Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:10
Mijn vraag
Ik probeer 1080p MKV films via VLC/MX player te kijken op mijn supersnelle Android apparaat via wifi maar na een minuut bevriest het beeld. Soms gaat de film even later verder maar meestal stopt de film

Relevante software en hardware die ik gebruik
Realme X2 pro, Asus RT-AC87U, Synology DS116 met usb 3 schijven, Windows 7, Mede8er, allemaal het zelfde resultaat. Mijn vorige antieke router had hier geen problemen mee.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De Asus Verkeersmonitor laat een grote data piek zien en daarna wordt het rustig. Heb alle bovengenoemde combinaties geprobeerd en in de router zitten klooien maar ik zie geen verschil. Het lijkt er trouwens op dat de Player van MiX het beste reageert, maar ook niet altijd. QoS staat uit op de router. Aan zie ik geen verschil.
Alles is Gbit aangesloten. Grote bestanden kopiëren van NAS naar phone gaat prima met 11Mb/s op 5gHz.

Tips zijn welkom!

[ Voor 15% gewijzigd door dotternetta op 30-06-2020 08:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:35

lier

MikroTik nerd

Treedt het probleem ook op als je iets via een bekabeld apparaat afspeelt?
Transfer naar telefoon 11mb/s? Bedoel je misschien 11Mb/s of (nog beter) 11 MB/s?

Kan je (aanname dat het iets met Wifi te maken heeft) je instellingen van de Wifi hier delen? SSID en wachtwoord zijn niet interessant, de rest wel.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dotternetta schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:22:

Realme X2 pro, Asus RT-AC87U, Synology DS116 met usb 3 schijven, Windows 7, Mede8er, allemaal het zelfde resultaat. Mijn vorige antieke router had hier geen problemen mee.
En, zeg je vorige router eens terug dan? Want dan werkt alles weer vlekkeloos? Welke vorige router had je wel niet? Heb je daar, zeg even 95% van alle instellingen van opgeschreven en die ook allemaal weer op de nieuwe Asus ingesteld? Of heb je de Asus gewoon ingeprikt, de "wizard" doorlopen en klaar?

Want als alles hetzelfde resultaat nu geeft namelijk: het werkt niet, dan ligt het bijna 100% aan een instelling die er ( niet / verkeerd ) is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Nieuwe Asus is vers geïnstalleerd, alleen Port Forwarding overgenomen van de oude Netgear router. Ik zal eerst nog testen met een laptop en een andere mobiel via wifi. Bekabeld werkt allee prima.

[ Voor 10% gewijzigd door dotternetta op 30-06-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r749ZN_V8TOPuE5MK9lAkxFz7OY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yqwxPmDkny0l50iaqgGYjjQx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmnIDBATrYNCA_pVzWLzRkNaDFA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vDOkjczvUck4udAI2w7JhoFG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7SsvvoaZUDJM5j3N3S6a6-vnLs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/47y6cAVYfR2ufqNLLLcVC3Nm.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door dotternetta op 30-06-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Streamen naar een Oneplus One met File Manager + en zijn player geeft dit resultaat: film blijft lopen (geen geluid)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gd9ykkBxhyg1BEizV_cpCcqDcw8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yd8suCSFUZf3LMcwSFJe5FGv.jpg?f=user_large

Streamen naar de Realmi X2 Pro met dezelfde software:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eW7SrAr5thLtDHirzPIVb00iOcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xCjPUzT7oNC83I1QMdhH97Uq.jpg?f=user_large

Streamen via MiXexplorer en dan openen met VLC op de Realmi geeft dit! Film stopt met spelen na een paar minuten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JRbhPudRlU5IYqKEMPgFWBqw2w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lYCz7UAYsPXziCBaouMFAWsf.jpg?f=user_large

Het moet wel aan mijn telefoon liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik denk eerder dat 't aan de bandbreedte van je (WiFi) Access Point ligt. Als jouw telefoon overweg kan met 160Mhz op een 5Ghz Wifi netwerk dan zou je dat soort 'peak's' niet mogen gaan zien. Zelfs met 80Mhz. mag je al geen issues meer hebben dan.

Dus: Hoe is je WiFi netwerk ingedeeld?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Het gekke is dat de film wel goed speelt met een wat minder bekende app (zonder geluid) en de groten (VLC, MX player (met geluid) stoppen met spelen..kan het een codec verhaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dotternetta schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:29:
Het gekke is dat de film wel goed speelt met een wat minder bekende app (zonder geluid) en de groten (VLC, MX player (met geluid) stoppen met spelen..kan het een codec verhaal zijn?
Codec kán, maar de manier van bufferen is ook nog wel een ding.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta

Opgelost

: als ik de film benader via VLC gaat het wel goed. MiX Explorer en File Manager + doen iets vreemds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKZnVpIkWd2cFroqJw8RPnQarsA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jBSkuywS89cqwTs1LErqIXv8.jpg?f=user_large

[ Voor 52% gewijzigd door dotternetta op 30-06-2020 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Je zou nog wat met je settings kunnen spelen, bij gebruik van 2,4GHz wil je (tenzij je ergens in een hutje op de hei woont) geen 40MHz bandbreedte gebruiken, dat werkt alleen maar contraproductief. Daarnaast is een automtisch geselecteerd kanaal ook niet ideaal, gewoon met inSSIDer aan de slag om het minst drukke kanaal te kiezen. Kan je trouwens 2,4GHz niet uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Deze router kiest heel slim zelf een rustige frequentie. Wifi Analyser toont dat ook aan. het is hier trouwens niet druk op de 2.4 band, stuk of 13 netwerken (en 2 op de 5 Ghz). Hutje op de hei...noord Friesland..ik ben blij met mijn bereik zo en 2.4Ghz uit is geen optie, dan werkt hier niets meer (46 devices connected)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Zitten er wel devices op de 5GHz band? En is de Asus het enige apparaat dat voor Wifi zorgt?
dotternetta schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:00:
Deze router kiest heel slim zelf een rustige frequentie.
Over het algemeen valt het "slimme" nogal tegen... En over het algemeen kijkt zo'n apparaat niet naar andere zaken dan Wifi.
Wifi Analyser toont dat ook aan. het is hier trouwens niet druk op de 2.4 band, stuk of 13 netwerken (en 2 op de 5 Ghz). Hutje op de hei...noord Friesland..ik ben blij met mijn bereik zo en 2.4Ghz uit is geen optie, dan werkt hier niets meer (46 devices connected)
Zelfs bij 1 netwerk op de 2,4GHz band waar veel data overheen gaat kan je al tegen problemen aan lopen.

[ Voor 78% gewijzigd door lier op 01-07-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Het streamprobleem ligt niet aan de wifi, probleem is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dotternetta schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:06:
Het streamprobleem ligt niet aan de wifi, probleem is opgelost
Waaraan wel dan? Hingen er vleermuizen voor je smartphone? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Het ligt aan de manier hoe de explore apps de film openen. Opzoeken via VLC geeft geen streaming problemen.
Pagina: 1