Toon posts:

Budget TV goed om op te gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

• Gers67
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 06-07-2020
Hallo allemaal,

mijn zoon wil graag een eigen tv. Hij wil er met name op gamen, maar ook wel Netflix op kijken (en heel soms traditionele TV). Hij heeft een beperkt budget, de TV kan ook niet te groot zijn. Wat is de beste optie voor hem, waar kan hij het beste op letten bij de aanschaf?

Alvast bedankt voor de feedback.

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Check soortgelijke topics eens in Consumentenelektronica Aankoopadvies. En speel eens met de filters in https://tweakers.net/televisies/vergelijken/. Een concreet budget noemen zou ook wel handig zijn.

[Voor 132% gewijzigd door D vd V op 29-06-2020 13:20]

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier wat redactionele meningen over TV's

Alternatief: de Consumentengids (recentelijk ook wat getest) of gewoon met een meetlint en spaarvarken naar de Mediamarkt rijden?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• screenager
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07:20
MAX3400 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:20:

Alternatief: de Consumentengids (recentelijk ook wat getest) of gewoon met een meetlint en spaarvarken naar de Mediamarkt rijden?
Eens zodra de zomervakanties beginnen kan je bij de MM leuke aanbiedingen vinden.
Kijk vooral naar de tv's die uit het assortiment gaan. :9B

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-09 08:39
De response-time en inputlag zijn dingen waar je op moet zoeken voor gaming op een tv.
MAX3400 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:20:

Ga je de inputlag met een meetlint opmeten? :9

[Voor 74% gewijzigd door Intelligo op 29-06-2020 13:44]

Woont in Helsinki

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Intelligo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:43:
Ga je de inputlag met een meetlint opmeten? :9
+
Gers67 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:28:
de TV kan ook niet te groot zijn.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-09 08:39
Tuurlijk. Maar als je eenmaal met je meetling en varkentje in de mediamarkt staat is het wat te laat om je in te lezen over inputlag. Daar doelde ik op.

Woont in Helsinki

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-09 21:55
Kwesties om op te letten zijn denk ik:
  • IPS versus VA - Voor spelfanaten is IPS de betere keus, voor Netflix wil je VA. Omdat het een secundaire televisie is, is denk ik met iets slechtere zwartwaarden te leven en zou ik de spelprestaties het zwaarst laten wegen en voor IPS gaan.
  • Latentie van het beeld - Televisies hebben i.t.t. moniten de neiging om het beeld vertraagd weer te geven, niet handig bij computerspellen. Heeft de TV een spelmodus?
  • Ondersteuning - Bij een beperkt budget kom je al snel bij de Chinese merken uit. Maar als je Netflix wilt kijken is het van belang dat de fabrikant het besturingssysteem blijft onderhouden, omdat het anders binnen te korte tijd niet meer aan de DRM-eisen van de filmindustrie voldoet en Netflix niet meer functioneert of in lagere beeldkwaliteit weergegeven zal worden. Ik zou dan ook kiezen voor een gevestigde fabrikant.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dit topic is te globaal. Denk aan het niet noemen van een budget, niet specificern van "niet te groot" en het niet hebben toegevoegd van een short list. Vooral dat laatste is wel iets waar we op GoT veel waarde aan hechten, eigen onderzoek. Om die reden zet ik dit topic dan ook op slot.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee