Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcost
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-06-2020
Onze zoons speelden samen op 1 playstation, nu heeft een van de twee zelf een aangeschaft, hoe kan hij nu gewoon ook spelen tegelijkertijd met zijn broer (verschillende games), is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcost
Gaat erom dat de software allemaal op de eerste playstation 4 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op de "oude" Playstation hebben ze toch allebei een eigen profiel? Dan het ene profiel nu op de nieuwe Playstation registreren en dan kunnen ze toch tegen / met elkaar spelen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:05
Volgens mij moet je het account waar alle "software" mee is aangeschaft als primary account zetten op beide playstations. Daarna kunnen ze gewoon met hun eigen account gebruik maken van PS plus en de games.

https://manuals.playstati.../settings/activation.html (dit is hoe je dat doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcost
Je kunt dat account op beide playstations primair maken? Hij geeft hier aan dat hij dan op de andere gedeactiveerd wordt als primair account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:07
Utoka schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:15:
Volgens mij moet je het account waar alle "software" mee is aangeschaft als primary account zetten op beide playstations. Daarna kunnen ze gewoon met hun eigen account gebruik maken van PS plus en de games.

https://manuals.playstati.../settings/activation.html (dit is hoe je dat doet)
Nee je kan maar één PS4 als primary instellen.

Als je het als volgt instelt kan je gewoon games van elkaar spelen op het eigen account:

PS4 A PS4 B
Speelt op account A Speelt op account B
Account B als primary Account A als primary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcost
Super bedankt voor de snelle reactie we gaan het proberen.

Is er ook een mogelijkheid dat de games worden gesplitst over de twee playstations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
remcost schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:23:
Super bedankt voor de snelle reactie we gaan het proberen.

Is er ook een mogelijkheid dat de games worden gesplitst over de twee playstations?
Wat bedoel je met splitsen?

In de situatie die ik hierboven uitleg kan je in ieder geval games van account A die je nu speelt op PS4 A, ook op account B op PS4 B spelen, zelfs tegelijkertijd online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcost
De oudste zoon wil graag dat hij zijn primaire account zelf heeft om aanschaffen te doen, hij wil niet dat zijn broertje op zijn primaire account zit.

Ik heb hier bonje, ze zeggen dat ik het niet begrijp en zo, dacht ga het de kenners eens vragen en hoop dat ik de aangeschafte games van de jongste over kan zetten van de andere playstation, ze spelen namelijk allebei verschillende games maar die zijn allemaal aan de eerste playstation gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
remcost schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:33:
De oudste zoon wil graag dat hij zijn primaire account zelf heeft om aanschaffen te doen, hij wil niet dat zijn broertje op zijn primaire account zit.

Ik heb hier bonje, ze zeggen dat ik het niet begrijp en zo, dacht ga het de kenners eens vragen en hoop dat ik de aangeschafte games van de jongste over kan zetten van de andere playstation, ze spelen namelijk allebei verschillende games maar die zijn allemaal aan de eerste playstation gekoppeld.
Nouja als je de games ook wilt spelen op die tweede PS4, maar dan op een ander account is de enige optie om de PS4's als elkaar primary in te stellen.

Zo doen wij het hier in de vriendengroep al jaren zodat je niet elke game á EUR60,- tweemaal hoeft te kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcost
Dat gaan de jongens waarschijnlijk pas begrijpen als ze alle games zelf moeten gaan betalen ;-)

Maar de games zijn niet over te dragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

remcost schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:39:
Dat gaan de jongens waarschijnlijk pas begrijpen als ze alle games zelf moeten gaan betalen ;-)

Maar de games zijn niet over te dragen?
De games kan je dan op beide Playstations spelen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Misschien goed om te weten, dat het er verschil zit tussen account gebruiken en het als primair op een console instellen. Je oudste zoon kan gewoon op zijn account blijven spelen en games kopen, ook al is dat account dan als primair op de andere PS4 ingesteld.

