Beste forumleden, aangezien ik de nieuwe G9 monitor van Samsung in pre-order heb staan wil ik graag mijn huidige systeem hierop aanpassen.
pricewatch: Samsung Odyssey G9 49" Wit
Over het samengestelde systeem ben ik redelijk tevreden (op/aanmerkingen uiteraard welkom) maar over de videokaart ben ik nog niet helemaal zeker.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel momenteel regelmatig GTA5 en wil in de toekomst ook de wat nieuwere spellen gaan spelen zoals Ghost Recon of misschien RDR2 en een racegame zoals forza horizon 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit nu al over de 2.000,- en verwacht niet dat ik er nog meer aan uit wil geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen mijn Samsung SSD 860 EVO schijf van 1TB + een oudere WD schijf.
Misschien dat ik mijn huidige voeding kan meenemen.
pricewatch: Corsair VX550W
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
De Ryzen 3600 kom ik overal tegen en schijnt het erg goed te doen, het moederbord en geheugen (16GB) lijken mij hier prima op aan te sluiten.
Aangezien de nieuwe monitor met z'n resolutie van 5120x1440 vrij hoog is zou ik graag wat advies willen vragen. De kaart die ik nu heb gekozen is de meest snelle (een ook vrijwel de duurste) maar ik ben benieuwd of ik met een minder snelle/dure kaart (bv RTX 2070?) ook uit de voeten kan met het spelen van deze spellen. Ik zou dan niet graag onder de 60fps willen komen ivm het vloeiend kunnen blijven spelen. Ik weet dat er 'binnenkort' nieuwe GPU's uit zullen komen maar om daarop te wachten duurt me te lang.
Heb er een 660W voeding bij gezet maar misschien zou ik mijn huidige kunnen blijven gebruiken.
De watergekoelde CPU koeler kwam ik toevallig tegen en vind ik er eigenlijk wel mooi bij staan.
Op- of aanmerkingen over het hele systeem hoor ik graag!
pricewatch: Samsung Odyssey G9 49" Wit
Over het samengestelde systeem ben ik redelijk tevreden (op/aanmerkingen uiteraard welkom) maar over de videokaart ben ik nog niet helemaal zeker.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel momenteel regelmatig GTA5 en wil in de toekomst ook de wat nieuwere spellen gaan spelen zoals Ghost Recon of misschien RDR2 en een racegame zoals forza horizon 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit nu al over de 2.000,- en verwacht niet dat ik er nog meer aan uit wil geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen mijn Samsung SSD 860 EVO schijf van 1TB + een oudere WD schijf.
Misschien dat ik mijn huidige voeding kan meenemen.
pricewatch: Corsair VX550W
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Plus Max | € 104,05 | € 104,05 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio | € 1.314,10 | € 1.314,10 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Dark Tempered Glass | € 105,75 | € 105,75 |
1 | Waterkoeling | Fractal Design Celsius S36 Blackout | € 118,- | € 118,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D30BESBK | € 123,02 | € 123,02 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 116,- | € 116,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.045,92 |
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
De Ryzen 3600 kom ik overal tegen en schijnt het erg goed te doen, het moederbord en geheugen (16GB) lijken mij hier prima op aan te sluiten.
Aangezien de nieuwe monitor met z'n resolutie van 5120x1440 vrij hoog is zou ik graag wat advies willen vragen. De kaart die ik nu heb gekozen is de meest snelle (een ook vrijwel de duurste) maar ik ben benieuwd of ik met een minder snelle/dure kaart (bv RTX 2070?) ook uit de voeten kan met het spelen van deze spellen. Ik zou dan niet graag onder de 60fps willen komen ivm het vloeiend kunnen blijven spelen. Ik weet dat er 'binnenkort' nieuwe GPU's uit zullen komen maar om daarop te wachten duurt me te lang.
Heb er een 660W voeding bij gezet maar misschien zou ik mijn huidige kunnen blijven gebruiken.
De watergekoelde CPU koeler kwam ik toevallig tegen en vind ik er eigenlijk wel mooi bij staan.
Op- of aanmerkingen over het hele systeem hoor ik graag!