Advies scooter gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 22:38
Beste medetweakers,

In 2016 heb ik door middel van een bonus van mijn werkgever een Santini Capri in Amsterdam gekocht die mijn vriendin en ik voornamelijk gebruikte. Reden toen om niet een Vespa te kopen was dat we niet echt wisten of scooter ons zou bevallen.

Paar weken terug is er door een groep van kinderen (14 jaar) vandalisme/poging tot diefstal geweest waarbij kenteken was gestolen, olie over de scooter was gegooid en geprobeerd in de fik te steken. Scooter deed het nog maar na paar dagen deed hij helemaal niks meer.

Via de verzekering een taxatie rapport laten doen, schade was boven de 700 euro en scooter was in 2016 voor 1500 gekocht dus total los verklaard.

Nu we geen scooter hebben merken we toch dat we het heel erg fijn vinden, en dat ik het zelfs liever wil gebruiken om naar werk te gaan dan de auto. We zeiden altijd dat we een Vespa willen als deze stuk zou gaan alleen jammer genoeg is de aanschaf hoger en de verzekering ook.

Zou iemand mij kunnen laten weten of de Vespa echt inderdaad de prijs rechtvaardigt? beter dagwaarde heeft?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ga eens op onderzoek uit: Kijk wat 'de Vespa' kost bij aanschaf en wat die moet kosten gebruikt.......
zo kun je zelf een afweging maken tov je andere scooter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Hackus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:44:
ga eens op onderzoek uit: Kijk wat 'de Vespa' kost bij aanschaf en wat die moet kosten gebruikt.......
zo kun je zelf een afweging maken tov je andere scooter
Heb op beide al een offerte en de verzekeringen nagekeken.

Vespa zit ik op aanschaf (alles erop) 5200 euro, dan krijg ik 700 euro nog terug van de verzekering en kost het verzekeren van een vespa all risk op jaar basis 1000 euro.

De chineese variant is 2600 in aanschaf, moet ook nog 700 euro vanaf van de verzekeraar en kost 666 euro allrisk te verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Santos schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Heb op beide al een offerte en de verzekeringen nagekeken.

Vespa zit ik op aanschaf (alles erop) 5200 euro, dan krijg ik 700 euro nog terug van de verzekering en kost het verzekeren van een vespa all risk op jaar basis 1000 euro.

De chineese variant is 2600 in aanschaf, moet ook nog 700 euro vanaf van de verzekeraar en kost 666 euro allrisk te verzekeren.
En wat kost een 2e hands Vespa van jaar of 4 oud ?
Dan is je vraag beantwoord ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Hackus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:57:
[...]

En wat kost een 2e hands Vespa van jaar of 4 oud ?
Dan is je vraag beantwoord ;)
Hehe, verschilt maar 2 jaar oud met 16.000 KM gaan nog zelfs voor 3750 op marktplaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Vespa betaal je veel voor het merk en is erg diefstalgevoelig met een hoge premie. Misschien dat je beter die verzekering niet kunt laten uit keren want dit kost je je no-claim.

Hier betaal ik voor een fiddle 2, all risk met nieuwwaarde dekking voor 3 jaar, 8 euro per maand wel met maximale no-claim. Die schadevrije jaren tikken snel aan op je premie bedrag. Ik kan dus alleen van het verschil van premiebedrag al om de 2 jaar een nieuwe scooter kopen.

Santini is verder wel het ergste budgetmerk wat er is met de bijbehorende problemen. Sym, Kymco, Peugeot en Piaggio zijn kwalitatief even goed als Vespa en een stuk goedkoper. Hou er ook rekening mee dat je nu een grote scooter op het oog hebt en dat die onder andere niet zo fijn rijden in het stadsverkeer en veel ruimte in beslag nemen met stallen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1