Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

WSUS en Windows Defender werken niet goed samen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12-06 09:57
Tevreden WSUS gebruiker, 150 PC's met Sophos Antivirus. Na een interne wijziging heb ik 50 PC's toegevoegd aan de WSUS Server, op deze PC's draait Windows Defender ipv Sophos.

Probleem is nu dat alle updates goed gaan, behalve de Defender versie Updates. Continue blijven PC's hangen in een scherm waar afwisselend Download in behandeling/0% installeren, wordt weergeven voor een Defender Update (KB2267602). Dit heeft weer gevolgen voor mijn WSUS Server, want dit gedrag wordt gelogd en hierdoor explodeert mijn LOG file.

Eerst gedacht dat het een verouderde update was die hing, maar ik zie dit gedrag ook bij de allerlaatste update. Via GPO de Defender updates naar Internet verwijzen ipv WSUS is geen oplossing. Event Viewer op PC en WSUS geven geen duidelijkheid en op Internet vind ik niet de juiste info m.b.t. mijn situatie.

1 tijdelijke oplossing is om op de bewuste PC de update 7 dagen te pauzeren gelijk weer te activeren, dezelfde update verloopt vervolgens perfect. Maar dit ga ik natuurlijk niet om de 3 dagen doen voor 50 PC's.

Iemand ideeën hoe ik dit verder kan troubleshooten/oplossen?

Hattrick: Thorgal Eagles

Alle reacties

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:16
Windows update heeft een apart log op de werkstations. Zoek daar eens in op meldingen.

Je hebt het ook over exploderen logfiles, maar server logs? werkstation logs?

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:11
Je hebt wel je defender updates via wsus geconfigureerd?

https://support.microsoft...s-to-deploy-definition-up

[Voor 52% gewijzigd door HKLM_ op 29-06-2020 23:09]

⛔Trackers of betalen...⛔

• Xelefim
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 03-06 21:07
Nieuwe Win 10 2004 versie niet de oorzaak?

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12-06 09:57
@Rolfie Dat Log ga ik nakijken. Het is de SUSDB op mijn WSUS Server die ontploft.
@HKLM_ Zal ik vandaag nakijken
@Xelefim Nee, had 1909 draaien en hoopte dat 2004 eea zou oplossen, maar helaas.

De logging in Event Viewer op de client zegt Event ID 0x80240438 (er kan niet naar updates worden gezocht).
Raar want er is al een update gevonden, alleen de installatie loopt niet lekker. Google bezorgt me veel sites die adviseren een Service te herstarten, niet een definitieve oplossing.
Als ik pauzeer en hervat komt EV met de meldingen update gevonden en update gedownload.

Wat mij bevreemd is dat het na pauze/hervatten goed gaat, dus alle instellingen staan in principe goed, maar ergens zit er een kink in de kabel.

[Voor 56% gewijzigd door bregweb op 30-06-2020 11:38]

Hattrick: Thorgal Eagles

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True