Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Veiling frequentie, kop dekt lading niet

Pagina: 1
Acties:

• Keypunchie
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
nieuws: Nederlandse 5g-frequentieveiling is van start gegaan

@Xtuv
Bij de veiling gaat frequentieruimte in de 700, 1400 en 2100MHz-banden onder de hamer. De veiling is technologieneutraal; deelnemers kunnen zelf kiezen waarvoor ze de frequenties inzetten. Het is mogelijk om de banden in te zetten voor 3g, 4g en 5g
Misschien snap ik het niet, maar dit is dan toch domweg een 'frequentieveiling' en juist expiciet *niet* een 5G veiling?

Ik snap wel dat 5G wat meer de aandacht trekt, maar het lijkt me feitelijk gesproken onjuist... en dat zegt het artikel zelf.

Als er nou nog een 'nieuwe' frequentieband was meegegaan (mmWave of 3,5 Ghz)... maar dat is dus niet zo.

[Voor 7% gewijzigd door Keypunchie op 29-06-2020 13:23]

• Xtuv
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 21:37

Xtuv

Redacteur
@Keypunchie Technisch gezien zijn die frequenties voor van alles in te zetten. In de volksmond wordt dit een 5g-frequentieveiling genoemd en dat is het in de praktijk ook, omdat dit nu de frequenties zijn die providers voorlopig kunnen inzetten voor 5g.

• Keypunchie
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Ok, een inhoudelijke vervolgvraag. Maar hun oude frequenties, mogen ze die dan niet inzetten voor 5G?
Want dat heeft T-mobile dacht ik toch juist wel gedaan?

Ik snap denk ik gewoon niet wat er zo '5G' is aan deze veiling.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True