Windowslaptop voor student die langdurig mee kan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evai
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-01-2024
Hallo. :) Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie kom ik hier om hulp/advies vragen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben student en in eerste instantie is de laptop bedoeld om voor mijn studie te gebruiken. Het is ook prettig dat de laptop daarom bijvoorbeeld programma's als SPSS kan draaien. Daarnaast zal ik de laptop vooral gebruiken voor netflix/youtube. Dus inprincipe geen zware taken maar ik wil wel graag dat de laptop fotobewerking en games (denk aan sims, planet zoo etc.) kan draaien zonder problemen mocht ik dat willen.

Wat is je budget?
Het liefst 750 euro maximaal, maar ik ben bereid om eventueel 900 uit te geven. Daarnaast zou ik graag het meeste uit mijn geld willen halen, maar daar loop ik een beetje vast zeker omdat mijn kennis over hardware specs beperkt is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal voornamelijk mijn 'vaste pc' op mijn bureau zijn, gezien ik ook een chromebook heb die ik gebruik tijdens colleges. Maar gezien ik van plan ben om volgend jaar voor mijn studie naar het buitenland te gaan en dan de windows laptop mee moet, wil ik graag een laptop van 15" en maximaal 2 kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen verdere voorkeur voor een merk. Wel zou ik graag minimaal een i5/ryzen 5 processor willen, minstens 8GB werkgeheugen, een SSD met het liefst minimaal 512 GB opslag en een mat beeldscherm met dunne schermranden. Touchscreen dan weer liever niet. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de laptop lang mee kan, mijn huidige laptop is 10 jaar oud en begint nu wel een beetje op het einde te lopen. Daarom ga ik liever ook wat hoger qua specs zitten dan ik misschien nodig heb, zodat ik er dan hopelijk langer gebruik van kan maken zonder problemen (geen idee of dit een logische gedachte is :+ )

Laptops die voorbij zijn gekomen in mijn overwegingen zijn onder andere de Acer Aspire 3 (A315-55G-76C4), Acer Aspire 5 (A515-54G-50LM) en HP Pavilion 15-cw1948nd.
Zoals gezegd vind ik het lastig om te bepalen wat echt de beste koop voor mijn wensen is, dus input wordt erg gewaardeerd. O+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegelbeeld
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-02-2023
reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2020

Ik zou voor een Ryzen 5 processor gaan, dit is goedkoper en je beschrijft dat je de beste koop wil.
Kijk ook even wat je met het toetsenbord wil, vooral de numpad

Ik zou voor de HP gaan, wat meer werkgeheugen en prima specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr82
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-01-2024
Hoe is het met de accuduur van de HP Pavilion 15-cw1948nd?
lees er wisselende verhalen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evai
Spiegelbeeld schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:50:
reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2020

Ik zou voor een Ryzen 5 processor gaan, dit is goedkoper en je beschrijft dat je de beste koop wil.
Kijk ook even wat je met het toetsenbord wil, vooral de numpad

Ik zou voor de HP gaan, wat meer werkgeheugen en prima specs.
Numpad vind ik inderdaad wel belangrijk om te hebben. Dank voor de input over de processor ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 19:50
Ik zou voor een Ryzen series 4000 gebaseerde laptop gaan.
Nieuwste 7nm processor, die veel CPU power geeft tegen laag verbruik.
Dit is zo'n vrij nieuwe laptop van 899 euro: pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ006JMH)
En een goedkopere (met een Ryzen 5):
pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 5 14ARE05 (81X2006QMH)

Leverbaarheid kan de komende weken nog wel een probleem zijn, ze zijn vrij nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 22:56
Ik zou voor deze gaan als je beetje leuk wil kunnen gamen

pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007BMH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegelbeeld
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-02-2023
Een GTX 1650 voor planet zoo en sims is het in mijn optiek niet waard. Is ook een laptop van 2,3 kg.

De pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ006JMH) ziet er wel goed uit is een ryzen 7, voor zo'n processor betaal je nou eenmaal meer dan voor een ryzen 5. Is denk ik voor het geld een goeie laptop die aardig lang mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 22:56
Ja die is ook Nice. Op YouTube is iedereen lyrisch over de ideapad 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr82
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-01-2024
Is de Ideapad 5 met Ryzen 5 4500U beter dan Acer Swift met Ryzen 5 4500U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 17:14
Kijk ook zeker in de Lenovo student store, daar kan je hem helemaal configureren zoals jij wilt. Als je hem zonder OS besteld scheelt dat vaak 60€, daarnaast heb je studenten korting van 15-20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evai
https://www.bol.com/nl/p/...pAEw.1_4.8.ProductPageUrl

Ik neig naar de HP, maar wat vinden jullie van deze qua prijs? Ergens ook wel aantrekkelijk, maar ik twijfel of ik dan niet extra geld uitgeef aan specificaties die ik niet perse nodig heb.
Pagina: 1