door Bartje1977 op 28-08-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:21

slaay

Natuurbeleven.com

Bartje1977 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:33:
Sorry mensen geen idee hoe ik m'n eigen topic maak... Dan maar ff zo....
Ik zit via 't caiway glasvezel netwerk bij online.nl. Nu wil ik m'n fritzbox vervangen voor een draytek... Wie weet 't Vlan id van de internet feed en van de iptv feed??
Uit de config van de FB haal ik 241 en 248 alleen dit werkt niet.... Ik probeer via dhcp verbinding te maken met online.nl.
Dus geen PPPoE verbinding

Aub tips..😊
Gebruik gewoon de knop Nieuw topic: https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/4

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Bartje1977 en met de bovenstaande tip graag even een nieuw topic aanmaken. Het kapen van het topic van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.