"Sign in with apple" gebruiken met app én website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07 19:57
Ik ben eens gaan proberen met de “Sign in with apple” functie. Ik heb hiervoor gekeken met IMDB. In de app op m’n iPhone heb ik hiermee een account aangemaakt. Dat ging zonder problemen.
Nou wil ik op een mac in safari ook met hetzelfde account willen inloggen. Ik kan wel op de “ Sign in with apple” knop drukken, maar dat wordt er geprobeerd een nieuw account aan te maken en dat lukt niet.
Ik krijg een start melding om een account aan te maken, kan met vingerafdruk bevestigen en krijg dan de melding “ configuratie niet voltooid”.
Op de mac in instellingen —> iCloud —> wachtwoord en beveiliging staat bij de apps die je appleid gebruiken alleen de IMDB app.

Vraag is dus nu wat ik verkeerd doe. Het moet toch mogelijk zijn om het account wat je voor de IMDB app gebruikt ook te gebruiken om in te loggen op de IMDB website ?
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Niet doen. Het lijkt heel fijn, maar dit betekend dat je jezelf helemaal vastzet in het Apple ecosysteem. Mocht je over 5-10 jaar afstappen van Apple, dan zitten al je accounts aan Apple gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Deze functie is er nog niet. Sign in with Apple kan alleen met nieuwe accounts.
Dit heeft Craig Federighi bij de WWDC presentatie nog genoemd. Ze zijn nog aan het overwegen bestaande Apple ID’s toe te staan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 10-07 10:44
nelizmastr schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:34:
Deze functie is er nog niet. Sign in with Apple kan alleen met nieuwe accounts.
Dit heeft Craig Federighi bij de WWDC presentatie nog genoemd. Ze zijn nog aan het overwegen bestaande Apple ID’s toe te staan.
De TS heeft een Apple ID account gebruikt om in te loggen bij IMDB op de iPhone, en wil deze nu gebruiken om in te loggen op zijn Mac. Dit zou gewoon prima moeten werken (want zo gebruik ik het zelf voor All Trails).

Domme vraag @blazez maar, gebruik je op allebei de devices wel hetzelfde Apple ID? Want verder zou dit gewoon moeten werken (als het geen bug is bij IMDB).

Mijn work flow is:

1. Ik klik op de 'sign in with Apple' knop
2. Krijg een pop-up waar het apple ID in staat
3. Tik mijn MacOS wachtwoord in
4. Ingelogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Anoniem: 328026 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:10:
Niet doen. Het lijkt heel fijn, maar dit betekend dat je jezelf helemaal vastzet in het Apple ecosysteem. Mocht je over 5-10 jaar afstappen van Apple, dan zitten al je accounts aan Apple gekoppeld.
Bijzondere reactie maar goed. Je apple id is niets meer dan een email adres en ww.

Toegankelijk via elke browser op iCloud.com dus je informatie is ook nog eens verkeerd.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07 19:57
ex87 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:23:
[...]

Domme vraag @blazez maar, gebruik je op allebei de devices wel hetzelfde Apple ID? Want verder zou dit gewoon moeten werken (als het geen bug is bij IMDB).
Ik gebruik inderdaad op beide systemen hetzelfde AppleID. Qua beschreven workflow Doe ik hetzelfde, maar in plaats van m’n wachtwoord doe ik de vinger op de vingerafdruk lezer. Hij geeft geen optie voor kiezen voor het wachtwoord (vingerafdruk werkt overigens op alle andere plekken zonder enig probleem dus ik verwacht niet dat het daar aan ligt).

Edit, nog een toevoeging. Ik merkte net met proberen dat er (nu) in plaats van een nieuwe account bij het inloggen op imdv gevraagd wordt of ik wil inloggen met mijn appleID. zo te zien dus wel een iets andere vraag.
Helaas blijft de " configuratie niet voltooid" wel komen bij het invoeren van de vingerafdruk.
uitloggen/inloggen in de app werkt wel goed. Net ook even de mac compleet herstart om eens te kijken of dat het probleem is. Dt is het dus ook niet.

Edit2: Heel vreemd, maar als ik in het vingerafdruk scherm kies voor "log in met ander appleid" en dan hetzelfde appleid invoer met wachtwoord, dan gaat het wel goed en kan ik inloggen. Eerste keer gaf hij wel eenmelding dat je de browser moest vertrouwen . . .safari die je altijd gebruikt...Heel vaag.
maar als ik dan uitlog en weer probeer in te loggen met vingerafdruk krijg ik weer de melding " configuratie niet voltooid" en inloggen met ander appleid->id en wachtwoord gaat dan wel in 1x goed.
vaag

[ Voor 45% gewijzigd door blazez op 01-07-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 10-07 10:44
Je zou is helemaal kunnen uitloggen? Lijkt alsof er iets niet helemaal lekker zit met je ingelogde sessie op je Mac.
Pagina: 1