Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

4g router/mifi en inkomende SMS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• flyingdutchboy
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19-06 12:57
Mijn vraag
Ik ben van plan enkele weken op een vakantie adres in Europa te werken in plaats van thuis (het is toch corona tijd). Daar heb ik geen WIFI en overweeg een 4g MiFI router aan te schaffen.
Mijn bedrijf zei dat dit geen probleem is en dat ik 4G daarvoor mag gebruiken (zakelijk abonnement)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben voornemens een TP-LINK M7350 aan te schaffen (sta open uiteraard voor alternatieve oplossingen van ongeveer hetzelfde prijs niveau) de SIM kaart haal ik dan uit mijn telefoon en stop dan in de modem. Mijn vraag is nu of zo''n modem ook inkomende SMS aan kan. Bij inloggen (IIG altijd via VPN) moet ik vanwege de 2FA een pincode ingeven die per SMS verzonden wordt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgelezen maar kon niets vinden

Beste antwoord (via flyingdutchboy op 29-06-2020 14:43)

• Remi
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20-06 18:17

Remi

Moo!

Of maak van je smartphone een hotspot. Heb je geen problemen met SMS en je hoeft geen mifi router te kopen.

Een mifi router met SMS support ken ik niet.

Alle reacties

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:43
Kun je niet een aparte datasim aanvragen via je werk. Dan blijf je ook telefonisch bereikbaar

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 20-06 18:17

Remi

Moo!

Of maak van je smartphone een hotspot. Heb je geen problemen met SMS en je hoeft geen mifi router te kopen.

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:13

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Remi schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:06:

Die dingen van Huawei en Alcatel kunnen gewoon SMS versturen en ontvangen, hoor. Hebben zelfs een indicator op het ingebouwde schermpje hiervoor.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:48

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Meeste mifi routers kunnen gewoon SMSsen, al dan niet via een webgui of de bijbehorende software

Maar is een 2e sim niet makkelijker? Dan gebruik je die voor data en kun je de bestaande laten voor wat het is.

Alternatief: Heeft je wg geen andere 2FA mogelijkheid? Vaak kun je naast SMS ook met bv een token werken (iig bij bv Fortigate).

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-06 15:09

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Gewoon je telefoon als hotspot gebruiken is vele malen makkelijker. :) En mobieler omdat je laptop en telefoon een accu hebben.. dus je kunt zo even naar buiten lopen of op een terrasje gaan zitten.

[Voor 47% gewijzigd door Falcon op 29-06-2020 14:32]

"You never come second by putting other people first"

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 05:17
Ja, die routers kunnen sms ontvangen en verzenden. In de mobiele app die er voor is (merkafhankelijk natuurlijk), en altijd in de webinterface.

Maar waarom zou je dat doen. Gewoon de hotspot op je telefoon aanzetten en gaan, zo'n Mifi router voegt weinig tot niets toe.

Woont in Helsinki

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Tja, zo'n MiFi router heeft vaak een wat betere dekking dan je telefoon. Plus dat je batterij van je telefoon leegloopt bij tethering...

Dus dat het niks toevoegt vind ik iets te kort door de bocht..

Ik zou gewoon een datasim aanvragen op je werk..

• flyingdutchboy
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19-06 12:57
Dank jullie wel. Telefoon als hotspot gebruiken werkt. Ik wist dit niet dat dit zo makkelijk was. Mijn laptop ligt de hele dag aan de stroom, dat lijkt me voor mijn telefoon ook geen probleem.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True