Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Migratie / herstel Raspbian / Debian Linux

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joostman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 20:30
Momenteel draai ik een aangepaste versie van Raspbian op mijn Raspbarry Pi, P1mon genaamd. Heel handig, want daarmee kan je via een kabeltje je stroommeter uitlezen. De image die ik op mijn SD kaart zet bevat de P1mon software al geïnstalleerd / werkend en al.

Nadat ik dit had geïnstalleerd was er ook ruimte om nog andere programma's te draaien, zoals pihole en unifi center (Ubiquiti) wat ik ook gedaan had. Op een gegeven moment werkte alles zoals ik wilde met accounts, wachtwoorden, netwerkinstellingen enz naar mijn zin.

Dit draaide allemaal prima, tot ik een keer stroomuitval kreeg en vervolgens werkte het P1mon deel niet meer (de datum bleef op de tijd van de stroomuitval staan en niets werkte meer op de php webpagina's).
Na een tijd zitten prutsen kwam ik er achter dat ik dit niet zelf kon herstellen (gebrek aan kennis waar het mis ging). Gelukkig zag ik wel dat er een nieuwere image was. Even het naïeve idee om de map van de nieuwe image naar de oude te kopiëren, maar dat was geen succes (alle rechten / gebruikers klopten niet meer omdat ik het met root deed.)
Op dit moment werkt mijn Pihole en Unifi nog prima, alleen de P1mon werkt niet meer. De makers van P1mon maken alleen een complete image en geven geen support om alleen P1mon (op)nieuw te installeren.

Nu weet ik van Linux dat alle configuratie in .cnf / tekstbestandjes staat.

Ik ben na heel benieuwd of ik de nieuwe image eenvoudig kan installeren en een deel of alles van bepaalde mappen kan terugzetten om zodoende ook de huidige software en instellingen te migreren / herstellen.
Is dit een mogelijkheid, of moet ik gewoon weer opnieuw beginnen van scratch af aan met de nieuwe image?

Alle reacties

• delphium
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03-06 17:35
Dat is "learning the hard way" waarom je op een systeem geïnstalleerd met een image, beter geen andere software installeert. Ik heb dat ooit zelf gedaan met een homeassistant-image waar ik ook pihole en een heleboel andere zooi bij had gezet.

Ik raad je aan om een nieuwe pi te pakken en daar de P1mon op te zetten en niets anders. Je oude pi kan je dat laten zoals ie is, zolang dat goed gaat.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True