Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Smithslook
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 29-06 21:58
Beste,

Ik heb op dit moment twee huizen met allebei een lopend hypotheek.
Ik sta op het punt een van mijn woningen(hoofdwoning) te verkopen (800.000)

Met de opbrengst wil ik beide hypotheken aflossen, zodat ik geen hypotheek meer heb.

Mijn nieuwe situatie wordt dan:
1 woning van 230.000 afbetaald. Er blijft zo een 150k to 200k over.
Onze inkomen is rond de 95.000 bruto per jaar.
Met de tweede woning heb ik een huurinkomsten van 1100 per maand incl. die tevens afbetaald is

Mijn vraag is hoeveel zou ik kunnen lenen voor een nieuwe woning?
Ik wil binnenkort een afspraak inplannen bij de bank om eea te berekenen, maar ben in de voorbereiding om de woning te koop te zetten, vandaar dat ik mijn vraag alvast hier al stel, zodat ik een indicatie heb van de mogelijkheden straks bij de bank.

Alvast dank,

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zeg snel: 9 ton maar laat dat vooral even doorrekenen.

Je leeftijd / samenstelling van huishouden / etc zijn allemaal zaken die van invloed zijn op het uiteindelijke bedrag. En natuurlijk looptijd & rente-percentage.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-07 21:25

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Je kan toch gewoon je inkomen invullen? Overwaarde moet voor HRA naar nieuwe woning als je dat wilt. Huurinkomsten zou ik niet meetellen.

Dit is verder echt specifiek advieswerk. Sowieso tikje WVB naar PFSL.

[Voor 52% gewijzigd door Señor Sjon op 29-06-2020 21:57]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Niet zo spannend: wat je kunt lenen op 95k plus een beetje. De verhuurinkomsten tellen mee als inkomen (zie https://www.nvb.nl/media/...financieringen-2012-1.pdf en met name https://www.nvb.nl/media/...nciers-per-1-aug-2011.pdf "overige bestendige langlopende inkomsten, bijvoorbeeld uit verhuur van registergoed")

Als je ook vastgoedhypotheken op het verhuurde vastgoed mee wilt nemen dan is het anders, maar dan wordt het ook ingewikkelder en duurder.

[Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 29-06-2020 22:07]

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True