Enkele Hdmi poort naar 2 Monitoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevints
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-07 16:30
Goedenavond!

Ik ben al enkele jaren in het bezit van deze Dell Inspiron 15 7000. Nu ben ik enkele maanden geleden op kamers gegaan en heb ik nu door al het thuiswerken het idee gekregen om een bureau te maken met twee monitoren. Nu heeft mijn laptop slechts 1 video output, namelijk een HDMI 2.0 poort. Wanneer ik met een HDMI-splitter zou werken zou het beeld van mijn laptop gedupliceerd worden naar beide monitoren, maar ik wil dat de monitoren extended werken. Is dit mogelijk? Ik heb iets gelezen van een Displayport naar hdmi adapter(?), maar vraag me af hoe dit nou precies werkt. Ik wil het liefste niet werken met een externe graphics kaart of met monitoren die via USB werken (i.v.m. kwaliteits verlies). Ook ben ik benieuwd welke monitoren jullie mij aanraden. Ik game niet op mijn laptop, deze is puur voor kantoorgebruik. 75 hertz of 1440p lijkt me leuk, maar ik weet niet of mijn videokaart (GeForce GTX 1050) dit aankan. Mijn budget voor dit project ligt rond de 350 euro (Twee monitoren + hub/adapter/kabel/magisch doorvoer apparaat).

Beste antwoord (via kevints op 30-06-2020 09:51)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ding heeft USB 3 aansluitingen. Dell heeft hele mooie USB dockjes met meerdere HDMI en dp aansluitingen. Hang je er zo een paar monitoren, plus en keyboard en muis aan. Met een beetje mazzel nog voeding ook.
Voor dual screen gebruik prima. Voor gamen moet je geen high performance verwachten.
Ik werk al jaren zo, gaat echt helemaal dikke prima, zelfs met 4k scherm. Usb3 is echt rap zat voor die datastromen :)

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 29-06-2020 22:56 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:52

rdejongjr

Gnome

Als de laptop maar 1 uitgang heeft, nee, gewoon nee.
Mochten ze al beschikbaar zijn, dan zijn actieve adapters schreeuwend duur en vaak werkt het ook maar matig.
Matrox gaat al snel naar een paar honderd €

hdmi 2.0 naar DP adapter zal rond de 100+ zitten en daisychainen is dan waarschijnlijk niet mogelijk.

Beste optie is een monitor en een laptopstandaard om het ongeveer op gelijke hoogte te krijgen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ding heeft USB 3 aansluitingen. Dell heeft hele mooie USB dockjes met meerdere HDMI en dp aansluitingen. Hang je er zo een paar monitoren, plus en keyboard en muis aan. Met een beetje mazzel nog voeding ook.
Voor dual screen gebruik prima. Voor gamen moet je geen high performance verwachten.
Ik werk al jaren zo, gaat echt helemaal dikke prima, zelfs met 4k scherm. Usb3 is echt rap zat voor die datastromen :)

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 29-06-2020 22:56 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom kijk je niet naar een dockingstation? Die werken daar prima mee en vallen volgens mij binnen je budget? Zie ook https://www.dell.com/nl-n...d/452-bbot/pc-accessoires

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevints
The Eagle schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:54:
Bedankt voor de reactie. Ik heb me hier inderdaad een beetje in verdiept, maar volgens verschillende fora zijn de prestaties zo slecht dat er geen full screen video gekeken kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevints
Outerspace schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:58:
Waarom kijk je niet naar een dockingstation? Die werken daar prima mee en vallen volgens mij binnen je budget? Zie ook https://www.dell.com/nl-n...d/452-bbot/pc-accessoires
Maar deze werken toch ook met Displaylink? Waardoor je redelijk wat prestaties inlevert een ook kwaliteit van video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevints
Of is een externe grafische kaart wel aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

kevints schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:17:
[...]

Maar deze werken toch ook met Displaylink? Waardoor je redelijk wat prestaties inlevert een ook kwaliteit van video
Deze werken afaik ook met DisplayLink, maar van wat ik lees gaf dat vroeger vooral performanceissues en tegenwoordig een stuk minder. Ik heb voorheen ook altijd gewerkt met een dockingstation en daar had ik geen echt last van performanceissues.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevints
Okay bedankt voor de info, dan ga ik dat eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het hangt er vanaf wat je wilt doen. De DisplayLink docking stations hebben een eigen videoprocessor, en die is uitstekend geschikt voor standaard video-gebeuren, maar niet voor spelletjes. Ik heb zelf al heel lang met de Toshiba Dynadocks gewerkt (eerst de USB2 met 1 monitor, daarna de USB3 voor twee monitoren). Werkt gewoon goed.

In je OP zeg je dat je niet wilt gamen, dan is dit gewoon goed te doen. Het enige wat niet werkt met Displaylink zijn die tools als F.Lux.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1