Ik heb vanaf mijn hobbykamer een internetkabel lopen (plus minus 25 meter) naar de huiskamer voor
mijn Smart TV / Ziggo Next box etc.
Ik denk dat het een Cat5 kabel is, de connectoren zijn aangesloten als T568B.
Tot op heden had ik geen problemen met bv Netflix en nu ook nog niet, maar toen ik gisteren op Ziggo Movies
op een 4k Film klikte kreeg ik een melding "Internetsnelheid niet voldoende voor Ultra HD"
Bij een test met een laptop bedraad kwam ik niet hoger dan 130mbs. (in mijn hobbykamer meet ik
250mb/s wat overeenstemt met mijn abonnement.
Ik heb voor de zekerheid de connectoren gecontroleerd maar die waren goed aangesloten.
Moet ik een nieuwe Cat6A aanleggen? of had ik met de Cat5 kabel ook gewoon in de huiskamer
250 mb/s moeten halen?
mijn Smart TV / Ziggo Next box etc.
Ik denk dat het een Cat5 kabel is, de connectoren zijn aangesloten als T568B.
Tot op heden had ik geen problemen met bv Netflix en nu ook nog niet, maar toen ik gisteren op Ziggo Movies
op een 4k Film klikte kreeg ik een melding "Internetsnelheid niet voldoende voor Ultra HD"
Bij een test met een laptop bedraad kwam ik niet hoger dan 130mbs. (in mijn hobbykamer meet ik
250mb/s wat overeenstemt met mijn abonnement.
Ik heb voor de zekerheid de connectoren gecontroleerd maar die waren goed aangesloten.
Moet ik een nieuwe Cat6A aanleggen? of had ik met de Cat5 kabel ook gewoon in de huiskamer
250 mb/s moeten halen?