Toon posts:

Small & Portable Gaming VR PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Donvermicelli
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 29-08 19:13
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan het nieuwe systeem voornamelijk te gebruiken voor VR gaming en game development.
Hierbij komt kijken dat ik vaak verre afstanden op rijs ga en ik dus naar een handzame vormfactor op zoek ben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt ergens tussen de 1000/1500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb nog een Corsair ATX 750W voeding liggen maar die gaat waarschijnlijk niet passen in een nieuw klein systeem, verder heb ik nog een 2.5 inch 500GB SSD die ik mee kan nemen voor extra storage.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik nog nooit een small vormfactor PC gemaakt heb heb ik grote vragen over koeling capaciteit, welke hoeveelheid fans is genoeg?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zo'n klein mogelijk volume waarbij er natuurlijk wel nog ruimte is voor een full size GPU (ook met oog op de toekomst)

Ga je overklokken?
Niet noodzakelijk, als de ruimte er voor is dan is dat altijd meegenomen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een lijst opgesteld van mogelijke componenten, hierbij ben ik nog zoekende naar een definitieve beslissing voor de behuizing en ben ik mede daardoor ook niet helemaal zeker of ik hier en daar wat extra componenten mis.

Ook had ik in eerste instantie een RX5700XT op het oog als GPU maar kreeg ik twijfels of dit soepel ging werken ivm met thermals en VR gebruik. Graag hoor ik hier ook meningen over.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 107,69€ 107,69
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC€ 569,90€ 569,90
1BehuizingenFractal Design Node 202€ 74,79€ 74,79
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 132,08€ 132,08
1VoedingenCorsair SF600 (2018)€ 127,-€ 127,-
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 122,73€ 122,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.299,19

[Voor 6% gewijzigd door Donvermicelli op 30-06-2020 14:18]

Beste antwoord (via Donvermicelli op 30-06-2020 15:01)

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:23
Je kunt de buitenste ring van de koeler afhalen, dan past het zeker.

Als er weinig ruimte is onder de videokaart zou ik de fans weglaten, wordt airflow niet beter op imo.
(ik heb datzelfde probleem met de exhaust fan achter mn processor koeler, die fan simpelweg weglaten scheelde me een graad of 3)

[Voor 38% gewijzigd door mitsumark op 30-06-2020 14:57]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16:28
Een videokaart vindt het nooit leuk om heen en weer geslingerd te worden tijdens het reizen. Dan zou igpu / laptop misschien beter zijn.

wat betreft 5700xt vs 2070super :
Stroomverbruik (2070s) - Load - Totaal 218,95 W https://nl.hardware.info/...8gb.544575#testresultaten
Stroomverbruik (5700xt) - Load - Totaal 250,35 W https://nl.hardware.info/...8gb.539575#testresultaten

Als we Watt naar warmte vertalen, klopt het inderdaad dat een systeem met de 5700 xt toch gauw 15 % meer warmte produceert dan de 2070s (en dit moet dus ook afgevoerd worden) .

Wat betreft geheugej: liever crucial, als je op budget bent g-skill.
Gezien je een developper bent zou ik een scratch en een windows-ssd pakken, of TLC.
TLC: WD blue sn550 1 tb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GreatMagicalHat
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:25
De wens voor een klein systeem vanwege reizen deed mij meteen denken aan deze behuizing waar LTT recent een build mee heeft gedaan: pricewatch: Lian Li TU150 Window Zwart

• Donvermicelli
GreatMagicalHat schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:14:
De wens voor een klein systeem vanwege reizen deed mij meteen denken aan deze behuizing waar LTT recent een build mee heeft gedaan: pricewatch: Lian Li TU150 Window Zwart
Bedankt voor de suggestie! Heb de case bekeken en zag helaas dat het volume toch wat aan de grote kant was (23,75L)

• Donvermicelli
99ruud99 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:58:Wat betreft geheugej: liever crucial, als je op budget bent g-skill.
Gezien je een developper bent zou ik een scratch en een windows-ssd pakken, of TLC.
TLC: WD blue sn550 1 tb.
Bedankt voor de suggestie wat betreft geheugen! :) Heb je ook nog een onderbouwen waarom crucial of g-skill boven corsair?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16:28
corsair heeft verschillende chipsets erop zitten. Soms heb je geluk, en zitten er goede op. Soms heb je pech.

Gezien het veel werk is om erachter te komen waarom je pc het niet doet, als je RAM sticks niet goed werken, bespaar je jezelf veel tijd door 2 tientjes extra te betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 16:23

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

Donvermicelli schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:20:
[...]

Bedankt voor de suggestie! Heb de case bekeken en zag helaas dat het volume toch wat aan de grote kant was (23,75L)
pricewatch: NCase M1 Zilver

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
Het MSI bord lijkt me het minst interessant (of je moet er een 3900x op willen kunnen zetten), de minste features maar toch het duurst.
https://tweakers.net/pric.../1216179;1235615;1227585/
Ik zou de Asrock nemen.

[Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 29-06-2020 15:35]

• Donvermicelli
Ik heb de Case M1 ook op het oog gehad ja, weet jij of die momenteel nog ergens te krijgen is? :X

• Donvermicelli
mitsumark schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:16:
Het MSI bord lijkt me het minst interessant (of je moet er een 3900x op willen kunnen zetten), de minste features maar toch het duurst.
https://tweakers.net/pric.../1216179;1235615;1227585/
Ik zou de Asrock nemen.
Goed punt, zal ik zeker eens naar kijken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 16:23

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

Donvermicelli schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Ik heb de Case M1 ook op het oog gehad ja, weet jij of die momenteel nog ergens te krijgen is? :X
Zie PM. Het is een prachtig ding. Ik heb zelf de v5 maar ik zou als ik jou was proberen een v6 op de kop te tikken.

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• Donvermicelli
Na veel heen en weer toch uiteindelijk gekozen voor de ASRock B450i en heb ik de M2 opgewaardeerd tot een 1TB versie.

Ook heb ik besloten om voorlopig voor de Node 202 te gaan als behuizing totdat andere ITX behuizingen wat meer voorradig zijn.

Zijn er verder nog aanbevelingen wat betreft koeling? Ik lees gemengde berichten of de Wraith Stealth nu wel of niet zal passen. Ook vraag ik mij af of ik er goed aan doe 2 extra case fans bij de GPU te plaatsen. Zo ja welke fans en koelers worden hier aanbevolen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• mitsumark

Als er weinig ruimte is onder de videokaart zou ik de fans weglaten, wordt airflow niet beter op imo.
(ik heb datzelfde probleem met de exhaust fan achter mn processor koeler, die fan simpelweg weglaten scheelde me een graad of 3)

[Voor 38% gewijzigd door mitsumark op 30-06-2020 14:57]

• Donvermicelli
mitsumark schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:53:

[Afbeelding]
Mooi, dan ga ik de lijst zoals deze nu is bestellen en kijken hoe het gaat passen met elkaar. Als de temps tegenvallen kan ik er altijd nog aan sleutelen :9
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee