PoE niet actief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-07 09:58
Ik heb een pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus JGS516PE gekocht en ben bezig deze aan te sluiten. Nu merk ik alleen dat de PoE het niet doet. Althans, bij het omstekkeren van de oude naar de nieuwe switch heb ik de lose PoE unit van de AP af gehaald en de netwerkkabel gewoon in de PoE gestoken van deze switch. Als het goed is zou die dan gelijk moeten werken. Maar de PoE lampjes gaan niet branden en heb ook geen power op de AP.

Moet ik de switch hier eerst voor handmatig instellen of wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En welke AP heb je en wat is dat de PoE specificatie van?

https://community.netgear...sue-with-poe/td-p/1243764 vertelt bijvoorbeeld dat Ubiquiti niet ondersteund wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

MAX3400 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:38:
En welke AP heb je en wat is dat de PoE specificatie van?

https://community.netgear...sue-with-poe/td-p/1243764 vertelt bijvoorbeeld dat Ubiquiti niet ondersteund wordt.
Niet alleen Ubiquiti.

De switch ondersteund alleen 802.3af, en geen passieve POE.

Dwz dat het device wat wil connected (de AP) contact moet maken met de switch om power te vragen.

Terwijl bij passieve POE er altijd stroom op de lijn staat.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Oke. Ja ik heb een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm of een model wat daar op lijkt (zou hem ervoor los moeten schroeven).

Betekent dit dus dat ik de switch niet kan gebruiken waarvoor ik hem aangeschaft heb? Ik wilde er namelijk twee of drie ubiquity AP's aan hangen en tzt een keer een camera.

[ Voor 25% gewijzigd door Pont Max op 29-06-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pont Max schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:46:
... of een model wat daar op lijkt
Dit zijn nou niet de informatie-voorzieningen in een topic ;)

Allicht zometeen eventjes goed je merken & types opzoeken (oude facturen?) en dan de startpost eens updaten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Haha, ja ik snap hem. Net even met een schroevendraaier aan de slag geweest aangezien dat ding al bijna 8 jaar tegen de muur geschroefd zit. Wat denk je? Staat er niet op.
Maar, ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het om de pricewatch: Ubiquiti UniFi AP Long Range gaat.

(facturen en mails niet te benaderen aangezien ik twee PC's en drie mailadressen verder ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je hem al acht jaar hebt, ondersteunt hij alleen passive PoE, zie https://help.ui.com/hc/en...i-Supported-PoE-Protocols
All UAP-AC-LRs with a date code of 1634 or board revision 17 and following onessupport 802.3af in addition to 24V passive.
Ondersteuning voor 802.3af is dus toegevoegd in week 34 van 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Ja ik had er toen al zo'n adapter bij gedrukt dus die heb ik niet meer nodig. Zet ik die er weer gewoon tussen. Maar als ik dus een nieuwe AP koop van ubiquity dan werkt die wel gewoon? Anders stuur ik de switch terug. Vandaag pas binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 13:20
Wat voor type kabel heb je gebruikt?
CCA? (copper coated aluminium)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pont Max
Alles vol koper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Pont Max schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:41:
Ja ik had er toen al zo'n adapter bij gedrukt dus die heb ik niet meer nodig. Zet ik die er weer gewoon tussen. Maar als ik dus een nieuwe AP koop van ubiquity dan werkt die wel gewoon? Anders stuur ik de switch terug. Vandaag pas binnen gekregen.
Zoals hierboven reeds staat zijn tegenwoordig alle nieuwe AP's van Ubiquiti compliant met IEEE802.3af/at, waarmee dus ook jouw PoE switch werkt.

Dus ja, koop je nieuwe AP's kun je werken met je gekochte PoE switch.

Wat ook een mogelijkheid is, is om een Unifi US-8-150W / US-16-150W of bijvoorbeeld US-24-250W switch te kopen. Hiervan kunnen de poorten ook op Passive PoE worden gezet waardoor deze weer compatible zijn met je huidige AP's ;) (let op, de US-8-60W kan weer geen Passive PoE ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 29-06-2020 20:47 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Pont Max schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:41:
Maar als ik dus een nieuwe AP koop van ubiquity dan werkt die wel gewoon? Anders stuur ik de switch terug. Vandaag pas binnen gekregen.
Ubiquity? De nieuwe AP's van Ubiquiti werken wel. Let even op het verschil tussen de Lite en de LR. Voor de meeste mensen is de LR een slechtere keuze.
MisteRMeesteR schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:46:
[...]

Wat ook een mogelijkheid is, is om een Unifi US-8-150W / US-16-150W of bijvoorbeeld US-24-250W switch te kopen. Hiervan kunnen de poorten ook op Passive PoE worden gezet waardoor deze weer compatible zijn met je huidige AP's ;) (let op de US-8-60W kan weer geen Passive PoE ;) )
Dat is wel een risico voor als je per ongelijk een ander apparaat op zo'n PoE poort aansluit. De switches van Ubiquiti staan ook niet bekend om hun betrouwbaarheid. Bij Ubiquiti hoef je na een jaar niet meer aan te komen voor garantie. De switch van TS is goedkoper en heeft levengslange garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Ik houd liever mijn switch en koop een andere AP. Hoeft voor mij niet eens ubiquiti te zijn (al heeft die al die jaren zonder ook maar 1 storing goed gewerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GlowMouse schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:49:
[...]
Dat is wel een risico voor als je per ongelijk een ander apparaat op zo'n PoE poort aansluit. De switches van Ubiquiti staan ook niet bekend om hun betrouwbaarheid. Bij Ubiquiti hoef je na een jaar niet meer aan te komen voor garantie. De switch van TS is goedkoper en heeft levengslange garantie.
Ja eens, maar dat was volgens mij de vraag niet? Ik geef enkel maar wat PoE-technische oplossingen voor de TS, even losstaand van alle randzaken en meningen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Pont Max schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:52:
Ik houd liever mijn switch en koop een andere AP. Hoeft voor mij niet eens ubiquiti te zijn (al heeft die al die jaren zonder ook maar 1 storing goed gewerkt).
Vrijwel ieder AP is tegenwoordig compatible met IEEE802.3af/at/bt, sterker nog, ik ken geen vendor waarbij dit niet het geval is, even los van huis, tuin en keukenspul.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Heb m inmiddels weer werkend met de losse PoE adpater. Nu rest mij alleen de vraag nog; heeft het meerwaarde om ook deze AP te vervangen voor een nieuwere versie? (los van het voordeel dat ik hem dan rechtstreeks in de switch kan plaatsen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 13:35
Pont Max schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:37:
Heb m inmiddels weer werkend met de losse PoE adpater. Nu rest mij alleen de vraag nog; heeft het meerwaarde om ook deze AP te vervangen voor een nieuwere versie? (los van het voordeel dat ik hem dan rechtstreeks in de switch kan plaatsen)
Zeker, 5 GHz ondersteuning.
Pagina: 1