Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

BBG mei 2020 systeem werkt niet. Wat doe ik verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

• Jlukkezen
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 29-06-2020
He,

Ik was wel toe aan een nieuw systeem, dus de onderdelen voor de BBG mei 2020 gaming desktop gekocht.

Probleem: Het systeem niet op. De fans van processor, kast, voeding en grafische kaart gaan aan, maar toetsenbord en beeldscherm krijgen geen signaal.

Waarschijnlijke oorzaak: Er is dus ergens iets verkeerd aangesloten denk ik, want ik lees overal dat kapotte onderdelen heel zeldzaam zijn.

Wat heb ik al gedaan:
  • Ja, ik heb de FAQ gelezen en de tips daar doorgewerkt.
  • Ik heb de boel teruggebouwd tot een minimaal systeem, dus alle niet noodzakelijke kabeltjes en apparaten er uit. (grafische kaart er uit en gebruik maken van moederboard-ingebouwde grafische kaart, USB-kabels er uit, harde schijf er uit)
  • Ik heb alles uit elkaar geschroefd en nog eens in elkaar gezet. Dan zie je dat alle pinnetjes op de processor recht staan en er 6 voetjes onder het moederboard op de goede plek staan.
  • dingen die er wel in zitten: stroom van voeding naar moederboard 2x, DDR ram, processor, cpu-fan, aan-uitknop
Wat kan ik nog meer doen? Heel veel dank alvast.

Hier nog een paar foto's:

p.s. @mitsumark ik heb de vraag hierheen verhuisd.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Die CPU heeft geen iGPU dus je gaat op deze manier nooit beeld krijgen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:59
Waar is de videokaart?

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:06

Cyphax

Moderator NOS
Dat is het Mainstreamsysteem van mei zo te zien, sans inderdaad de videokaart. :)

Mocht je die foto's toevallig hebben gemaakt met minimale componenten, hou er dan rekening mee dat je ook met een videokaart in het systeem niet die aansluitingen op het moederbord gebruikt voor de monitor.

[Voor 26% gewijzigd door Cyphax op 29-06-2020 14:40]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:30
Inderdaad - de videokaart moet er hier wel in want die is onderdeel van de minimale onderdelen.

Voor de rest zie ik zo 123 geen problemen in je foto. GPU er weer in, scherm daarop aansluiten en niet waar hij nu zit en weer testen.

Ik zie echter dat je een VGA kabel gebruikt dus ik heb het idee dat je die altijd op deze aansluiting had? Een 5600XT heeft geen VGA out. Je zult dus ook een andere kabel moeten gebruiken. Dat zou verklaren waarom je geen beeld had/hebt.

[Voor 5% gewijzigd door Intelligo op 29-06-2020 14:55]

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Andere tip; niet je PC in elkaar schroeven op de vloerbedekking; ESD-technisch zeeeer onhandig ;)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ArranChace
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 01-05 12:58
Ermm, als ik de videokaart link (X5700 Phantom Gaming) zie heeft die alleen HDMI aansluitingen, als ik zijn monitor connector zie is dat nog een oud type 24pins RGB connector (meende die iig 24 pins was)

Weet niet welk scherm hij heeft, en of deze HDMI aansluiting heeft en voor minimale test de oude wilde proberen.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

• Jlukkezen
Ha!

Veel dank. Door de opmerkingen ben ik nog eens goed stapje voor stapje gaan kijken.

Ik krijg wel beeld als ik alleen de harde schijf er uit haal. Ik blijk de verkeerde te hebben besteld en die is niet compatibel met het moederboard.

Ik heb een Kingston A400 met 480gb besteld, maar niet die met SATA (link), maar die met M.2 (link). Omdat het moederboard ook een M2 aansluiting heeft dacht ik 'meh' het zal wel, maar het zal dus niet. Het moederboard ondersteunt wel M2-harde schijven, maar deze dus niet.

Ik ga eens kijken of ik de verpakking nog heb en ga hem ruilen. Case closed (hoop ik).

Veel dank,

Jasper

p.s. uiteraard heb ik de boel op een houten tafel in elkaar geschroefd
p.p.s. mijn monitor heeft beide soorten aansluitingen, de vga was voor de gefaalde test

• pporrio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:37
@Jlukkezen Volgens mij ondersteunt M.2 slot op het moederbord zowel PCIe Gen3 x4 als SATA-600. Dus die Kingston M.2 SSD (SATA-600) zou volgens mij gewoon moeten werken.

Heb je de SSD goed in het slot geplaatst? Je zult niet de eerste zijn, waarbij hij slecht contact maakt en daardoor niet werkt.

EDIT: Ik lees ook verhalen op Internet over dit moederbord en problemen met M.2 SSD's die niet worden herkend. Soms helpt een BIOS update, maar niet in alle gevallen.

En anders SSD omruilen voor eentje met een SATA interface.

[Voor 27% gewijzigd door pporrio op 29-06-2020 16:28]

Mijn platencollectie

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:10

br00ky

Moderator Harde Waren
MAX3400 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:59:
Andere tip; niet je PC in elkaar schroeven op de vloerbedekking; ESD-technisch zeeeer onhandig ;)
offtopic:
Na het zien van dit filmpje die iemand gisteren in een topic linkte breng ik dit soort uitspraken met minder overtuiging ;).

• Jlukkezen
pporrio schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:22:
@Jlukkezen Volgens mij ondersteunt M.2 slot op het moederbord zowel PCIe Gen3 x4 als SATA-600. Dus die Kingston M.2 SSD (SATA-600) zou volgens mij gewoon moeten werken.

Heb je de SSD goed in het slot geplaatst? Je zult niet de eerste zijn, waarbij hij slecht contact maakt en daardoor niet werkt.

EDIT: Ik lees ook verhalen op Internet over dit moederbord en problemen met M.2 SSD's die niet worden herkend. Soms helpt een BIOS update, maar niet in alle gevallen.

En anders SSD omruilen voor eentje met een SATA interface.
Ja, ik ruil gewoon om.

Volgens de website van de fabrikant wordt deze Kingston niet ondersteund
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True