Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• remcost
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 30-06-2020
Onze zoons speelden samen op 1 playstation, nu heeft een van de twee zelf een aangeschaft, hoe kan hij nu gewoon ook spelen tegelijkertijd met zijn broer (verschillende games), is hier een oplossing voor?

• remcost
Gaat erom dat de software allemaal op de eerste playstation 4 staat.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op de "oude" Playstation hebben ze toch allebei een eigen profiel? Dan het ene profiel nu op de nieuwe Playstation registreren en dan kunnen ze toch tegen / met elkaar spelen?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Utoka
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
Volgens mij moet je het account waar alle "software" mee is aangeschaft als primary account zetten op beide playstations. Daarna kunnen ze gewoon met hun eigen account gebruik maken van PS plus en de games.

https://manuals.playstati.../settings/activation.html (dit is hoe je dat doet)

• remcost
Je kunt dat account op beide playstations primair maken? Hij geeft hier aan dat hij dan op de andere gedeactiveerd wordt als primair account.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:53
Utoka schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:15:
Volgens mij moet je het account waar alle "software" mee is aangeschaft als primary account zetten op beide playstations. Daarna kunnen ze gewoon met hun eigen account gebruik maken van PS plus en de games.

https://manuals.playstati.../settings/activation.html (dit is hoe je dat doet)
Nee je kan maar één PS4 als primary instellen.

Als je het als volgt instelt kan je gewoon games van elkaar spelen op het eigen account:

PS4 A PS4 B
Speelt op account A Speelt op account B
Account B als primary Account A als primary

• remcost
Super bedankt voor de snelle reactie we gaan het proberen.

Is er ook een mogelijkheid dat de games worden gesplitst over de twee playstations?

• wardjj
remcost schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:23:
Super bedankt voor de snelle reactie we gaan het proberen.

Is er ook een mogelijkheid dat de games worden gesplitst over de twee playstations?
Wat bedoel je met splitsen?

In de situatie die ik hierboven uitleg kan je in ieder geval games van account A die je nu speelt op PS4 A, ook op account B op PS4 B spelen, zelfs tegelijkertijd online.

• remcost
De oudste zoon wil graag dat hij zijn primaire account zelf heeft om aanschaffen te doen, hij wil niet dat zijn broertje op zijn primaire account zit.

Ik heb hier bonje, ze zeggen dat ik het niet begrijp en zo, dacht ga het de kenners eens vragen en hoop dat ik de aangeschafte games van de jongste over kan zetten van de andere playstation, ze spelen namelijk allebei verschillende games maar die zijn allemaal aan de eerste playstation gekoppeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wardjj
remcost schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:33:
De oudste zoon wil graag dat hij zijn primaire account zelf heeft om aanschaffen te doen, hij wil niet dat zijn broertje op zijn primaire account zit.

Ik heb hier bonje, ze zeggen dat ik het niet begrijp en zo, dacht ga het de kenners eens vragen en hoop dat ik de aangeschafte games van de jongste over kan zetten van de andere playstation, ze spelen namelijk allebei verschillende games maar die zijn allemaal aan de eerste playstation gekoppeld.
Nouja als je de games ook wilt spelen op die tweede PS4, maar dan op een ander account is de enige optie om de PS4's als elkaar primary in te stellen.

Zo doen wij het hier in de vriendengroep al jaren zodat je niet elke game á EUR60,- tweemaal hoeft te kopen. ;)

• remcost
Dat gaan de jongens waarschijnlijk pas begrijpen als ze alle games zelf moeten gaan betalen ;-)

Maar de games zijn niet over te dragen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:13

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

remcost schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:39:
Dat gaan de jongens waarschijnlijk pas begrijpen als ze alle games zelf moeten gaan betalen ;-)

Maar de games zijn niet over te dragen?
De games kan je dan op beide Playstations spelen :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:22
Misschien goed om te weten, dat het er verschil zit tussen account gebruiken en het als primair op een console instellen. Je oudste zoon kan gewoon op zijn account blijven spelen en games kopen, ook al is dat account dan als primair op de andere PS4 ingesteld.

En jongere zoon kan gewoon steeds op 'zijn' ps4 inloggen met zijn eigen account maar vervolgens wel ook de spellen die op het account staan van je oudere zoon.

• remcost
Hebben ze dan wel allebei playstation plus nodig of kun je dan ook met 1 playstation plus toe?

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:22
remcost schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:51:
Hebben ze dan wel allebei playstation plus nodig of kun je dan ook met 1 playstation plus toe?
Nee hebben niet beide plus nodig, je kan dan ook met 1 PS+ abonnement alles blijven gebruiken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remcost
Super bedankt allemaal voor het opvijzelen van mijn kennis! kan de jongens niet meer bijhouden....Ik ga ze proberen te overtuigen dat ze het op de door jullie voorgestelde manier moeten doen en dat er voor de oudste geen nadeel is.

Fijne dag verder!

• Ikkz
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 17-07-2020
Dag allen, even mee gelezen.
Zit hier met een soortgelijk probleem maar de oplossing is mij niet geheel duidelijk.

Mijn zoon en ik speelde samen op 1 PS4.
Hij heeft nu zelf een PS4 en wil graag weer gebruik maken van zijn eigen games en savegames. Hoe kan dit zonder al te veel “gedoe”

Acties:
  • +1Henk 'm!
Let even op allemaal: je stelt geen account in als primair, maar een console.

https://manuals.playstati.../settings/activation.html

• Gridje67
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 04-05 12:02
Als je 2 ps4 hebt, 1 ps plus abonnement , kan je dan gelijktijdig online gamen? Niet met elkaar en ook niet dezelfde spellen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True