Horloge gevallen, loopt niet geheel meer volgens verwachting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Even geleden is mijn Seiko 5 SNK807 gevallen.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91EfTv79tML._AC_UY500_.jpg

Het lijkt of mijn horloge niet geheel meer volgens verwachting loopt. Ik gebruik WatchCheck om te checken of het allemaal nog wel goed loopt. Ben nog maar net begonnen met een nieuwe meetreeks. Hij loopt momenteel +42,7 s/d verkeerd. Hiervoor een reeks gedaan (12 jan t/m 25 jan, 13 metingen) en daar loopt het horloge +3.8 s/d verkeerd. Ik heb helaas nog geen toegang tot het algemene horloge topic dus ik stel m'n vraag even hier :) Iemand een tip?

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 20:30
Merkin Muffley schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:20:

Ik heb helaas nog geen toegang tot het algemene horloge topic dus ik stel m'n vraag even hier :) Iemand een tip?
Sorry kan je niet helpen, maar welk algemene horloge topic? Verborgen topic o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Naar een goede horlogemaker (geen idee waar die een zit bij jou in de buurt).
Waarschijnlijk is je beste optie het uurwerk te laten vervangen. Er zit een goedkoop 7S26 uurwerk in.
Dat door iemand laten fixen is duurder dan vervangen.

eventueel proberen rob van monsterwatches contacteren. Al werkt hij volgens mij niet meer aan elders gekochte seiko's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
eL_Jay schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:27:
Naar een goede horlogemaker (geen idee waar die een zit bij jou in de buurt).
Waarschijnlijk is je beste optie het uurwerk te laten vervangen. Er zit een goedkoop 7S26 uurwerk in.
Dat door iemand laten fixen is duurder dan vervangen.

eventueel proberen rob van monsterwatches contacteren. Al werkt hij volgens mij niet meer aan elders gekochte seiko's
Ik heb ook eens schade gehad aan een horloge van 300 euro, hele horloge vervangen was goedkoper dan reparatie. Deze Seiko is nog goedkoper, dus vrees dat het gewoon zo zal gaan. Duur leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
bones schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Sorry kan je niet helpen, maar welk algemene horloge topic? Verborgen topic o.i.d. ?
Staat in de Lounge, heb je 100 posts voor nodig. :)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:18
bones schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Hij bedoeld waarschijnlijk Het algemeen horloge topic - Deel 8

Die staat in Tweakers Lounge. "Iedereen die minstens 100 posts heeft gemaakt in het afgelopen jaar en minimaal 30 dagen is geregistreerd, krijgt automatisch toegang tot de Tweakers Lounge."

Edit: meh, smurf is te snel. :(

[ Voor 3% gewijzigd door vanaalten op 29-06-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RP6conrad
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
DIY is niet eenvoudig, je hebt toch wat gereedschap nodig : YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 00:59
Dat is wel een stevige increase, naar bijna een minuut per dag.. wellicht dat er een veer niet meer lekker gespannen staat or zelfs iets verbogen is. Het lijkt me niet dat er iets kapot is, al zou er natuurlijk een tandje afgebroken kunnen zijn, maar dan verwacht ik grotere problemen.

Ik zou proberen een paar keer het horloge 'leeg' te laten lopen en dan weer vol op te winden (paar cycles, paar uur ertussen telkens natuurlijk), wellicht dat dat je springs ieg eerlijk laat zijn vanaf dan... als de afwijking nog steeds zo hoog is en niet verergerd, kan je altijd besluiten ermee te leven natuurlijk (grootste afwijking waar ik mee leef met een automaat is bijna 2 minuten per week, maar een maat noemt me gek :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou toch even bij je lokale juwelier binnenwandelen en het problem voorleggen. Wellicht kunnen ze iets op no cure no pay basis voor je betekenen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Al geprobeerd op de andere kant te laten vallen en hopen dat ie daardoor minder snel gaat lopen :+

Wellicht even langs de juwelier / horlogemaker / klokkenexpert in de buurt langs gaan.
Maar denk dat de kosten hoger uit kunnen vallen, dan dat het horloge zelf waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
De meeste automatische uurwerken hebben een palletje voor de fijne regeling van het uurwerk. Daar kun je bij als je de achterkant er even af haalt. Je kunt dan het palletje iets richting de - schuiven en opnieuw testen hoe hij loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:04
Merkin Muffley schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:20:
Even geleden is mijn Seiko 5 SNK807 gevallen.
[Afbeelding]

Het lijkt of mijn horloge niet geheel meer volgens verwachting loopt. Ik gebruik WatchCheck om te checken of het allemaal nog wel goed loopt. Ben nog maar net begonnen met een nieuwe meetreeks. Hij loopt momenteel +42,7 s/d verkeerd. Hiervoor een reeks gedaan (12 jan t/m 25 jan, 13 metingen) en daar loopt het horloge +3.8 s/d verkeerd. Ik heb helaas nog geen toegang tot het algemene horloge topic dus ik stel m'n vraag even hier :) Iemand een tip?
Kijk anders even op het horlogeforum. Daar staat een lijst met horlogemakers en er zijn recenties te vinden. En ook een aantal horlogemakers actief of het forum.

https://www.horlogeforum....er-met-hf-recensie/170526

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:00
Jaren geleden ook eens een Seiko automaat laten vallen, ik zou niet gek staan te kijken als het zelfde uurwerk was als het jouwe.
Uurstreepjes en datum profiel er zelfs afgesprongen.

Bij mijn lokale juwelier tevens seiko dealer geweest en deze heeft de boel vakkundig gerepareerd, later nog een kleine afstelling gedaan want liep ook veel te ver uit, zelfs voor een automaat.
Het was een vriendendienst vanwege goede relatie met de familie en heeft me zeker niet veel gekost.

Echter, gezien de waarde van jouw horloge wegen de kosten wellicht niet op tegen de reparatie- en onderzoekkosten.
Maar dan heb je wel een excuus om een nieuwe te kopen! ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Dieks77 op 29-06-2020 14:07 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Het is zeker niet de waarde om het horloge te laten repareren. Denk dat ik misschien nog even aankijk hoe hij gaat lopen. Dan maar een andere om doen (of een nieuwe kopen ;) )

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

Pagina: 1