He,
Ik was wel toe aan een nieuw systeem, dus de onderdelen voor de BBG mei 2020 gaming desktop gekocht.
Probleem: Het systeem niet op. De fans van processor, kast, voeding en grafische kaart gaan aan, maar toetsenbord en beeldscherm krijgen geen signaal.
Waarschijnlijke oorzaak: Er is dus ergens iets verkeerd aangesloten denk ik, want ik lees overal dat kapotte onderdelen heel zeldzaam zijn.
Wat heb ik al gedaan:
Hier nog een paar foto's:
:strip_exif()/f/image/lc2UuRxNKvlmsaUeYIQkpb1K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zbNlecbl2YX0bpdXLDaKl7XZ.jpg?f=fotoalbum_large)
p.s. @mitsumark ik heb de vraag hierheen verhuisd.
Ik was wel toe aan een nieuw systeem, dus de onderdelen voor de BBG mei 2020 gaming desktop gekocht.
Probleem: Het systeem niet op. De fans van processor, kast, voeding en grafische kaart gaan aan, maar toetsenbord en beeldscherm krijgen geen signaal.
Waarschijnlijke oorzaak: Er is dus ergens iets verkeerd aangesloten denk ik, want ik lees overal dat kapotte onderdelen heel zeldzaam zijn.
Wat heb ik al gedaan:
- Ja, ik heb de FAQ gelezen en de tips daar doorgewerkt.
- Ik heb de boel teruggebouwd tot een minimaal systeem, dus alle niet noodzakelijke kabeltjes en apparaten er uit. (grafische kaart er uit en gebruik maken van moederboard-ingebouwde grafische kaart, USB-kabels er uit, harde schijf er uit)
- Ik heb alles uit elkaar geschroefd en nog eens in elkaar gezet. Dan zie je dat alle pinnetjes op de processor recht staan en er 6 voetjes onder het moederboard op de goede plek staan.
- dingen die er wel in zitten: stroom van voeding naar moederboard 2x, DDR ram, processor, cpu-fan, aan-uitknop
Hier nog een paar foto's:
:strip_exif()/f/image/lc2UuRxNKvlmsaUeYIQkpb1K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zbNlecbl2YX0bpdXLDaKl7XZ.jpg?f=fotoalbum_large)
p.s. @mitsumark ik heb de vraag hierheen verhuisd.