Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Meerkater
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16-03 16:38
Hey,

Mijn huidige pc is oud aan het worden en ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om deze te upgraden? Ik denk hierbij aan oa extra geheugen en eventueel een nieuwe grafische kaart zoals een RX5700XT.
Of is dit een hopeloze zaak? Op het vervangen van een SSD schijf na heb ik hier maar weinig ervaring mee :)

Dit is de huidige configuatie:
  • Asus P8Z77-V LE S1155
  • Corsair DDR3 1600MHz 8GB Vengeance CL9 2x240 Dimm
  • WD Caviar Blue 1TB SATA III 6GB/S 3.5
  • Intel Core i7-3770 3.4GHZ S1155 3.4GHz 8MB
  • Asus GTX660 Ti DCII OC 2GB
  • Samsung SSD
  • Corsair Gaming Series 600W 80+ Bronze
  • Antec Three Hundred EU Case No PSU
Ik zoek een?
Is er een mogelijkheid om bovenstaande pc terug mee te krijgen met zijn tijd? Ik ben eerder een casual gamer maar doe ook aan fotobewerking.
Ik denk hierbij aan upgrade geheugen en grafische kaart.

Wat is je budget?
€ 500 à € 800

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Best bang for buck.

Alvast bedankt,
Meerkater

Beste antwoord (via Meerkater op 30-06-2020 12:17)

• Erazher
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:32
Ik heb dezelfde CPU alleen dan met 16GB en een RTX 2080 erin.
Hierbij kan ik gewoon 144 hz halen bij de moderne games.
Upgraden kan je nog wel 2 jaar mee wachten voor de CPU ( en wat ermee gaat )

Een 8GB module (liefst degene die je erin hebt) en een vid kaart rond de 200 zal meer dan genoeg moeten zijn voor jouw bezigheden. Als je al niet veel achter de PC en wat foto bewerking af en toe doet is dit eigenlijk meer dan genoeg.

Op je vraag van je naar Uszka.
Ja videokaarten zijn compatible met oude hardware (hebben niet echt een poort wisseling)
Ja het kan recente games aan.

Spaar daarnaast maar voor de PC vervanging in toekomst van laten we zeggen 500-600 euro.
Dan neem je je videokaart en SSD/HDD mee naar het nieuwe systeem.

[Voor 11% gewijzigd door Erazher op 29-06-2020 17:28]

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
5700 XT is een beetje hoog gegrepen voor je systeem. Zou niet verder gaan dan een 1660 Super wat nog steeds een enorme upgrade is tov een 660 Ti.

Geheugen kan je het beste gebruikt kopen wat eigenlijk niet veel meer dan €25 zou moeten kosten.

• Meerkater
Bedankt voor jouw reactie?

Die kaart zou compatibel moeten zijn met mijn pc? Kan deze recente games aan? Hoeft zeker niet op de max settings.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08:50
ddr3? i7 van 7 generaties terug?
ik denk eerder dat je aan een hele nieuwe pc moet denken dan alleen de gpu upgraden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:32
Ik heb dezelfde CPU alleen dan met 16GB en een RTX 2080 erin.
Hierbij kan ik gewoon 144 hz halen bij de moderne games.
Upgraden kan je nog wel 2 jaar mee wachten voor de CPU ( en wat ermee gaat )

Een 8GB module (liefst degene die je erin hebt) en een vid kaart rond de 200 zal meer dan genoeg moeten zijn voor jouw bezigheden. Als je al niet veel achter de PC en wat foto bewerking af en toe doet is dit eigenlijk meer dan genoeg.

Op je vraag van je naar Uszka.
Ja videokaarten zijn compatible met oude hardware (hebben niet echt een poort wisseling)
Ja het kan recente games aan.

Spaar daarnaast maar voor de PC vervanging in toekomst van laten we zeggen 500-600 euro.
Dan neem je je videokaart en SSD/HDD mee naar het nieuwe systeem.

[Voor 11% gewijzigd door Erazher op 29-06-2020 17:28]

• Meerkater
Bedankt voor al jullie reacties!

Erazher: Je zou dus aanraden om nog eenzelfde 8GB module toe te voegen voor het geheugen? Hier is nog ruimte voor op het moederbord?

Welke grafische kaart zou je dan aanraden? 1660 Super of RTX2080? Is het eenvoudig om mijn huidige kaart te verwisselen voor deze?

In het verleden heb ik al SSD, HDD en optisch station vervangen. Dus ben zeker geen pro :p

Mocht ik nu eventueel een nieuwe pc overwegen? Welke configuratie zouden jullie mij dan aanraden? SSD en HDD zou ik inderdaad kunnen meenemen en eventueel uitbreiden met nog een HDD voor extra opslag.

Alvast bedankt!

Groeten,
Meerkater

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Meerkater schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:48:
Welke grafische kaart zou je dan aanraden? 1660 Super of RTX2080? Is het eenvoudig om mijn huidige kaart te verwisselen voor deze?
Ligt eraan wat de resolutie van je monitor is. Is dat 1080p dan is een RTX 2080 bezopen.
Mocht ik nu eventueel een nieuwe pc overwegen? Welke configuratie zouden jullie mij dan aanraden? SSD en HDD zou ik inderdaad kunnen meenemen en eventueel uitbreiden met nog een HDD voor extra opslag.
Probeer eerst meer ram en een andere videokaart. Zal je niet tegen vallen verwacht ik. Dan kan je het nog rekken tot er platforms met DDR5 verschijnen. Mooi moment om dan over te stappen.

• Meerkater
Ok, bedankt voor de hulp!
Deze kaart moet dus lukken in mijn systeem:
https://www.coolblue.be/n...gtx-1660-super-oc-6g.html

Ik veronderstel dat dit gewoon de oude losklikken en het inpluggen van de nieuwe is.

Groeten,
Meerkater

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:16
En even nieuwe driver downloaden en installeren.

Voor het beste resultaat misschien ook eerst de oude drivers de-installeren met DDU, maar van Nvidia naar Nvidia geeft meestal geen grote problemen.
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True