Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Master_Egg
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 30-03 15:55

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Mijn één maand oude laptop heeft een verkleuring aan de buitenkant. Ik ben hiermee terug geweest naar de winkel (Mediamarkt). Zij geven aan dat het lakschade is (gebruikersschade). Er zitten verder geen krassen of vervormingen op de plek. Ik vind dit nogal raar dat binnen een maand tijd zulke verkleuringen ontstaan. Er is niets raars met de laptop gebeurd en ik heb deze ook niet schoon gemaakt met een bijtende vloeistof of iets dergelijks.

Hebben jullie wel eens zoiets gezien? Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Thx!

[Voor 44% gewijzigd door Master_Egg op 29-06-2020 17:54. Reden: Foto's toegevoegd]

Alle reacties

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien heeft je vriendin/vrouw/iemand anders in je huishouden hem schoongemaakt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DivxLover
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-06 20:30
Uitgaande van de correctheid van jouw verhaal:

In de eerste zes maanden ná aankoop is het aan de verkopende partij om te bewijzen dat de eindgebruiker de oorzaak is.

Daar wens ik ze bij zo'n onduidelijk geval succes mee...

Nog even een toevoeging van de site van Consuwijzer:
U hebt niet altijd recht op een kosteloze reparatie of een nieuw product. U hebt dit recht alleen als het product niet goed is én u voldoet aan de volgende voorwaarden:
U hebt het product op een normale manier gebruikt.
Het product is niet kapot gegaan of beschadigd geraakt door normale slijtage.
U hebt het product goed onderhouden.
U hebt het product niet zelf kapot gemaakt of beschadigd.
U bij de verkoper klaagt binnen twee maanden nadat u ontdekte dat het product niet goed is.
Denkt de verkoper dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan gelden de volgende regels:
Is het product binnen 6 maanden na aankoop kapot gegaan? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Kan hij dat niet en voldoet u aan bovenstaande voorwaarden? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Kunt u dat niet? Dan moet u de reparatie zelf betalen en hebt u geen recht op een nieuw product.

[Voor 70% gewijzigd door DivxLover op 29-06-2020 18:00]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:55:
Misschien heeft je vriendin/vrouw/iemand anders in je huishouden hem schoongemaakt?
Ik woon alleen dus dat is zeker niet gebeurd 😅

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 07:04
dan precies wat div zegt: geef het terug aan mediamarkt en zeg dat zij moeten bewijzen dat het jouw fout is.
Dit lijkt op vlek van oververhitting / zon op goedkoop plastic, maar dat mag niet bij laptop van 500 euro.

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
DivxLover schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:55:
Uitgaande van de correctheid van jouw verhaal:

In de eerste zes maanden ná aankoop is het aan de verkopende partij om te bewijzen dat de eindgebruiker de oorzaak is.

Daar wens ik ze bij zo'n onduidelijk geval succes mee...
Dat is ook zo. Overigens heb ik er hier op het forum geen belang bij om onwaarheden te spreken. Ik zou graag begrijpen waar deze schade door zou kunnen ontstaan.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Een keer bij zonnig weer gebruikt?

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
99ruud99 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:57:
dan precies wat div zegt: geef het terug aan mediamarkt en zeg dat zij moeten bewijzen dat het jouw fout is.
Dit lijkt op vlek van oververhitting / zon op goedkoop plastic, maar dat mag niet bij laptop van 500 euro.
Ik moest zelf ook meer denken aan oververhitting inderdaad. Alleen dat zou toch niet zomaar mogen ontstaan. Zou er van binnen uit iets over verhit kunnen zijn geraakt? Lijkt mij alleen een beetje raar in een scherm.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 07:04
Dat is niet aan jou om uit te zoeken egg, laat mediamarkt het oplossen.

ps: maak een backup van je data voor je hem inlevert ;)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

99ruud99 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:57:
EUR 500 is absolute low-end laptop, dus binnen die categorie moet je vooral geen overdreven verwachtingen hebben. Dat gezegd, EU richtlijnen zijn helder: je mag verwachten bij normaal gebruik dat een apparaat tenminste twee jaar meegaat.

Soittakaa Paranoid!

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-06 14:04

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, maar ik vraag mij dan toch af wat ze gaan doen aan dit soort externe cosmetische schade.
Het beperkt de werking van de laptop natuurlijk niet, tenzij je het ding natuurlijk als pronkstuk in je woning ging zetten.

Als er verder geen andere reden is om aan te nemen dat er interne schade is, heeft terugbrengen naar de Mediamarkt niet zoveel zin. Dan ligt ie daar een dag of 2, zet iemand em aan, constateert dat de laptop naar behoren werkt, en dat de klep verkleurd is, en gaan ze proberen je em terug te geven.

Nu ben ik een beetje uit het wereldje, maar als de groothandelaren en importeurs van Asus nog hetzelfde ermee omgaan, kan MM als retailer hier ook niets mee, krijgen ze ook niet zomaar een nieuw model.

Het moment dat één van de onderdelen intern te warm wordt, gaat uiteindelijk je scherm er gewoon aan. Of smelt ie misschien wel door het plastic heen. Dán is er reden het ding terug te brengen, zeker als dat binnen een maand is is het waarschijnlijk geen punt.

Ben het er mee eens hoor, de leverancier mag het gaan aantonen hoe het komt als het jouw schuld is, maar er bestaat zeker een grote kans dat je het mag gaan aanvechten als ze het wel op jouw af willen schuiven.

"Lakschade" vind ik overigens wel heel vreemd. Er komt echt geen lak of bijzondere coating aan te pas bij een laptop in deze prijsklasse.

In mijn ervaring is Asus er overigens voor cosmetische schade gevoeliger voor als ze erover horen van de klant dan als je als winkelier ermee terug komt als feedback. Zo hebben we ooit eens een €2200 laptop-tablet hybride verkocht waar de achterkant na warmte ging verkleuren en afbrokkelen. (verkeerde coating op een alu frame ofzo). In dat geval moet de groothandelaar lachen om het probleem en deed niets (3w verder), terwijl de klant van Asus rechtstreeks uiteindelijk wel een vervanging kreeg. (binnen 10 dagen.) Klant kwam (natuurlijk) nooit meer terug, ondanks dat wij er niets aan konden doen verder en er ook kosten aan hadden gemaakt.

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:41
Je zou even kunnen kijken of je een filmpje of foto kan vinden van deze laptop. Als daar uit blijkt dat er onderdelen die warm worden zitten op de plekken die verkleurd zijn, heb je onderbouwing voor jouw verhaal.

Onafhankelijk daarvan moeten zij sowieso aantonen dat dit niet fout was aan de laptop.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True