En jongere zoon kan gewoon steeds op 'zijn' ps4 inloggen met zijn eigen account maar vervolgens wel ook de spellen die op het account staan van je oudere zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcost
Hebben ze dan wel allebei playstation plus nodig of kun je dan ook met 1 playstation plus toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
remcost schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:51:
Hebben ze dan wel allebei playstation plus nodig of kun je dan ook met 1 playstation plus toe?
Nee hebben niet beide plus nodig, je kan dan ook met 1 PS+ abonnement alles blijven gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcost
Super bedankt allemaal voor het opvijzelen van mijn kennis! kan de jongens niet meer bijhouden....Ik ga ze proberen te overtuigen dat ze het op de door jullie voorgestelde manier moeten doen en dat er voor de oudste geen nadeel is.

Fijne dag verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkz
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-07-2020
Dag allen, even mee gelezen.
Zit hier met een soortgelijk probleem maar de oplossing is mij niet geheel duidelijk.

Mijn zoon en ik speelde samen op 1 PS4.
Hij heeft nu zelf een PS4 en wil graag weer gebruik maken van zijn eigen games en savegames. Hoe kan dit zonder al te veel “gedoe”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Let even op allemaal: je stelt geen account in als primair, maar een console.

https://manuals.playstati.../settings/activation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gridje67
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09-2022
Als je 2 ps4 hebt, 1 ps plus abonnement , kan je dan gelijktijdig online gamen? Niet met elkaar en ook niet dezelfde spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChantalRowena
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-11-2021
Hallo ik was aan het zoeken naar een oplossing voor bovenstaande, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik heb namelijk een familie-account ooit gemaakt.

Mijn zoon speelt al vanaf begin op mijn account (hoofd) en zn zusje als gebruiker eronder ook. Nu een tweede PS4 erbij en dan begint de ellende...

Ik ben nu zover dat ik dat familiebeheer eraf wil hebben, want wat ik ook doe, mijn jongste dochter kan geen enkel spel spelen, terwijl ik alles op TOESTAAN heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel070
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-03 19:39
Fuwor schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:20:
[...]

Nee je kan maar één PS4 als primary instellen.

Als je het als volgt instelt kan je gewoon games van elkaar spelen op het eigen account:

PS4 A PS4 B
Speelt op account A Speelt op account B
Account B als primary Account A als primary
Om het wat ingewikkelder te maken. Houd er rekening mee dat je naast een PSN-account ook vaak een game account hebt voor bijvoorbeeld EA Sports (fifa) en Fortnite. Deze accounts zijn hard gekoppeld aan je huidige PSN-account en niet zonder consequenties over te zetten (als het al mogelijk is) naar een ander PSN-account. Als het al mogelijk is, verlies je je voortgang en aankopen. Dus als op Account A EA Sports Fifa is gespeeld en een heel FUT-team is opgebouwd, kun je het EA Sports account niet zonder consequenties overzetten naar Account B. Je begint dan opnieuw met opbouwen van je team. Of in geval van Fortnite ben je je voortgang en aankopen kwijt. Maw overzetten van een specifiek game-account naar ander PSN-account wordt sterk ontmoedigd. Iets om rekening mee te houden (en waar ik dus te laat achter kwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:00
Mensen,

Ik heb een vraagje. De zoons van mijn vriendin krijgen vandaag hun PS5 binnen. Ze willen graag ook mijn games kunnen spelen op hun console. Nu weet ik wel dat je je account kunt delen, maar ik wil eigenlijk dat mijn PS5 de primaire console blijft. Als ik e.e.a. lees erover zie ik dat ik op mijn account zou moeten inloggen op hun PS5, dan wordt hun PS5 primair met mijn account en dan moet ik thuis weer inloggen op mijn account maar mijn PS5 is dan niet meer primair.

