Mja, maar ik vraag mij dan toch af wat ze gaan doen aan dit soort externe cosmetische schade.
Het beperkt de werking van de laptop natuurlijk niet, tenzij je het ding natuurlijk als pronkstuk in je woning ging zetten.
Als er verder geen andere reden is om aan te nemen dat er interne schade is, heeft terugbrengen naar de Mediamarkt niet zoveel zin. Dan ligt ie daar een dag of 2, zet iemand em aan, constateert dat de laptop naar behoren werkt, en dat de klep verkleurd is, en gaan ze proberen je em terug te geven.
Nu ben ik een beetje uit het wereldje, maar als de groothandelaren en importeurs van Asus nog hetzelfde ermee omgaan, kan MM als retailer hier ook niets mee, krijgen ze ook niet zomaar een nieuw model.
Het moment dat één van de onderdelen intern te warm wordt, gaat uiteindelijk je scherm er gewoon aan. Of smelt ie misschien wel door het plastic heen. Dán is er reden het ding terug te brengen, zeker als dat binnen een maand is is het waarschijnlijk geen punt.
Ben het er mee eens hoor, de leverancier mag het gaan aantonen hoe het komt als het jouw schuld is, maar er bestaat zeker een grote kans dat je het mag gaan aanvechten als ze het wel op jouw af willen schuiven.
"Lakschade" vind ik overigens wel heel vreemd. Er komt echt geen lak of bijzondere coating aan te pas bij een laptop in deze prijsklasse.
In mijn ervaring is Asus er overigens voor cosmetische schade gevoeliger voor als ze erover horen van de klant dan als je als winkelier ermee terug komt als feedback. Zo hebben we ooit eens een €2200 laptop-tablet hybride verkocht waar de achterkant na warmte ging verkleuren en afbrokkelen. (verkeerde coating op een alu frame ofzo). In dat geval moet de groothandelaar lachen om het probleem en deed niets (3w verder), terwijl de klant van Asus rechtstreeks uiteindelijk wel een vervanging kreeg. (binnen 10 dagen.) Klant kwam (natuurlijk) nooit meer terug, ondanks dat wij er niets aan konden doen verder en er ook kosten aan hadden gemaakt.