Zij willen bijvoorbeeld Fifa 2023 downloaden via mijn account, en deze daarna spelen op hun eigen account. Dat kan toch alleen als hun PS5 dan primair is? Ik heb zelf niet meerdere accounts op mijn PS5, dus ik gebruik alleen mijn eigen account. Ik kan dan gewoon mijn eigen games spelen, zonder dat hun PS5 online is toch? En hoe zit het met aankopen (mijn cc zit eraan gekoppeld)? Stel, we doen het zoals bovenstaand en hun PS5 is dan primair. Als ik dan thuis zit en ik wil een spel kopen, dan kan dat toch gewoon?

Zijn er nog meer nadelen voor mij als eigenaar van het account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
@Cyrax0508 Ik weet het niet zeker, maar als jouw creditcard eraan gekoppeld zit kunnen zij vanaf jouw account ook eenvoudig aankopen doen. Dus wel handig om daar even goede afspraken over te maken. ;)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Raem schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:05:
@Cyrax0508 Ik weet het niet zeker, maar als jouw creditcard eraan gekoppeld zit kunnen zij vanaf jouw account ook eenvoudig aankopen doen. Dus wel handig om daar even goede afspraken over te maken. ;)
Daar maak ik me geen zorgen over :+ Dat durven ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:28
Jij zult ook een probleem hebben als je offline bent, je mag dan namelijk jouw games niet spelen. Zij zullen geen probleem hebben als hun PlayStation offline gaat, bij de primaire console zijn de gekochte games (voor een tijdje) beschikbaar.

Het kan ook zijn dat je minder makkelijk of niet downloads van games kan starten via de app/de website, maar dat weet ik niet zeker.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
psych schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:48:
Jij zult ook een probleem hebben als je offline bent, je mag dan namelijk jouw games niet spelen. Zij zullen geen probleem hebben als hun PlayStation offline gaat, bij de primaire console zijn de gekochte games (voor een tijdje) beschikbaar.

Het kan ook zijn dat je minder makkelijk of niet downloads van games kan starten via de app/de website, maar dat weet ik niet zeker.
Aah zo. Hoe bedoel je tijdelijk? Als ik games heb gekocht via de store en ik heb 2 maanden geen internet, kan ik die games dan niet spelen na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:28
Zo lang ben ik nooit offline geweest dus ik weet het niet zeker ;)

Iets van een week offline heb ik volgens mij wel gezien (zonder problemen met licentie op primaire console)

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
psych schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:45:
Zo lang ben ik nooit offline geweest dus ik weet het niet zeker ;)

Iets van een week offline heb ik volgens mij wel gezien (zonder problemen met licentie op primaire console)
Thnx voor de info.

Ik wil dat mijn console primary blijft. Zij willen mijn Fifa 2023 kunnen spelen op hun account, dus op hun PS5 moet dan mijn account en hun account(s) staan. Dan moet die dan ook primary zijn volgens mij toch? Degene met meerdere accounts, die moet primary zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:14
@Cyrax0508 jouw wens en wat zij willen gaat hem niet worden. Sneller oplossing is fifa voor ze kopen, dan heb je voor jezelf ook geen gedonder.
Als je jouw perks voor hen beschikbaar wilt maken op hun accounts, dan moet je jouw account op hun ps5 zetten in die ps5 primair maken voor jouw account.
Jij kunt thuis overal bij zolang je online bent, maar dat is niet wat jij wilt en dat vind ik zelf overigens begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Cyrax0508 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:34:
[...]

Thnx voor de info.

Ik wil dat mijn console primary blijft. Zij willen mijn Fifa 2023 kunnen spelen op hun account, dus op hun PS5 moet dan mijn account en hun account(s) staan. Dan moet die dan ook primary zijn volgens mij toch? Degene met meerdere accounts, die moet primary zijn lijkt me?
Klopt. Hun PS5 moet dan de primary console worden met daarop jouw account. Als jij jouw console primary wilt houden kan het niet.
Dan zullen ze zelf Fifa 23 moeten aanschaffen en een PS+ abonnement voor online gamen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:58

BM

Moderator Spielerij
Aangezien het niet de bedoeling is om een ander topic over te nemen stel ik voor dat @Cyrax0508 voor zijn vragen even een eigen topic aanmaakt. Dan kan deze dicht :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.